Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου 2017 23:08

Μύλος Σαμαρά: Οικοδομήσιμο και με "βούλα" το μεγαλύτερο αστικό οικόπεδο του Κιλκίς

Ένα από τα μακροβιότερα σίριαλ  στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Κιλκίς οδηγείται σε λύση μετά την πρόσφατη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης της απόφασης 262042/983 με την οποία τροποποιείται το Ρυμοτομικό Σχέδιο του Κιλκίς και αποχαρακτηρίζεται σε οικοδομήσιμο ο κοινόχρηστος χώρος του Οικοδομικού Τετραγώνου 153 Α, γνωστότερος ως "Μύλος Σαμαρά".


Το εν λόγω οικοδομικό τετράγωνο χαρακτηρίζεται πλέον οικοδομήσιμο σε ποσοστό 50% επί της επιφανείας του και μάλιστα με συντελεστή 1,2.
Το θέμα έχει πολυετές ιστορικό καθώς το δημοτικό συμβούλιο Κιλκίς διεκδίκησε το εν λόγω οικόπεδο σε διάστημα πέραν της 20ετίας με αλλεπάλληλες αποφάσεις του.  
Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι σε τμήμα του εν λόγω οικοδομικού τετραγώνου και με δαπάνη του δήμου έχει διαμορφωθεί άτυπη παιδική χαρά - πάρκο χωρίς όμως καμιά νόμιμη άδεια.
Τη σχετική ανακοίνωση έκανε ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Τσαντάκης στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς. Παρά τη σοβαρότητα του θέματος, είναι αποκαρδιωτικό ότι η ανακοίνωση του αντιδημάρχου πέρασε ασχολίαστη με μοναδική εξαίρεση την ένσταση- επιφύλαξη που εξέφρασε για την εξέλιξη αυτή ο δημοτικός σύμβουλος  Γιάννης Φαχουρίδης. Ο επικεφαλής της παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση” διατύοπωσε την εκτίμηση ότι η απόφαση συνιστά πλήγμα για το Δήμο Κιλκίς καθώς ένα κοινόχρηστο οικοδομικό τετράγωνο χαρακτηρίζεται οικοδομήσιμο και θα προστεθεί κι άλλο “τσιμέντο” σε μια περιοχή μάλιστα (τμήμα του Ο.Τ. 153 Α) που υπάρχει διαμορφωμένος χώρος παιδικής χαράς και πρασίνου.
Ποια είναι όμως η πρακτική σημασία της εν λόγω απόφασης.
Ουσιαστικά αποχαρακτηρίζεται από κοινόχρηστος χώρος σε οικοδομήσιμο και ο δήμος εξοικονομεί έκταση τριών περίπου στρεμμάτων, αφού όμως ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός του καθώς στο εν λόγω Ο.Τ. 153Α κατακυρώθηκε ιδιοκτησία εξ αδιαιρέτου του δήμου με τους φερόμενους ιδιοκτήτες.
Η  δημοσιευθείσα στο ΦΕΚ 12/9/2017 (τεύχος αναγκαστικών απαλλοτριώσεων και πολεοδομικών θεμάτων) απόφαση ελήφθη σε συμμόρφωση της με αριθμό 45465/1995 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία ουσιαστικά κατοχυρωνόταν η ιδιοκτησία και των ιδιωτών φερομένων ιδιοκτητών  και βάσει της οποίας προσέκρουσε σε νομικό τείχος κάθε απόπειρα του δήμου με αποφάσεις του συμβουλίου να διεκδικήσει το σύνολο του οικοπέδου.
Σημειώνουμε ότι η εκκρεμότητα με το Ο.Τ. 153Α έχει ιστορικό βάθος περίπου 70 ετών και εφόσον, όπως όλα δείχνουν, υπάρξει καλή διάθεση όλων των πλευρών και διαχωριστεί γρήγορα με πνεύμα "κερδίζουμε όλοι" τότε στη διοίκηση του δήμου επαφίεται η αξιοποίησή του δοθείσης της ένδειας σε χώρους σχολικής στέγης.
Για την ιστορία υπενθυμίζουμε ότι στα πρώτα χρόνια που εγέρθηκε το αίτημα της κατασκευής δικαστικού μεγάρου στο Κιλκίς (τέλη της δεκαετίας του’80 και αρχές του ‘90) το εν λόγω οικοδομικό τετράγωνο ήταν μεταξύ των πιθανών επιλογών για την χωροθέτηση του μεγάρου. Προφανώς λόγω του περίπλοκου και αδιευκρίνιστου τότε νομικού καθεστώτος η επιλογή αυτή εγκαταλείφθηκε για να στραφούν οι φορείς του τόπου στην επιλογή των δίδυμων καπναποθηκών (τότε πρατήριο μεραρχίας) με τα γνωστά αποτελέσματα.