Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 4:36:20 μμ
Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2022 19:34

Η κατασκευή των e-shops πρώτο μέλημα των επιχειρηματιών

Προτού ακόμη ένας ψηφιακός επιχειρηματίας αρχίσει να δραστηριοποιείται στον χώρο του διαδικτυακού εμπορίου, θα πρέπει να διαθέτει ήδη την «ταυτότητά» του στο Ίντερνετ, που δεν είναι άλλη από την ιστοσελίδα της επιχείρησής του. Εκεί θα επιδείξει μέσω διαφήμισης στη google η στα social media στους πελάτες του τα εμπορεύματά του, εκεί θα παρουσιάσει τη φιλοσοφία της εταιρείας του και αυτός θα είναι ο φορέας μέσω του οποίου θα πραγματοποιεί τις συναλλαγές του.

 

Η δύναμη μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας εταιρείας είναι τόσο μεγάλη ώστε τελικά οι έννοιες «ιστοσελίδα» και «επιχείρηση» να ταυτίζονται, τουλάχιστον για τις εταιρείες εκείνες που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο Ίντερνετ. Και εκείνες, όμως, που αντιμετωπίζουν το Διαδίκτυο ως εναλλακτικό δίαυλο για την πώληση των προϊόντων τους διαπιστώνουν ότι από το ηλεκτρονικό εμπόριο προέρχεται ένας διόλου ευκαταφρόνητος τζίρος, ενίοτε εφάμιλλος εκείνου του φυσικού εμπορίου.

Η κατασκευή της ιστοσελίδας μπορεί να φαίνεται… βουνό για κάποιον επιχειρηματία, ειδικά αν δεν έχει προηγούμενη πείρα, και τελικά να τον αποθαρρύνει από το να απλώσει τα φτερά του στο νέο γι’ αυτόν πεδίο. Αυτό, όμως, δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα, αφού υπάρχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες που ασχολούνται τόσο με το στήσιμο και την κατασκευή των ιστοσελίδων όσο και με την παρακολούθηση (follow up) και τη SEO (search engine optimization), τη βελτιστοποίηση δηλαδή, κατά το δυνατόν, των ηλεκτρονικών καταστημάτων ώστε να φτάνουν συχνότερα και ταχύτερα στα τερματικά των πιθανών πελατών και έτσι να διευρύνουν σταδιακά τον τζίρο τους και το πελατολόγιό τους.  

Αυτές οι εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων εποπτεύουν την ανάπτυξη μιας εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου σε τρία βασικά βήματα:

Αρχικά, καταγράφουν τους στόχους που έχει θέσει ο επιχειρηματίας για το κατάστημά του, δηλαδή ποιος είναι ο επιθυμητός τζίρος, σε ποιο κοινό απευθύνεται και πώς θα το προσεγγίσει, ποια θα είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της εταιρείας του έναντι των άλλων κ.ο.κ.

Εν συνεχεία, προβαίνει σε ανάλυση και σχεδιασμό του project που του έχει ανατεθεί, φροντίζοντας ώστε να είναι φιλικό στον χρήστη, ταιριαστό στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον, αλλά και να έχει ένα άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα, αφού στην εποχή που ζούμε τα πάντα είναι εικόνα και ο πελάτης πρέπει να πειστεί για την ποιότητα της επιχείρησης… άμα τη εμφανίσει.

Η παράδοση της ιστοσελίδας στον πελάτη που την παρήγγειλε είναι το τρίτο στάδιο της βασικής εργασίας των κατασκευαστών της, αλλά όχι και το τελευταίο, αφού ακολουθεί το follow up, η συνεχής εποπτεία δηλαδή της ιστοσελίδας ώστε αφενός ο επιχειρηματίας να εκπαιδεύεται διαρκώς όλο και περισσότερο στη χρήση της και αφετέρου ο κατασκευαστής να επιφέρει όσες διορθώσεις χρειάζονται για να καταστεί ακόμη πιο αποδοτική η κατασκευή ενός e-shop. Επιπλέον, πολλοί κατασκευαστές υποστηρίζουν τις ιστοσελίδες και με αρθρογραφία/κειμενογραφία που αφορά την παρουσίαση των προϊόντων.

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί επιτηδευματίες που ασχολούνται με τις νεοφυείς επιχειρήσεις, άνθρωποι κυρίως νέοι στην ηλικία, έχουν τις τεχνικές γνώσεις που χρειάζονται για να στήσουν μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου. Ωστόσο το αποτέλεσμα που προκύπτει από μια εξειδικευμένη εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων είναι κατά πολύ ανώτερο και τίποτε δεν μπορεί να συγκριθεί με τη δουλειά των πεπειραμένων επαγγελματιών.

Από κάθε άποψη, η κατασκευή των ιστοσελίδων είναι ένας χώρος με κινητικότητα και προοπτικές, που δείχνει ότι μπορεί να δημιουργήσει ποικίλες θέσεις εργασίες, τόσο άμεσα όσο και στο μέλλον.