Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2017, 2:52:08 πμ
Παρασκευή, 11 Αύγουστος 2017 13:14

“Η Μεγάλη Επιστροφή” το Σάββατο στο θερινό σινεμά του Κιλκίς

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Το Σάββατο 12 Αυγούστου, στις 9.30 το βράδυ και μόνο για μια ημέρα θα απολαύσουμε  στον  Δημοτικό θερινό κινηματογράφο “Δημήτριος Ζωηρός”  την εξαιρετική  ταινία του μεγάλου σκηνοθέτη Ζανγκ Γιμού “Η Μεγάλη Επιστροφή” (Gui Lai )

Η ιστορική μνήμη και οι μεμονωμένες πικρές ιστορίες που αφήνει πίσω του ένα καταλυτικό πολιτικό γεγονός συνθέτουν τη μεγαλειώδη επιστροφή του Ζανγκ Γιμού στα ταραγμένα χρόνια της Κίνας, πιο κοντά στο κλίμα των πρώτων του ταινιών που τον καθιέρωσαν στο διεθνές στερέωμα και πολύ πιο μακριά από τα φαντασμαγορικά έπη του 21ου αιώνα. Πλάι του η ηθοποιός που εδραιώθηκε μαζί του, η σπουδαία Γκονγκ Λι, παραδίδει μια σπαρακτική ερμηνεία στο ρόλο της ηρωίδας που έχει χάσει τη μνήμη της. Επίσημη συμμετοχή στα φεστιβάλ Καννών και Τορόντο.

 

 

Σημείωμα σκηνοθέτη:

"Βασισμένη στο βιβλίο του Γιαν Γκελίνγκ, "The Criminal Lu Yanshi", το Coming Home είναι μία ιστορία αγάπης για την ευτυχία και τη θλίψη, όπως και για τον χωρισμό και την επανασύνδεση. Χρησιμοποιήσαμε το τέλος της αυθεντικής ιστορίας - με τον Λου Γιάνσι να επιστρέφει στο σπίτι, σαν την αφετηρία του σεναρίου. Όλοι γνωρίζουν ότι ο Τσεν Νταομίνγκ και η Γκονγκ Λι είναι οι καλύτεροι ηθοποιοί που εργάζονται στην Κίνα και ήταν η πρώτη και μόνη επιλογή μου για τους αντίστοιχους ρόλους τους. Προσέφεραν πολλές εποικοδομητικές απόψεις ακόμα και για μικρές λεπτομέρειες της ιστορίας. Για τον λόγο αυτό η συνεισφορά τους ξεπερνά κατά πολύ την ερμηνεία των χαρακτήρων τους.

Έχοντας αυτό που αποκαλούμε "ανερχόμενο αστέρι" για τον ρόλο της κόρης δεν ήταν αυτονόητο καθώς ο χαρακτήρας της εξυπηρετεί έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην ιστορία. Όταν γνώρισα για πρώτη φορά την Χουιβέν, πρόσεξα τα λαμπερά μάτια της, τα οποία θύμιζαν την αύρα νεαρών ερυθροφρουρών. Ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόμουν. Για το δεύτερο μέρος της ταινίας, έπρεπε να αλλάξω τον τρόπο που έμοιαζαν τα μάτια της. Θα έπρεπε να γίνουν σαν να υπνωτισμένα, μονίμως διστακτικά. Η Χουιβέν είχε την ικανότητα να το πετύχει αυτό.
Αυτό το είδος του φιλμ είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί., Πρέπει να δημιουργείται σε κατάσταση γαλήνης. Αν έστω και για λίγο σκεφτόμουν για κέρδη, θα έχανα τον δρόμο μου. Για τον λόγο αυτό, προσωπικά αυτή η ταινία αποτελεί την επιστροφή σε μια προγενέστερη ψυχική κατάσταση και σε μία παλαιότερη προσέγγιση της δημιουργίας. Το πιο σημαντικό για μένα είναι αν το κοινό θα κρατήσει την ταινία στην καρδιά του και αν θα θυμούνται πραγματικά τα συναισθήματα που τους προκάλεσε το Coming Home."

Για την Κίνα που από τον μαοϊκό κομουνισμό τρέχει με τα χίλια προς έναν κατακλυσμιαίο καπιταλισμό ο οποίος την κάνει μη αναγνωρίσιμη για τον σκηνοθέτη – στην προκειμένη περίπτωση ταυτίζεται με τη γυναίκα. Για την εικόνα και την αποτύπωσή της: η γυναίκα αναγνωρίζει τον άντρα της στην παλιά φωτογραφία αλλά δεν τον αναγνωρίζει απτό και ζωντανό. Γιατί για εκείνην, ο νεαρός άνδρας έχει για πάντα χαθεί, έχει «αναμορφωθεί», δεν είναι ο ίδιος. Για να μην μιλήσουμε για το έξοχο, ελλειπτικό φινάλε του μεγάλου συμβιβασμού και της αναμονής. Μια ζωή η γυναίκα θα περιμένει να έρθει ο άνδρας της κι όχι μια αλλοιωμένη εκδοχή του.

 

Υπόθεση:

Στις αρχές της δεκαετίας του '70, ένας καθηγητής που η Πολιτιστική Επανάσταση στην Κίνα τον οδήγησε στη φυλακή λόγω των πολιτικών του πεποιθήσεων προσπαθεί να αποδράσει. Τα σχέδιά του θα ανατρέψει η μικρή του κόρη, η οποία δεν έχει προλάβει να αναπτύξει δεσμούς μαζί του και τον βλέπει μονάχα ως εμπόδιο στην καριέρα της ως μπαλαρίνα σε προπαγανδιστικά έργα. Χρόνια αργότερα, ο καθηγητής επιστρέφει τελικά σπίτι του για να αντικρύσει μια διαλυμένη οικογένεια, καθώς η αγαπημένη του σύζυγος πάσχει πλέον από αμνησία και δεν τον αναγνωρίζει.

Σκηνοθεσία :  Ζανγκ Γιμού
Πρωταγωνιστούν: Γκονγκ Λι, Τσεν Νταομίνγκ, Ζανγκ Χουιβέν
Χώρα: Κινέζικη ταινία

Διάρκεια: 109'

Είδος ταινίας: Κοινωνική