Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 4:33:00 μμ
Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014 21:01

Βαριά σύννεφα στην αούτομπαν

Δεν είναι μέρες, ούτε εβδομάδες, ούτε μήνες, αλλά παραπάνω από τρία χρόνια από τότε που βάλαμε τις φωνές για το δύσμοιρο έργο της ολοκλήρωσης της αούτομπαν Κιλκίς – Θεσσαλονίκης, στο τμήμα που υπολείπεται από τη Σάντα μέχρι τον κόμβο Ασσήρου.
Ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση που χρειάστηκε 18 μήνες για να αποφασίσουν ποιος φορέας θα διενεργήσει τις απαλλοτριώσεις, δυο χρόνια για να ολοκληρωθούν ετούτες οι απαλλοτριώσεις κι αφού χρειάστηκε να υπογράψουν Σαμαράς και καμιά 40αριά υπουργοί και τώρα διαπιστώνουμε πως ετούτη η ιστορία τέλος δεν έχει.
Απόμειναν 14 μήνες για να αποδοθεί σε χρήση (τέλος του 2015 είναι ο συμβατικός χρόνος περαίωσης του έργου) και τα εμπόδια,  αντί να μειώνονται,  αυξάνονται και πληθύνονται.  

 

Κατ’ αρχήν ο εργολάβος
Ο ανάδοχος του έργου βρέθηκε «καβάλα στ’ άλογο». Και τώρα ζητάει με το δίκιο του έστω, μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ως αποζημίωση αδράνειας. Ο ανάδοχος που τον εγκατέστησαν το Μάιο του 2011 για να ξεκινήσει το έργο, χωρίς να ξέρουν από την Περιφέρεια ούτε4 καν ποιος θα προκηρύξει τη δημοπρασία για τις απαλλοτριώσεις!
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα.

 

Έληξαν οι περιβαλλοντικοί όροι
Μαθαίνουμε πως  το νέο εμπόδιο ακούει στο όνομα «Λήξη ισχύος των περιβαλλοντικών όρων» που είχαν εγκριθεί για το έργο.
Ναι,. Χρειάστηκε να περάσουν χρόνια, να λήξει η ισχύς της σχετικής απόφασης για να κινητοποιηθεί, αν μπορεί να  δικαιολογηθεί παρόμοια έκφραση, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Και μαθαίνουμε και μερικά ακόμα περίεργα. Πως η αίτηση για ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων ...εμπλουτίστηκε και με αίτημα για παρόμοια άδεια τριών λατομικών περιοχών από όπου θα ληφθεί το αδρανές υλικό που απαιτείται για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου!
Τι να υποθέσουμε άραγε; Πως από την Περιφέρεια γνώριζαν πως ενώ εγκατέστησαν τον εργολάβο τον Μάιο του 2011 για να ξεκινήσει το έργο, ήταν βέβαιοι πως τα έργα θα ξεκινούσαν τρία χρόνια αργότερα ώστε τότε να ζητήσουν άδεια για τις λατομικές κυψέλες;
Ή μήπως στην Περιφέρεια είναι το πρώτο οδικό έργο που κατασκευάζουν ώστε να εγκαθιστούν εργολάβο στο εργοτάξιο χωρίς να είναι λυμένο το θέμα της απόληψης αδρανούς υλικού;
Το γράψαμε εδώ και χρόνια και δυστυχώς επιβεβαιωνόμαστε: Ετούτη η ιστορία θα μας απασχολήσει πολύ ακόμα. Ενδεχομένως μάλιστα με τη συνδρομή και του δικαστικού ρεπορτάζ!