Τετάρτη, 8 Απριλίου 2020, 1:49:51 μμ
Πέμπτη, 06 Φεβρουαρίου 2020 11:03

2ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς: Έρευνα αναγκών ηλικιωμένων ατόμων

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Με αφορμή τη συμμετοχή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς στον διαγωνισμό ρομποτικής του FLL (First Lego League) 2020, όπου το γενικό πλαίσιο  αφορά τις δημιουργικές παρεμβάσεις στην πόλη (city shaper), η Oμάδα Ρομποτικής του Σχολείου επέλεξε να σχεδιάσει και να προτείνει την κατασκευή ενός κτιρίου που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα άνω των 65.

 

Η επιλογή του θέματος έγινε, γιατί οι άνθρωποι αυτοί θα αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού τα επόμενα χρόνια, ενώ με τη βοήθεια της ιατρικής και της τεχνολογίας θα είναι ακόμη ακμαίοι και δημιουργικοί. Για τον λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε η ακόλουθη έρευνα.

Γενικά Στοιχεία:  Πραγματοποιήσαμε την έρευνα αναγκών ηλικιωμένων από την Παρασκευή 17.1.2020 έως την Πέμπτη, 23.1.2020, με ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια και με δια ζώσης έρευνα στο ΚΑΠΗ Κιλκίς. Δεχτήκαμε απαντήσεις ηλικιωμένων ατόμων από 60 ετών  και πάνω. Το 56% όσων απάντησαν ήταν άντρες και το υπόλοιπο γυναίκες. Το 75% ζει με τον την σύντροφο του/της.

Σχεδόν όλοι έχουν παιδιά, ενώ τα μισά περίπου από αυτά ζουν στην ίδια πόλη με τους γονείς τους.

Βιολογικές ανάγκες: Διαπιστώσαμε ότι αν και οι περισσότεροι ερωτώμενοι γνωρίζουν τι πρέπει να τρώνε, ένα μεγάλο ποσοστό 90% θέλει να ενημερώνεται για θέματα διατροφής. Παράλληλα, επιθυμεί να υπάρχει ένα εστιατόριο που να προσφέρει υγιεινή διατροφή, μιας και πολλοί είτε δεν μπορούν να μαγειρέψουν είτε μπορεί να πάθουν κάποιο ατύχημα στην κουζίνα. Επιπλέον είναι πολύ καλό για την ψυχολογία τους  να συναναστρέφονται με άλλους ανθρώπους και η ώρα του φαγητού είναι μια κατάλληλη ευκαιρία.

Δεν αισθάνονται εντελώς ασφαλείς σε θέματα υγείας και θέλουν έναν χώρο που ένας ειδικός θα τους ενημερώνει γι’ αυτά είτε αφορούν αυτούς είτε τους/τις συντρόφους τους.

Όλοι θέλουν  έναν χώρο που να απευθύνονται για απλά θέματα υγείας εκτός νοσοκομείου, γιατί νιώθουν ότι έχουν μειωθεί οι φυσικές τους ικανότητες. Τέλος πιστεύουν ότι αυτοί που έχουν αναλάβει τη φροντίδα τους δεν είναι έμπειροι και κατάλληλα εκπαιδευμένοι.

Κοινωνικές ανάγκες: Η πλειοψηφία επιθυμεί να υπάρχει ένας χώρος για δημιουργικές δράσεις, όπως κηπουρική, μαγειρική, εκμάθηση χορών κ.α.

Καινοτόμες δράσεις: Θέλουν να μπορούν να καταγράφουν σε βίντεο συνταγές, τραγούδια και παραμύθια που μπορεί να ξεχαστούν. Τους ενδιαφέρει περισσότερο

να δημιουργούν έργα παρά να τα προβάλλουν. Οι πλειοψηφία επιθυμεί να μάθει να κάνει ηλεκτρονικές συναλλαγές και ηλεκτρονικούς τρόπους επικοινωνίας.

Σχετικά με τις νέες τεχνολογίες δεν τους είναι αδιάφορο  να γνωρίσουν τόπους και μουσεία μέσω της εικονικής πραγματικότητας, καθώς και να εκτυπώνουν χρηστικά εργαλεία μέσω τρισδιάστατου εκτυπωτή.

Σχεδόν όλοι έχουν φίλους στη  ηλικία τους, αλλά δεν περνούν αρκετό χρόνο μαζί τους. Οι συναντήσεις τους γίνονται σε σπίτια ή σε καφενεία. Πολλοί επίσης έχουν φίλους μικρότερης ηλικίας, με τους οποίους επίσης δεν περνούν χρόνο μαζί. Σχεδόν όλοι θα θέλανε να κάνουν παρέα με άτομα μικρότερης ηλικίας, γιατί αυτό τους ανανεώνει.

Θεωρούν ότι είναι πολύ καλό να έρχονται σε επαφή με μαθητές για να τους διδάξουν την ιστορία του τόπου τους και τις αξίες της ζωής.

Τους ενδιαφέρει να βελτιώνουν τις γνώσεις τους και τις κοινωνικές τους δεξιότητες και θέλουν να ταξιδέψουν για να γνωρίσουν νέους ανθρώπους.

Στον ελεύθερο χρόνο τους επιθυμούν να προσφέρουν υπηρεσίες στην κοινότητα όπως η μαγειρική για άπορους,  φροντίδα παιδιών,  καθαριότητα δημόσιων χώρων κ.α.

Από τα παραπάνω προκύπτει η ανάγκη για την κατασκευή ενός σύγχρονου κτιρίου που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των ηλικιωμένων και θα τους προσφέρει σύγχρονες υπηρεσίες και ποιοτική απασχόληση.

Η ομάδα ρομποτικής αποτελείται από μαθητές και μαθήτριες των Ε΄ και Στ΄ Τάξεων. Συγκεκριμένα από τους/τις: Θεοδωρίδου Ειρήνη, Καρασαββίδη Θεόδωρο, Κυπαρίσση Ανθούσα, Μακρίδη Νικόλαο, Μερτζεμέκη Αγγελάκη, Νάκο Χρήστο,  Πασχάλη Ταξιάρχη, Παυλίδου Αλκμήνη, Σαλτσίδη Χρήστο, Σιώχο Ορφέα, Σπυρίδη Κωνσταντίνο, Στανιμερόπουλο Νικόλαο, Τακαβάκα Ναυσικά, Χρηστίδου Δήμητρα και Χριστοφορίδη Αχιλλέα από την Ε΄ Τάξη, και από τους τις: Αμοιρίδου Ιουλία, Αναστασιάδη Δημήτριο, Λαζαρίδη Εμμανουήλ, Μαυροκεφαλίδη Χαράλαμπο, Παπαδόπουλο Ορφέα, Παπαδοπούλου Ελένη και Τριανταφυλλίδη Αναστάσιο από την Στ΄ Τάξη.