Δευτέρα, 6 Μαΐου 2024, 8:07:17 πμ
Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2013 19:16

Δικαίωμα του καταναλωτή να μην καταβάλει το αντίτιμο αν δεν λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο της συναλλαγής του

terzenidhs-nikos
Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών αναγράφουν σε εμφανές σημείο του τηρούμενου τιμοκαταλόγου με κεφαλαία γράμματα ιδίου μεγέθους με τις τιμολογούμενες υπηρεσίες την ένδειξη (Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΛΑΒΕΙ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ (ΑΠΟΔΕΙΞΗ-ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ)και εφόσον ο τιμοκατάλογος τηρείται και στην αγγλική γλώσσα και την ένδειξη (CONSUMER IS NOT OBLIGED TO PAY IF THE NOTICE OF PAYMENT HAS NOT BEEN RECEIVED (RECEIPT-INVOICE)). H ρύθμιση αυτή καταλαμβάνει και το κατάστημα εστίασης και αναψυχής, με την ως άνω ένδειξη να αναγράφεται σε εμφανές σημείο του τιμοκαταλόγου με κεφαλαία γράμματα , ιδίου μεγέθους με τη γραμματοσειρά των προσφερόμενων ειδών.
Επίσης , σύμφωνα με τις παραγράφους 1& 2 του άρθρου 3, της Υ.Α. 1145/28-11-2012, εφόσον δεν αναρτάται η προβλεπόμενη πινακίδα  ή  δεν περιλαμβάνεται η απαιτούμενη ένδειξη στον τιμοκατάλογο οι παραβάτες τιμωρούνται πέραν των ποινικών κυρώσεων  που προβλέπονται στην παράγραφο 15 του άρθρου 30 του Ν.Δ. 136/1946 επιβάλλεται και διοικητικό πρόστιμο 1.000,00 Ευρώ. Επίσης , εφόσον διαπιστωθεί η μη έκδοση του νόμιμου παραστατικού στοιχείου , εφαρμόζεται το άρθρο 47 του Ν. 2065/1992, σύμφωνα με το οποίο τα ελεγκτικά όργανα υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν τις παραβάσεις στη Διεύθυνση Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών.