Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024, 7:46:27 πμ
Πέμπτη, 01 Μαρτίου 2018 21:21

Και πλευρικά στο Πολύκαστρο ΚαιΙ σε δρόμο καρμανιόλα!

Στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ κατακυρώθηκαν οι δυο διαγωνισμοί της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. για τη συντήρηση της Εγνατίας οδού και της κατασκευής πλευρικών διοδίων.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των ΕΙΔΗΣΕΩΝ ο ενδιαφέρον για το ν. Κιλκίς έγκειται σε δυο σημεία:
α. στις συμβάσεις αυτές προβλέπεται η κατασκευή πλευρικών διοδίων στο τμήμα Χαλάστρας-Ευζώνων, προφανώς στο εξαγγελθέν σημείο της συμβολής της καθέτου οδού προς τα σύνορα στο ύψος του Πολυκάστρου.


β. Δεν προβλέπεται η αναβάθμιση του τμήματος Πολυκάστρου- Χαλάστρας σε αυτοκινητόδρομο με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα όπως έχουν ζητήσει όλοι οι φορείς του νομού, προεξάρχοντος του Δήμου και του Δημάρχου Παιονίας Χρ. Γκουντενούδη και μάλιστα ως αναγκαίας προϋπόθεσης για να λειτουργήσουν πλευρικά διόδια στο Πολύκαστρο.
Αναλυτικά:  
Οι δύο διαγωνισμοί είχαν συνολικό προϋπολογισμό 119,72 εκατ. που φτάνει τα 178,77 εκατ. αν ασκηθούν τα δύο δικαιώματα προαίρεσης. Τα συγκεκριμένα δικαιώματα αφορούν την 6μηνη παράταση της σύμβασης συντήρησης.
Με έκπτωση που αγγίζει το 60% έναντι του αρχικού προϋπολογισμού η ΑΚΤΩΡ επικράτησε στους δύο διαγωνισμούς για τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού και την κατασκευή σταθμών διοδίων. Εξάλλου είναι η ίδια εταιρεία είχε εκτελέσει και την προηγούμενη σύμβαση με αντικείμενο τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού.
Οι προσφορές στους δύο διαγωνισμούς συντήρησης μέχρι το 2020 και κατασκευής σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού που προκήρυξε η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ είχαν κατατεθεί στις 5 Φεβρουαρίου.
Οι δύο διαγωνισμοί είχαν συνολικό προϋπολογισμό 119,72 εκατ. ευρώ που φτάνει τα 178,77 εκατ. ευρώ αν ασκηθούν τα δύο δικαιώματα προαίρεσης. Τα δικαιώματα προαίρεσης αφορούν την εξάμηνη παράταση της σύμβασης συντήρησης (αν καθυστερήσει ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ) και την κατασκευή πρόσθετων σταθμών διοδίων (αν δεν εφαρμοστεί εγκαίρως, δηλαδή πριν την εγκατάσταση του ιδιώτη παραχωρησιούχου, το δορυφορικό σύστημα που ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών).\
Σημειώνεται πως η κατασκευή ορισμένων δύο νέων σταθμών διοδίων (Καβάλας και Στρυμονικού) περιλαμβάνεται στο βασικό αντικείμενο των δύο συμβάσεων και όχι στα δικαιώματα προαίρεσης.
Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά το δυτικό τμήμα της Εγνατίας Οδού και συγκεκριμένα τη συντήρηση από την έξοδο του λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κλειδιού, μήκους 289 χιλιομέτρων καθώς και των κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα – Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή και Λαγκαδάς – Προμαχώνα. Η ΑΚΤΩΡ θα κατασκευάσει και τον μετωπικό σταθμό διοδίων Στρυμονικού. Ο συνολικός προϋπολογισμός για αυτά τα δύο έργα έφτανε τα 58,8 εκατ. ευρώ.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ, με βάση το τεύχος δημοπράτησης μπορεί να ασκήσει δύο δικαιώματα προαίρεσης. Να ζητήσει παράταση της σύμβασης συντήρησης κατά 6 μήνες με πρόσθετη αμοιβή 11 εκατ. ευρώ και να ζητήσει την κατασκευή σειράς νέων σταθμών διοδίων με πρόσθετη αμοιβή 17,85 εκατ. ευρώ. Στους νέους σταθμούς διοδίων περιλαμβάνεται ο μετωπικός σταθμός Σιάτιστας και 8 πλευρικοί σταθμοί, ο ένας από τους οποίους βρίσκεται στον κάθετο άξονα Χαλάστρας – Ευζώνων.
Ο διαγωνισμός για το ανατολικό τμήμα, από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο Κήπων, μήκους 368,7 χιλιομέτρων, έχει προϋπολογισμό 61,32 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή του μετωπικού σταθμού διοδίων Καβάλας. Προβλέπονταν πως αν ζητηθεί εξάμηνη παράταση της σύμβασης συντήρησης το κόστος θα αυξηθεί κατά 7,42 εκατ. ευρώ, ενώ αν ζητηθεί και η κατασκευή πρόσθετων σταθμών διοδίων θα αυξηθεί κατά 22,8 εκατ. ευρώ. Στους νέους σταθμούς περιλαμβάνεται ο μετωπικός σταθμός διοδίων Αρδανίου και δώδεκα πλευρικοί σταθμοί.