Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, 7:00:42 μμ
Τετάρτη, 15 Μαϊος 2019 18:13

Βραβευτηκε για τρίτη συνεχόμενη φορά το 5ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς με διεθνές οικολογικό βραβείο

Το μεγαλύτερο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στον κόσμο, τα Οικολογικά Σχολεία, συμπληρώνει φέτος τα 25 χρόνια λειτουργίας του.

Στο πλαίσιο του εορτασμού πραγματοποιήθηκε η βράβευση 121 σχολικών μονάδων με την πράσινη σημαία, παγκόσμιο σύμβολο αειφορικής πιστοποίησης των σχολείων, στο Μουσείο Μπενάκη, το Σάββατο 6 Απρίλη 2019, μεταξύ των βραβευμένων σχολείων ήταν και το 5ο Δ. Σ. Κιλκίς. Το βραβείο παρέλαβε η Διευθύντρια κα Αφροδίτη Ντίνου, συντονίστρια των περιβαλλοντικών προγραμμάτων στο Σχολείο και άμεση συνεργάτιδα της ΕΕΠΦ από το 2010.
Την τρίτη πράσινη σημαία των Οικολογικών Σχολείων κέρδισε το 5ο Δ. Σ. Κιλκίς για τις δράσεις του πάνω στον τομέα της αειφορικής διαχείρισης του Περιβάλλοντος. Τα προγράμματα των Οικολογικών Σχολείων είναι διετούς διάρκειας και αξιολογούνται σε ετήσια βάση από το FEE (Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) δια του εθνικού διαχειριστή, που για την Ελλάδα είναι η ΕΕΠΦ (Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης). Το 5ο Δ. Σ. Κιλκίς συνεργάζεται με την ΕΕΠΦ από το 2011 με συμμετοχή και διακρίσεις στα εθνικά θεματικά δίκτυα “Οικολογικά Σχολεία – Eco Schools”, “Μαθαίνω για τα Δάση – Learning About Forests”, “Νέοι Δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον – Young Journalists for the Environment”.
Οι τομείς στους οποίους δραστηριοποιούμαστε είναι Ανακύκλωση – Διαχείριση απορριμμάτων, Κλιματική Αλλαγή, Δάσος, Νερό – Υδάτινοι Πόροι, Πράσινες γωνιές. Το θετικό στοιχείο για το σχολείο μας, από το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων μας, είναι το γεγονός ότι σύσσωμο το Σχολείο συμμετέχει στα προγράμματα της ΕΕΠΦ. Ανάλογα με την τάξη και τη σχετικότητα με τα μαθήματα του ΑΠΣ επιλέγεται η θεματική και γίνεται η ένταξη στο ανάλογο δίκτυο. Η συνέργεια είναι λοιπόν το μυστικό της επιτυχίας!
Το μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι να καταφέρουμε να επηρεάσουμε και να εμπλέξουμε και τις οικογένειες των μαθητών και μαθητριών μας, διότι είναι προφανές ότι, αν στο σπίτι δεν συνεχίζονται οι καλές πρακτικές δεν μπορούμε να έχουμε μόνιμες αλλαγές στην οικολογική συνείδηση και τις συνήθειες των παιδιών.