Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 06 Νοεμβρίου 2018 22:19

Απόλυτη ανάγκη και πράξη δικαίου η ένταξη του ν. Κιλκίς στην Α’ ζώνη για επίδομα θέρμανσης

Γράφει ο Θέμης Ανθρακίδης.

 

Στα μέσα του προηγούμενου μήνα ξεκίνησε η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης για τα νοικοκυριά με τιμές σαφώς αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Πέρσι η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης ανέρχονταν σε κάτω από ένα ευρώ το λίτρο ενώ φέτος βρίσκεται ήδη αισθητά πάνω από το 1,10 ευρώ.


Αυτό θα σημάνει μια πρόσθετη συνολική επιβάρυνση των νοικοκυριών με τουλάχιστον 300 ευρώ μόνο για τη θέρμανση, η οποία σε συνδυασμό με τις λοιπές επιβαρύνσεις θα εκτροχιάσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό εκτοξεύοντας το κόστος ζωής.
Σημειωτέον ότι η τιμή του πετρελαίου όπως και των λοιπών καυσίμων καθορίζεται κατά το μάλλον σε ποσοστό άνω του 50% από τους φόρους (ειδικός φόρος κατανάλωσης καυσίμων και ΦΠΑ) αφήνοντας μικρό περιθώριο κέρδους για τους πρατηριούχους κάτω από 8% περίπου.
Άλλωστε στα τέλη της χρονιάς αναμένεται η υπουργική απόφαση για τους όρους, τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια χορήγησης πετρελαίου θέρμανσης, η οποία απ’ ότι φαίνεται θα αφήνει εκ νέου τον Νομό μας εκτός των δικαιούχων της Α’ Ζώνης, κάτι το οποίο συνεπάγεται μικρότερη επιδότηση στους καταναλωτές του Κιλκίς.
Το οξύμωρο είναι ότι ο όμορος νομός των Σερρών εντάσσεται κάθε χρόνο στην Α’ Ζώνη λαμβάνοντας επιδότηση για 10 λίτρα παραπάνω ανά τετραγωνικό (25 έναντι 15 για το Κιλκίς) δηλαδή 60% μεγαλύτερη επιστροφή της δαπάνης για την κατανάλωση καυσίμου θέρμανσης.
Είναι σαφές ότι ο Νομός μας πρέπει να ενταχθεί στην Α’ Κλιματική Γεωγραφική Ζώνη με βάση και τις θερμοκρασίες που επικρατούν το χειμώνα στην περιοχή.
Ας θυμηθούμε τον περσινό χειμώνα ο οποίος υπήρξε πραγματικά δριμύς.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες καθίσταται επιτακτική η περαιτέρω ενίσχυση από το κράτος των νοικοκυριών, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψιν ότι ο νομός Κιλκίς είναι ένας ακριτικός Νομός με ένα από τα χαμηλότερα κατά κεφαλήν εισοδήματα στην χώρα.
Επιπλέον, στο πλαίσιο αυτό είναι ανάγκη να ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα στην διασυνοριακή ζώνη, κάτι που παρότι ετέθη και στο παρελθόν και από τους φορείς της περιοχής μας, εντούτοις δεν τελεσφόρησε με υπαιτιότητα της κεντρικής διοίκησης.
Το μέτρο αυτό θα οδηγούσε σε ελάφρυνση των ήδη επιβαρυμένων νοικοκυριών αλλά και σε αύξηση των κρατικών εσόδων μέσω και της αύξησης της κατανάλωσης, καθώς είναι γνωστό ότι ειδικά στην περιοχή μας υφίσταται μια άνευ προηγουμένου οικονομική αιμορραγία προς τα Σκόπια.