Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024, 6:34:39 μμ
Τρίτη, 27 Ιουνίου 2017 12:50

ΟΛΘ: Οι «πύλες» του λιμανιού θέλουμε να βρίσκονται στις γειτονικές χώρες

Στόχος μας είναι η «πύλη» του λιμανιού της Θεσσαλονίκης να βρίσκεται στη Βουλγαρία, στη Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, στη νότια Σερβία, στο Κόσσοβο. Με αυτή την επιδίωξη άρχισαν ήδη να διαμορφώνουν τις προτεραιότητες τα μέλη της κοινοπραξίας των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.
» και «Terminal Link SAS» μετά την ανακήρυξή της ως Προτιμώμενου Επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.

Στόχος του νέου κοινοπρακτικού σχήματος είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει εμπορικό κόμβο των Βαλκανίων, δημιουργώντας συνέργειες με λιμάνια της Βουλγαρίας, των Σκοπίων και της Ρουμανίας, αλλά και αξιοποιώντας τις συνδυασμένες μεταφορές σε όλη τη μεταφορική αλυσίδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο σκοπός είναι ως τα τέλη του έτους να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που απομένουν και να δρομολογηθούν οι διαδικασίες για τη σύσταση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΘ και να αρχίσουν να «δουλεύουν με ταχείς ρυθμούς οι μηχανές» για την υλοποίηση του 4ετους σε πρώτη φάση επενδυτικού πλάνου που περιλαμβάνει κυρίως την επέκταση της προβλήτας με στόχο την εξυπηρέτηση μεγάλων εμπορικών πλοίων με προϊόντα που έχουν ως προορισμό τη βόρεια Ελλάδα και τις χώρες των Βαλκανίων μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου. Ειδικότερα μελετάται η επέκταση της προβλήτας στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στα 440 μέτρα μήκος και θα εκβαθυνθεί στα 16,5 μέτρα από 12 που είναι σήμερα, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί πλοία χωρητικότητας έως 12.000 με 13.000 teu.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες οι επενδύσεις θα είναι ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ σε τέσσερα χρόνια, με την ανακατασκευή του προβλήτα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και παράλληλα στις άμεσες προτεραιότητες είναι η αντικατάσταση των γερανογεφυρών, αλλά και η αύξηση του φορτίου των εμπορευματοκιβωτίων, που αυτή τη στιγμή είναι στα 350.000 TEU.

Σύμφωνα με τον κ. Boris Wenzel, διευθύνοντα σύμβουλο της Terminal Link SAS, θυγατρική της τρίτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στο κόσμο (CMA CGM) και του μεγαλύτερου port operator στο κόσμο (China Merchant) τα λιμάνια, μπορούν να δώσουν τεράστια ώθηση στην οικονομία των πειροχών που εξυπηρετούν αλλά χρειάζεται να αναπτυχθεί παράλληλα όλη η μεταφορική αλυσίδα ως ένα στοιχείο, από τη θάλασσα, το πλοίο το λιμάνι και τις οδικές ή σιδηροδρομικές μεταφορές.

Είμαστε εδώ για να επενδύσουμε τόνισε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του DIEP GmbH, κ. Alexander von Mellenthin. Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά, η επένδυσή τους στην ΟΛΘ δεν έγινε με το σκεπτικό να αποκομίσουν γρήγορα υψηλό κέρδος καθώς όπως πρόσθεσε οι επενδύσεις σ τα λιμάνια έχουν αποτέλεσμα μακρόπνοο.

Αναφορικά με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς δεν βλέπουν οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας θέμα ανταγωνισμού λέγοντας ότι μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά καθώς δεν εξυπηρετούν τις ίδιες αγορές.

Σχετικά με τους χώρους πολιτιστικών και άλλων δραστηριοτήτων η επιδίωξη είναι να μην επηρεαστούν αλλά να παραμείνουν ανοικτοί στους πολίτες και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης ενώ τα στελέχη της κοινοπραξίας εμφανίζονται ικανοποιημένα από τις ως τώρα επαφές που έχουν με εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ, της κυβέρνησης αλλά και της επιχειρηματικής κοινότητας της πόλης κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον δήμαρχο κ. Γιάννη Μπουτάρη. Σχετικά με την «γραφειοκρατία» που ενδεχομένως θα έχουν να αντιμετωπίσουν εμφανίζονται αισιόδοξα ότι με τη συνδρομή της κυβέρνησης θα ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια ώστε να δρομολογηθούν τα επενδυτικά πλάνα με στόχο την ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο τομέας της κρουαζιέρας είναι κάτι που μελετούν τα στελέχη της κοινοπραξίας ωστόσο, όπως λένε, για να αναπτυχθεί και να αποτελέσει το λιμάνι home port για κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να υπάρξουν συζητήσεις και συνέργειες με πολλούς αρμόδιους φορείς ενώ για την ακτοπλοΐα είναι ένα θέμα που θα μελετηθεί σε επόμενο στάδιο εκφράζοντας ωστόσο αισιοδοξία για την δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σμύρνη μια υπόθεση που δείχνει από πέρυσι «παγωμένη» από την ενδιαφερόμενη ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways λόγω των αυξημένων λιμενικών τελών στο τουρκικό λιμάνι.

Εν τω μεταξύ εθιμοτυπική συνάντηση είχε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ με εκπροσώπους της ένωσης των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS» μετά την ανακήρυξή της ως Προτιμώμενου Επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.

Εκ μέρους του Επενδυτή μετείχαν μεταξύ άλλων ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης, Συντονιστής της ένωσης, ο κ. Alexander von Mellenthin, Διευθύνων Σύμβουλος της DIEP GmbH, ο κ. Boris Wenzel, Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link SAS, ο κ. Arthur Davidyan, Διευθύνων Σύμβουλος του DIMERA Group (BELTERRA Investments Ltd) και ο κ. Marco Raniolo, Γενικός Διευθυντής της CMA CGM Greece.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση στη συνάντηση συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωσ

Πηγή: Το Βήμα