Σάββατο, 4 Μαΐου 2024, 2:34:45 πμ
Τρίτη, 17 Ιουνίου 2014 15:16

Τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ και η τοπική μας αγορά

oasth
Ξεκίνησε, μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, η δοκιμαστική λειτουργία της αστικής γραμμής του ΟΑΣΘ από και προς το Νέο Αγιονέρι. Αντιπαρερχόμαστε το γεγονός ότι επί μήνες ο ΟΑΣΘ και το υπουργείο Μεταφορών εκώφευαν σε αιτήματα και ερωτήσεις βουλευτών, που μετέφεραν τον καημό των κατοίκων των τεσσάρων  χωριών (Αγιονέρια, Μικρόκαμπος, Ανθόφυτο) και το έπραξαν  σε προεκλογική περίοδο.
Περί δοκιμαστικής λειτουργίας μίλησαν, ανεπισήμως οι του ΟΑΣΘ. Επισήμως και δεσμευτικώς δεν μπορούν να μιλήσουν για ευνόητους λόγους, αφού για να λειτουργήσει γραμμή του ΟΑΣΘ στο Κιλκίς και στα προαναφερθέντα χωριά απαιτούνται εκ του νόμου δυο προϋποθέσεις:
Α. Η σύμφωνη γνώμη του ΚΤΕΛ Κιλκίς. Από όσο γνωρίζουμε μέχρι τώρα όχι μόνο δεν υπάρχει σύμφωνη γνώμη, αλλά ούτε καν ζητήθηκε από τον ΟΑΣΘ.
Β. Η τροποποίηση του ισχύοντος νόμου που επιτρέπει εισπήδυση του ΟΑΣΘ εκτός Θεσσαλονίκης μόνο σε δήμους που απέχουν κατ’ ανώτατο όριο έξι χιλιόμετρα από τα όρια του ν. Θεσσαλονίκης. Και ο δήμος Κιλκίς, η πόλη- πρωτεύουσα του δήμου  απέχει από τα όρια του ν. Θεσσαλονίκης 20 χιλιόμετρα.
Τροποποίηση δεν υπάρχει και ούτε καν ζητήθηκε αρμοδίως.
Αλλά πέραν της νομικής πτυχής του θέματος υφίστανται και άλλες.
Η δοκιμαστική λειτουργία της αστικής γραμμής είναι βέβαιο ότι επηρεάζει αρνητικά την τοπική αγορά. Και οι επισπεύδοντες  δεν θα έχουν πολλά επιχειρήματα για να πείσουν την ταλαίπωρη τοπική αγορά του Κιλκίς σήμερα, αύριο ίσως του Πολυκάστρου και της Γουμένισσας με άλλα χωριά, για την αναγκαιότητα της εγχειρήματος. Και προ πάντων, τίνος συμφέροντα εξυπηρετούν όταν στρέφουν προς την αγορά της συμπρωτεύουσας ένα κομμάτι του νομού Κιλκίς;
Αν αύριο η Ξυλοκερατιά, η Πικρολίμνη, ο Άσπρος, το Αξιοχώρι, ο Γαλλικός, η Χρυσόπετρα και μια σειρά άλλων χωριών του νομού ζητήσουν να συνδεθούν με τη Θεσσαλονίκη θα σπεύσουμε άραγε  με την ίδια προθυμία να κινητοποιήσουμε υφυπουργούς και διοικήσεις ΟΑΣΘ για να τεθούν σε λειτουργία δοκιμαστικά δρομολόγια;
Κι αν το πράξουμε γιατί δεν παραδίδουμε τα κλειδιά της πόλης στον κ. Μπουτάρη;
Δεν είναι ρητορικό το ερώτημα: Ήδη διατυπώνεται από κατοίκους πολλών οικισμών, ιδιαίτερα εκείνων που βρίσκονται στα νότια του νομού και η γειτνίαση με τη Θεσσαλονίκη προσφέρει το δέλεαρ της άμεσης προς τη συμπρωτεύουσα μετακίνησης.
Θα αναρωτηθείτε: Είναι παράλογο και αθέμιτο οι κάτοικοι των τεσσάρων ή των δέκα τεσσάρων χωριών να ζητούν καλύτερη συγκοινωνία και εν προκειμένω σύνδεση με τον ΟΑΣΘ και τη Θεσσαλονίκη;
Απάντηση: Σαφώς και είναι θεμιτή. Αλλά όπως αποδείξαμε υπάρχουν ποικίλες πτυχές που πρέπει πρώτα να αξιολογηθούν και να προσμετρηθούν. Και η όποια απόφαση οφείλει να λάβει υπόψιν  της και τις συνέπειες στην τοπική οικονομία.
Υπάρχει πάντα και το ΚΤΕΛ Κιλκίς, το οποίο μπορεί να αυξήσει τα δρομολόγια σε χωριά με προβληματική συγκοινωνία. Εφόσον παρίσταται πραγματική ζήτηση και ανάγκη.  
Αλλά πάντα ταύτα απαιτούν ψύχραιμη συνεκτίμηση όλων των παραμέτρων και σίγουρα  όχι μόνο την εφήμερη προεκλογική επίδραση μιας απόφασης, έστω και αν πρόκειται για δοκιμαστική λειτουργία αστικής γραμμής.