Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024, 4:54:03 πμ
Παρασκευή, 05 Μαϊος 2017 21:25

Υπόθεση εργασίας

Του Ανδρέα

Μακρίδη.

 

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, ανακοίνωσε τη νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με την εισαγωγή μαθήματος προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία και μάλιστα από την πρώτη τάξη του Δημοτικού. “Παράλληλα με την εξοικείωση των νεαρών μαθητών με τους υπολογιστές, θα ξεκινά και η γνωριμία τους με τους κινδύνους του διαδικτύου, και ιδίως με την διάδοση ψευδών ειδήσεων” ανέφερε σε σημερινές του δηλώσεις.

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση αιφνιδιάζει και αυθαιρετεί, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας ουσιαστικός διάλογος. Ο εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Β. Κικίλιας, δήλωσε πως “το νομοσχέδιο εντάσσεται στην προσπάθεια της κυβέρνησης και του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Ν. Παππά, να μονοπωλήσει τον χώρο της ενημέρωσης, εκμεταλλευόμενος τον ευαίσθητο χώρο της σχολικής εκπαίδευσης”.

Αντίστοιχα, το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, εκφράζει την ανησυχία του για την ενδεχόμενη επιβάρυνση του ωρολογίου προγράμματος του δημοτικού σχολείου, “την εποχή μάλιστα που το ωράριο των εκπαιδευτικών, είναι ήδη βεβαρυμένο λόγω των περικοπών στις προσλήψεις που έχουν επιβάλει τα μνημόνια”. Η ΔΟΕ επισημαίνει παράλληλα πως οι κυβερνητικές εξαγγελίες είναι “εξαιρετικά ασαφείς”, καθώς “δεν προσδιορίζουν τις διαδικασίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για την ένταξη των δύο αυτών μαθημάτων στον σχολικό προγραμματισμό, ούτε τον αριθμό των διδακτικών ωρών”. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών αναφέρουν πως “θα παρακολουθήσουμε με προσοχή τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες, προειδοποιούμε ωστόσο, πως οποιαδήποτε προσπάθεια αυθαίρετης επιμήκυνσης του ωρολογίου προγράμματος θα μας βρει αντίθετους”.

Αντιδράσεις υπήρξαν και από τον χώρο των ιατρών: Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, Γιώργος Πατούλης, σε δηλώσεις του επεσήμανε πως η κυβέρνηση οφείλει να διαβουλευθεί με τον ΠΙΣ προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι κίνδυνοι υπερβολικής ενασχόλησης των μαθητών με το Διαδίκτυο. “Οι εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση, πολύ φοβάμαι ωστόσο πως η απουσία διαβούλευσης με τον χώρο της ιατρικής επιστήμης, αποδεικνύει πως η κυβέρνηση κινείται επικοινωνιακά και με προχειρότητα” ανέφερε. Παρέμβαση για το ίδιο θέμα πραγματοποίησε και ο εκπρόσωπος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Χάρης Κονιδάρης, ο οποίος εξέφρασε την ανησυχία του για την ενδεχόμενη υποβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών, και αλλοίωση του περιεχομένου της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στο όνομα ενός “δήθεν εκσυγχρονισμού” της: “Η πληροφορική αποτελεί αναμφισβήτητα ένα χρήσιμο εργαλείο, αλλά ο χώρος του διαδικτύου κρύβει παγίδες για τη νεολαία. Η Εκκλησία δεν είναι δυνατόν να μην έχει λόγο επί ενός μαθήματος εξοικείωσης των νέων με το διαδίκτυο” κατέληξε ο εκπρόσωπος της Αρχιεπισκοπής.

Τα παραπάνω θα μπορούσαν να είναι ένα κανονικό ρεπορτάζ, σε περίπτωση που η κυβέρνηση είχε προβεί σε αντίστοιχες εξαγγελίες. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν ισχύει – και το παρόν χρονογράφημα αποτελεί απλώς μια υπόθεση εργασίας. Γιατί πολύ απλά, η εισαγωγή του εν λόγω μαθήματος στην πρώτη τάξη του Δημοτικού, ανακοινώθηκε από τον υπουργό Παιδείας της Σουηδίας, Γκούσταβ Φρίντολιν στις 13 Μαρτίου. Όπως ανέφερε δε, ο Γκ. Φρίντολιν, “η Σουηδία πρέπει να είναι μια χώρα όπου κάθε παιδί θα προετοιμάζεται στο σχολείο του για την εργασιακή του ζωή...Χρειαζόμαστε στοιχειώδη γνώση γραφής, ανάγνωσης και αριθμητικής ώστε να μην μας εξαπατούν, αλλά χρειαζόμαστε παράλληλα και να αναβαθμίσουμε την κρίση μας για τις πηγές μας, σε επίπεδα ίδια με εκείνα που διδάσκονταν οι φοιτητές μας σε σχέση με την επιστημονική θεωρία. Και σήμερα, χρειάζεσαι ήδη να έχεις μια πρώτη γεύση αυτού του πράγματος στην ηλικία των δέκα ετών”.
Αυτά βεβαίως αφορούν τους Σουηδούς και τον δικό τους υπουργό Παιδείας. Δεν αφορούν τον δικό μας υπουργό, δεν αφορούν τα δικά μας κόμματα, τους δικούς μας δασκάλους, δημοσιογράφους, συνδικάτα, τις δικές μας μικρές ή μεγαλύτερες κοινωνίες και πόλεις. Και ευτυχώς – γιατί γλιτώνουμε και την αναστάτωση. Χριστός Ανέστη αναγνώστη.