Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, 2:10:58 μμ
Σάββατο, 26 Αυγούστου 2017 21:18

Κινητό και οδήγηση. Οι Αστυνομικοί της Γειτονιάς του Κιλκίς ενημερώνουν

Τι είναι σημαντικότερο; Να απαντήσεις στην κλήση ή να επιστρέψεις σπίτι σου με ασφάλεια;
 ➡ Η οδήγηση με χρήση κινητού βάζει σε κίνδυνο τη ζωή σου...  Το κινητό τηλέφωνο μας αποσπά την προσοχή, όταν οδηγούμε και προκαλεί ατυχήματα.
Η απόσπαση της προσοχής μας κατά την οδήγηση μπορεί να έχει πολύ σοβαρές συνέπειες. Κάνοντας χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως επίσης και να ρυθμίζουμε τον πλοηγό, να ψάχνουμε μουσική, να γευματίζουμε και να συνομιλούμε έντονα με τους συνεπιβάτες, ενέχουν μεγάλο ρίσκο.


Στην Ελλάδα το 9% των οδηγών χρησιμοποιεί καθημερινά το κινητό κατά την οδήγηση. Η ηλικιακή ομάδα 16-24 ετών είναι αυτή που έχει ολοένα αυξανόμενη τάση και τέλος η χρήση είναι αυξημένη εντός των αστικών κέντρων και αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι για πολλές ώρες της ημέρας υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία προδιαθέτει τη χρήση του κινητού τηλεφώνου
 
Κινητό τηλέφωνο και Νομοθεσία (Κ.Ο.Κ)

Η χρήση κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης, σύμφωνα με τη σχετική εθνική νομοθεσία (Άρθρο 13 Κ.Ο.Κ.), επιτρέπεται μόνον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται το κινητό τηλέφωνο με ασύρματο Bluetooth, ενώ η χρήση ακουστικών (hands free) απαγορεύεται.
Σε περίπτωση που ο οδηγός, δε συμμορφώνεται με την εθνική νομοθεσία, επιβαρύνεται, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., με ποινή και σχετικό χρηματικό πρόστιμο.
Πέρα από κάθε ποινή, πέρα από κάθε χρηματικό πρόστιμο υπερέχει η ανθρώπινη ζωή. Για την προστασία της καλό θα είναι να συμμορφωνόμαστε στους κανόνες που ορίζουν οι αρμόδιοι φορείς για τη δική μας ασφάλεια στο δρόμο και την αποφυγή των τροχαίων.

Πώς επηρεάζει το κινητό την ασφάλεια κατά την οδήγηση;
Δύο τύποι κακής συμπεριφοράς κατά κύριο λόγο οδηγούν σε επικίνδυνες καταστάσεις κατά την οδήγηση:
Κρατώντας το τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης: απάντηση σε κλήση, καταγραφή κειμένου SMS, εύρεση επαφής στον κατάλογο
Η συζήτηση και η απόσπαση της προσοχής από το συνομιλητή
Ο οδηγός που κάνει χρήση του κινητού τηλεφώνου του συνήθως αδυνατεί να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα και να κρατήσει απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Ο φυσιολογικός μέσος όρος αντίδρασης ενός οδηγού είναι τα 2 δευτερόλεπτα.
Οι οδηγοί που μιλούν στο κινητό αντιδρούν κατά μέσο όρο με καθυστέρηση μισού δευτερολέπτου, δηλαδή περίπου 50% πιο αργά από το κανονικό χρόνο αντίδρασης. Αν το όχημα κινείται με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα, η καθυστέρηση αυτή συνεπάγεται 14 επί πλέον μέτρα πριν ο οδηγός προλάβει να εκδηλώσει αντίδραση. Η απόσταση αυτή μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου.
Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο:
•    δεν έχουν καλή αντίληψη του τι συμβαίνει στο δρόμο
•    δεν προσέχουν τις πινακίδες
•    δε διατηρούν την κατάλληλη θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας
•    δε διατηρούν σταθερή την ταχύτητά τους
•    είναι πιθανό να μην διατηρούν την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα
•    δεν έχουν καλά αντανακλαστικά
•    αισθάνονται περισσότερο άγχος
 
ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ
1.    Μην καλείτε ή απαντάτε στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Η ομιλία αποσπά την προσοχή σας από το δρόμο.
2.    Αποτελεί παράβαση του Κ.Ο.Κ. να χρησιμοποιείτε το κινητό σας κατά την οδήγηση, κατά την αναμονή σε φανάρι ή πινακίδα STOP, χωρίς τη χρήση του κατάλληλου ακουστικού Bluetooth.
3.    Παρκάρετε σε ασφαλές σημείο όταν πρέπει να κάνετε μια σοβαρή συζήτηση στο τηλέφωνο.
4.    Μην καλείτε κάποιον στο κινητό του όταν γνωρίζετε ότι οδηγεί.
5.    Αν καλέσετε κάποιον και σας αναφέρει ότι οδηγεί ζητήστε του να σας καλέσει μόλις σταματήσει σε κάποιο ασφαλές σημείο.
Σε περίπτωση που η συνομιλία στο κινητό τηλέφωνο με Bluetooth ή με ανοικτή ακρόαση κρίνεται απαραίτητη κατά τη διάρκεια της οδήγησης - κυρίως για επαγγελματίες οδηγούς ή σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης- τότε:
•    Πρέπει να είναι σίγουρο ότι το Bluetooth του κινητού τηλεφώνου ενεργοποιείται πριν ξεκινήσει η οδήγηση
•    Πρέπει να ενημερωθεί ο συνομιλητής ότι ο χρήστης κινητού οδηγεί
•    Η συνομιλία πρέπει να είναι σύντομη. Καλό είναι να αποφεύγονται οι πολύπλοκες και συναισθηματικά φορτισμένες συνομιλίες
•    Όχι στα γραπτά μηνύματα κατά τη διάρκεια της οδήγησης
•    Να τερματίζεται η συνομιλία, αμέσως μόλις γίνει αντιληπτή η απόσπαση της προσοχής από την οδήγηση.