Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Τρίτη, 05 Δεκεμβρίου 2017 23:21

Παράνομη η αύξηση της τιμής νερού στους καποδιστριακούς δήμους από ΔΕΥΑ Κιλκίς

Ο πρώην Δήμαρχος Γαλλικού Στέφανος Μάλγαρης ανέπτυξε ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς τα επιχειρήματα που τεκμηριώνουν τη θέση του ότι η απόφαση με την οποία αυξάνεται η τιμή νερού στους καποδιστραικούς δήμους είναι άδικη και παράνομη. Και καλεί διοίκηση και συμβούλιο να την αναθεωρήσουν.

 

"Για όσους δεν με γνωρίζουν ασχολήθηκα με την τοπική Αυτοδιοίκηση από διάφορες θέσεις από το 1999 που ξεκίνησε ο Καποδίστριας μέχρι και το 2014.
Ο λόγος της παρουσίας μου στο Δημοτικό συμβούλιο είναι επειδή θεωρώ άδικη αλλά και παράνομη την απόφαση της ΔΕΥΑΚ αλλά και του Δημοτικού Συμβουλίου για την τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΚ για το έτος 2018   για τους εξής λόγους .
Πρώτα θέλω να διευκρινίσω ότι έχω έρθει καλοπροαίρετα. Ο Δήμος και η ΔΕΥΑΚ δεν διοικούνται βάσει μονό αριθμών και Ισολογισμών  αλλά και βάσει των αναγκών των πολιτών.   
Η τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΚ βασίστηκε σε νόμο  από την Εθνική Επιτροπή  Υδάτων  ο οποίος είναι Γενικός Κανόνας Κοστολόγησης Ύδατος, σε έναν από του μεγαλύτερους Δήμους της χώρας με διαφορετικά  χαρακτηριστικά στην κοστολόγηση  Ύδατος από περιοχή σε περιοχή .
Άλλο κόστος έχει ο πρώην Δήμος Μουριών και άλλο τα Κρούσσια , ο Γαλλικός και  θα πρέπει να τα λάβετε υπόψιν.     
Η πρώτη και βασική μου ένσταση στον τρόπο διαχείρισης  των Παγίων και των Αποσβέσεων που επηρεάζουν τον υπολογισμό του κόστους.
Είναι νόμιμες οι αποσβέσεις που επιβαρύνουν το κόστος  σε  πάγιο το οποίο το έχει κάνει περιουσιακό στοιχείο η ΔΕΥΑΚ από δωρεάν παραχώρηση και ΜΗΔΕΝ Κόστος  από τον   Νέο Δήμο  Κιλκίς  αφού αυτός τα έχει πάρει από τους Καποδιστριακούς  Δήμους;
Είναι  νόμιμες οι αποσβέσεις σε πάγιο το οποίο οι Καποδιστριακοί  Δήμοι το έχουν κατασκευάσει από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ που είναι έχτρα χρηματοδοτήσεις  η επιχορηγήσεις;
Όταν ένα πάγιο  επιδοτηθεί,  αποσβέσεις κάνουμε στο υπόλοιπο της αξίας.                                                          Στην περίπτωση των Καποδιστριακών Δήμων έχουν  εξτρά χρηματοδοτηθεί κατά 100 % στα ποσά  των έργων.

Εδώ θέλω να πω  ένα παράδειγμα που ο Δήμος Κιλκίς το έχει περάσει στην περίπτωση ΣΦΑΓΕΙΩΝ ΚΙΛΚΙΣ ΑΕ .
Σε πρόγραμμα των ΣΦΑΓΕΙΩΝ  ΚΙΛΚΙΣ  που απαιτούσε αύξηση κεφαλαίου από Τακτικά έσοδα  ο Δήμος Κιλκίς έκανε αύξηση στο κεφάλαιο των ΣΦΑΓΕΙΩΝ από το πρόγραμμα  ΘΗΣΕΑΣ . Δεν έγινε δεκτή η αύξηση γιατί ήταν από ΘΗΣΕΑ και ήταν έχτρα χρηματοδότηση  .
 Και ένα τελευταίο για να καταλάβετε πως  οι αποσβέσεις μπορεί να εκτινάξουν το κόστος και να γίνει ασύμφορη η λειτουργία του έργου
Για να μην παρεξηγηθώ θα πω ότι τα Δημοτικά Συμβούλια έρχονται και  παρέρχονται οι Τεχνοκράτες όμως Μένουν και λειτουργούν με τον τρόπο τους .
Θα αναφερθώ σε ένα πρόσφατο έργο στο Δήμου Γαλλικού  Αποχετευτικό και βιολογικός  καθαρισμός   Ν. ΣΑΝΤΑΣ  το οποίο ολοκληρώθηκε,  συνδέθηκαν οι κάτοικοι και τέθηκε σε λειτουργία.  Το κόστος του έργου είναι  περίπου  3.500.000 με χρηματοδότηση  100% από το Υπουργείο Ανάπτυξης.                                                        Αν  συνδεθούν  500 σπίτια  με το σκεπτικό της ΔΕΥΑΚ οι κάτοικοι  της Ν Σάντας  θα πρέπει να επιβαρυνθούν εκτός από τα έξοδα συντήρησης  και λειτουργίας  και με το κόστος αποσβέσεων που με τον χαμηλότερο συντελεστή 4 %  ανέρχεται στο ποσό  140.000 Ε τον χρόνο δηλαδή σε κάθε σπίτι  280 Ε έχτρα επιβάρυνση .  
Μπορούν να ανταποκριθούν οι κάτοικοι σε ένα τέτοιο κόστος;           
Όσον αφορά τις αποσβέσεις  1.620.000 Ε στο υπολογισμό στο κόστος  Νερού  συμμετέχει το 35% στο υπολογισμένο κόστος Νερού . Με το ποσό αυτό είναι σαν να κάνουμε 540 χιλιόμετρα εξωτερικά δίκτυα βάσει της  τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΥΑΚ
 Ή 31 EURO Φόρο σε κάθε κάτοικο (52.000) βάση της απογραφής.
Το πραγματικό γεγονός είναι ότι η ΔΕΥΑΚ δεν έχει πληρώσει ούτε ένα EURO για να αποκτήσει τα πάγια, που έχει πάρει από τον Δήμο Κιλκίς ή τους Καποδιστριακούς Δήμους ,τα έκανε κεφάλαιο  παγίων και τα χρεώνει στου Δημότες σαν να τα κατασκεύασε η ίδια με δικά της κεφάλαια.
Δηλαδή οι δημότες ξαναληρώνουν έργα τα οποία τα έχουν γίνει από το Δήμουw ή  το Κράτος.     
 Αυτά όσον αφορά τις αποσβέσεις.
Το κύριο κόστος στην  Ύδρευσης ΚΑΙ αποχέτευσης  είναι η Δ Ε Η.   Tο 2013 το κόστος ενέργειας  ήταν 1.467.411 σύμφωνα με την ενημέρωση της ΔΕΥΑΚ στις 30-6-2014 και το 2017 σύμφωνα με την τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΚ η ΔΕΗ είναι 1.525.000 Δηλαδή αύξηση 3,9 % από το 2013 έως το 2017
Πως δικαιολογείτε  την μεγάλη αύξησηq
Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να λάβετε υπ όψιν είναι η εκτίναξη του κόστους κατά 80%  από τους ΚΑΠΟΔΙΣΤΙΑΚΟΥΣ Δήμους  στο Νέο Δήμο Κιλκίς
2011  1.298.000
 2013 1.718.000
2017  2.322.500   για του Καποδιστριακούς Δήμους σε σύνολο 4.644.500 συνολικό .
***  Οικονομικά στοιχεία καταστάσεων.

 Όσα έχω αναφέρει είναι τα βασικά σημεία που έχω διαφορετική άποψη . Η υπηρεσία Ύδρευσης είναι ανταποδοτική στο βασικότερο αγαθό το Νερό και πρέπει να είναι στο χαμηλότερο κόστος .
Η ΔΕΥΑΚ και το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρέπει να  ξαναδεί το θέμα και αν πρέπει να γίνει αλλαγή της απόφασης για το καλό των Δημοτών να το κάνει.
 Για όλο τον ενιαίο Δήμο Κιλκίς."