Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, 10:18:51 μμ
Δευτέρα, 02 Μαρτίου 2020 21:04

Να αλλάζουν δυο κουβέντες

Είναι πολλά τα μικρά χωριά του δήμου (και του νομού) όπου έκλεισαν εδώ και χρόνια τα τελευταία καφενεία και δεν πρόκειται να ξανανοίξουν όσες διακηρύξεις κι αν ακούσετε περί περιφερειακής ανάπτυξης.


Χωριά ορεινά και ημιορεινά κι ακόμα και πεδινά 50 και 150 και 250 κατοίκων, υπέργηρων στη συντριπτική πλειοψηφία τους, είναι καταδικασμένα να σβήσουν δια της φυσικής οδού.
Οι λιγοστοί κάτοικοι υποφέρουν από την έλλειψη χώρου συνάθροισης. Να μπορούν να πιουν ένα καφέ, ν' αλλάξουν δυο κουβέντες...
Κι αφού η ελεύθερη αγορά δεν "σηκώνει" ιδιωτική επένδυση (καφενείο) ίσως ο δήμος πρέπει να εξετάσει τα αιτήματα για παραχώρηση αίθουσας (συνήθως δημ. σχολείων, πολιτιστικών κέντρων) και με δική τους ευθύνη -και δαπάνη- να λειτουργούν.
***
Με την ευκαιρία: Πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν για να γίνει το αυτονόητο: Να ανοίξει επιτέλους το αναψυκτήριο στην Καλίνδρια;
Αφού δεν το δημοπρατεί (ενοικιάζει) ο δήμος παρότι υπάρχει ενδιαφερόμενος, αφού δεν το παραχωρεί στον πολιτιστικό σύλλογο, γιατί δεν το ανοίγει στους κατοίκους να το λειτουργούν οι ίδιοι; Πόσες ικεσίες πρέπει να κάνουν;

 

Προς γνώσιν...
Στις Σέρρες και στην Κατερίνη "τρέχει" το πιλοτικό πρόγραμμα άμεσης σύνδεσης με το δίκτυο φυσικού αερίου, όπου υπάρχει προεγκατεστημένο δίκτυο.
Ήταν δυο από τις τρεις πόλεις μα έτοιμο (σε κάποιους δρόμους) δίκτυο και πιλοτικά η σύνδεση και οικιακή χρήση φυσικού αερίου ξεκίνησε από πέρυσι.
Όλοι οι άλλοι, δηλαδή οι 18 πόλεις θα συνδεθούν μετά τα έργα που συνεχώς αναγγέλλονται και είναι να δημοπράτηθούν με΄σα στην Άνοιξη για να ξεκινήσει η κατασκευή εσωτερικών δικτύων το Φθινόπωρο.
Ξαναγυρίζουμε στο πιλοτικό πρόγραμμα. Ποια είναι η τρίτη πόλη; Το Κιλκίς. Που εν μια νυκτί εξαιρέθηκε και δεν βγήκε ΚΑΝΕΙΣ να διαμαρτυρηθεί. Φωνάξαμε εμείς σε ΕΙΔΗΣΕΙΣ και ΠΡΩΙΝΗ, προγκήξαμε τους "αρμοδίους" να ακούσουμε την φωνή τους. Αλλά σιγά μην χαλούσαν τον ...ύπνο τους.
Ενίοτε και σποραδικώς μεταμφιέζονται σε λιονταρήδες, απαιτούν στα ξεκούδουνα τον ουρανό με τ' άστρα, και ξαναπέφτουν στον προσφιλή τους ύπνο.

 

Μια μικρή λεπτομέρεια διαφεύγει της προσοχής
Ετούτη η συζήτηση περί συνεργασίας με τον ΟΑΣΘ για συγκοινωνιακή σύνδεση όμορων με την Θεσσαλονίκη οικισμών του ν. Κιλκίς με αφορμή τάχα τη συνεργασία του ΚΤΕΛ Κιλκίς με τον ΟΑΣΘ, έχει μεγάλη πλάκα. Και κάμποση σπέκουλα.
Διότιόποιος ήθελε σύνδεση είχε τη νομική οδό να τη διεκδικήσει κάπου πριν την έλευση της νέας χιλιετίας. με εκείνη τη γνωστή διέξοδο της απόστασης των έξι χιλιομέτρων... Μην τα λέμε τώρα και χαλάμε καρδιές. Τότε δεν το έπραξαν. Τώρα εγείρουν θέμα απλώς εκ του μη όντος.
***
Να το εξηγήσουμε για να το καταλάβει ο κόσμος.
Καμιά συνεργασία ΟΑΣΘ-ΚΤΕΛ στο γενικότερο έργο τους δεν βρίσκεται σε εξέλιξη. Απλώς λόγω αδυναμίας εκτέλεσης του έργου του, ο ΟΑΣΘ εκχωρεί στο ΚΤΕΛ Κιλκίς (όπως και στα αντίστοιχα ΚΤΕΛ Χαλκιδικής και Σερρών) τέσσερις γραμμές στη μητροπολιτική Θεσσαλονίκη. Και τίποτε άλλο.
Να το πούμε και ... χωριάτικα: Κι αύριο αν θέλετε έρχονται λεωφορεία του ΟΑΣΘ σε καθημερινά δρομολόγια όχι στο Νέο Αγιονέρι, όχι στο Μελάνθιο, αλλά στο Ειρηνικό και στον Φανό...
Πανεύκολο. Αρκεί αυτός που θα προτείνει τα δρομολόγια να εξασφαλίσει και την χρηματοδότηση. Διότι τα εν λόγω δρομολόγια από την πρώτη ημέρα "θα μπουν μέσα" Τα έξοδα είναι πολλαπλάσια από τα έσοδα. Σκεφτείτε το κι αλλιώς: Αν έβγαινε ένα δρομολόγια θα το έκανε και το ΚΤΕΛ Κιλκίς. Θα πείτε: Σε αυτά τα όμορα χωριά, τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης περνούν ξυστά απέξω.
Ε, για να μπουν μέσα θα χρειαστούν πρόσθετες ώρες εργασίας, πρόσθετα καύσιμα, πρόσθετη δαπάνη. Την καλύπτει κανείς; Όχι. Επομένως η συζήτηση είναι άσκοπη.
Μπορεί να γίνει ουσιαστική; Βεβαίως, αν ο προτείνων συμπληρώσει: Να βγάλουμε από το δημοτικό κορβανά π.χ. 200.000 ευρώ ετησίως για να χρηματοδοτήσουμε τη σύνδεση των τάδε χωριών με τη Θεσσαλονίκη με δρομολόγια του ΟΑΣΘ.
Ή ακόμα καλύτερα, να τα δώσουμε στο ΚΤΕΛ Κιλκίς. Έχει κανείς τα κότσια να το προτείνει; Τότε θα αποκτήσει σοβαρότητα η πρόταση. Τώρα είναι απλώς "να έχουμε να λέμε..."
Θ.Π.