Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 10:48:34 πμ
Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2014 11:50

Διαγωνισμός για το «φιλέτο» της Αττικό Μετρό στη συμβολή Ερμού και Αθηνάς

Διαγωνισμό για την αξιοποίηση του διατηρητέου κτιρίου-«φιλέτου» που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ερμού και Αθηνάς, απέναντι από το Μοναστηράκι, και έχει θέα την Ακρόπολη προκήρυξε ύστερα από χρόνια καθυστερήσεων η ιδιοκτήτρια του ακινήτου Αττικό Μετρό (ΑΜ).


Το ακίνητο περιλαμβάνει διατηρητέο τμήμα και έχει τρεις ορόφους, με εμβαδόν μεικτής επιφανείας τυπικού ορόφου 160 τ.μ. και υπόγειο ιδίας επιφανείας. Επίσης διαθέτει μη διατηρητέο τμήμα μεικτής επιφανείας περίπου 376 τ.μ. (ισόγειο 99 τ.μ., ημιώροφος 88 τ.μ. και υπόγειο 189 τ.μ.). Στις επιφάνειες αυτές περιλαμβάνονται και οι αντίστοιχες για τη χρήση των χώρων (κλιμακοστάσια, ανελκυστήρες κ.τ.λ.).

Η συνολική επιφάνεια μεικτών χώρων του κτιρίου είναι περίπου 1.016 τ.μ., εκ των οποίων 349 τ.μ. είναι υπόγειοι χώροι. Επιπλέον, παραχωρείται για χρήση από τον ενοικιαστή ταράτσα 480 τ.μ. με θέα την Ακρόπολη.
Σύμφωνα με το τεύχος του διαγωνισμού, στην πρόταση αξιοποίησης θα πρέπει να έχει ληφθεί υπόψη ο ιστορικός χαρακτήρας της πλατείας Μοναστηρακίου. «Η συμμετοχή των διαγωνιζομένων στον διαγωνισμό συνιστά τεκμήριο ότι γνωρίζουν πλήρως τις επί τόπου συνθήκες και τις έχουν λάβει υπόψη κατά τη διαμόρφωση της προσφοράς τους» σημειώνεται.

Απαιτείται πλήρης πρόταση αξιοποίησης

Στον φάκελο της προσφοράς οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν πλήρη πρόταση αξιοποίησης του ακινήτου, στην οποία θα περιγράφεται αναλυτικά η μεθοδολογία υλοποίησης, με αναφορά στο επιχειρηματικό σχέδιο και τους εκτιμώμενους οικονομικούς όρους της αξιοποίησης σε βάθος δωδεκαετίας, σημειώνεται.

Στους όρους της 12ετούς μίσθωσης αναφέρονται οι απαραίτητες βασικές εργασίες που προβλέπονται από τον διαγωνισμό, όπως η κατασκευή τοίχου από οπτοπλινθοδομή στο τμήμα του υπόγειου χώρου, ο οποίος συνορεύει με τον σταθμό του μετρό, η εγκατάσταση ανελκυστήρων, η κατασκευή κλιμάκων για πρόσβαση στους ορόφους του διατηρητέου τμήματος, η εγκατάσταση των αναγκαίων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και η κατασκευή και τοποθέτηση θυρών και παραθύρων του κτιρίου.

Σύμφωνα με το τεύχος του διαγωνισμού, το μίσθωμα θα αναπροσαρμόζεται ετησίως στον πληθωρισμό σε ποσοστό 100%. Η Αττικό Μετρό θα διατηρεί δικαίωμα προαίρεσης για μία φορά μετά την παρέλευση των πρώτων πέντε ετών της μίσθωσης να επαναδιαπραγματευθεί τη σύμβαση σε περίπτωση που διαπιστώσει ουσιώδεις μεταβολές συνθηκών. Ο μισθωτής θα έχει δικαίωμα υπεκμίσθωσης, παραχώρησης ή αλλαγής της μίσθωσης μόνο μετά τη σύμφωνη γνώμη της Αττικό Μετρό.

Σύμφωνα με το τεύχος του διαγωνισμού, βασικό κριτήριο θα είναι η υψηλότερη προσφορά μίσθωσης, που παράλληλα θα πληροί τους όρους ανάδειξης του διατηρητέου κτιρίου.

Ανεκμετάλλευτο επί 20 χρόνια

Οπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, το κτίριο απαλλοτριώθηκε από την Αττικό Μετρό πριν από περίπου 20 χρόνια για τις ανάγκες δημιουργίας του σταθμού του μετρό «Μοναστηράκι». Στη συνέχεια δαπανήθηκαν αρκετά χρήματα προκειμένου να γίνει η ειδική διαμόρφωση του σταθμού.

Το κτίριο, αναφέρουν, προοριζόταν αρχικά να δοθεί στη θυγατρική της Αττικό Μετρό, ΑΜΕΛ, η οποία όμως, λόγω και της «σύγκρουσης» μεταξύ των πρώην υπουργείων Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ για τον έλεγχο των μητροπολιτικών σιδηρόδρομων, δεν το διεκδίκησε δυναμικά.

Μάλιστα, όπως εξηγούν, λόγω αυτής της διένεξης δεν απαντήθηκε ποτέ η επιχειρηματική πρόταση πολυεθνικής επιχείρησης η οποία την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων έδινε γη και ύδωρ προκειμένου να μισθώσει το κτίριο.
Μάλιστα, σε συνδυασμό με την κατοπινή απόσχιση της ΑΜΕΛ από την Αττικό Μετρό και την υπαγωγή της υπό τον ΟΑΣΑ, το κτίριο παρέμεινε τελικά στην άλλοτε μητρική της εταιρεία, η οποία επέλεξε να το αξιοποιήσει.

Σημειωτέον ότι η Αττικό Μετρό έχει αναλάβει την αποπληρωμή των δανείων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που δόθηκαν για την κατασκευή του μετρό της Αθήνα, καταβάλλοντας τοκοχρεολύσια που ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ κατ' έτος.

Πηγή: Το Βήμα