Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 7:51:25 πμ
Τετάρτη, 18 Μαϊος 2022 12:03

Τα παιδιά του Κιλκίς διδάσκουν

Γράφει ο Χρήστος Σπίγκος.

Ο Μάης των μαζικών διεκδικήσεων, των θυσιών, του Ρίτσου και του Θεοδωράκη σηματοδότησε φέτος σημαντικές εξελίξεις στο ελληνικό κομματικό στερέωμα.

Η γεύση των τελευταίων γλυκόπικρη, εξαιτίας της γενικευμένης σκίασης της ελπίδας από  ατομικές (μωρο)φιλοδοξίες, που ακυρώνουν ιδεολογικά προτάγματα και επιδιώκουν την κατίσχυση του ατομικού επί του συλλογικού.

            Φάρος  ελπίδας τα παιδιά μας. Το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς απέσπασε το πρώτο βραβείο στον 17ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2022» του Junior Achievement Greece.

            Μια ηχηρή απάντηση στην ενδημία της αβέλτηρης μετριότητας που επιμένει να λιθοβολεί την αριστεία, και να τη θεωρεί περιφρονητέο όμφακα. Και μια σεμνή παραίνεση σε όσους αρθρώνουν λόγο δημόσιο και καθοδηγητικό να εγκαταλείψουν τη φυγοπονία και να αφιερωθούν στην εμβάθυνση και την τεκμηρίωση. Μια ματιά σε πολιτικά κείμενα παλαιοτέρων πολιτικών θα αποκαθηλώσουν πολλούς σημερινούς πολιτικούς αυτόφωτους ή ετερόφωτους, άφωτους ή άλαλους.

            Οι μαθητές του 2ου Πειραματικού Γυμνάσιου Κιλκίς επέλεξαν τα κόποις κτώμενα αγαθά, γιατί μόνον αυτά εγγυώνται το αύριο της μονότονης υποσχεσιολογίας. Η πολιτεία θα πρέπει να πήρε το μήνυμα, ότι το καλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα για μια χώρα είναι η γνώση και ο κανόνας, ενώ εχθρός της καλύτερης των προθέσεων, η προχειρότητα και η ημιμάθεια. Μήνυμα πήρα όμως κι εγώ, που εθίστηκα να αντιμετωπίζω τον πιο άξιο διπλανό μου με τον παραμορφωτικό φακό της καχυποψίας που αναζητά τη δικαιολογία της ανεπάρκειάς μου στις μικρές εικόνες που σχεδιάζει η ιδεοληψία.

            Τα δημόσια σχολεία και τα δημόσια ΑΕΙ οφείλουν να υιοθετούν κάθε σωστό μέτρο από οπουδήποτε και αν προέρχεται. Τα δημόσια εκπαιδευτικά  ιδρύματα της χώρας μας οφείλουν να ανταγωνίζονται με το καλύτερο δημόσιο ή ιδιωτικό, ελληνικό ή ξένο και να συνεχίσουν να διεκδικούν τα εργαλεία που προσφέρει η ευγενής άμιλλα και η αυτοκριτική. Οι διεθνείς επιτυχίες των αποφοίτων μας αποτελούν το πιο πειστικό επιχείρημα, ότι η κρατική μέριμνα δεν πρέπει να στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στο ατομικό φιλότιμο, αλλά παράλληλα να μεριμνά και για το συλλογικό καλό της εκπαιδευτικής κοινότητα. Καλά και αναγκαία τα Πειραματικά και τα Πρότυπα, αλλά όχι ικανά να ικανοποιήσουν την εθνική ανάγκη στο χώρο της Παιδείας.

            Οι μαθητές του Κιλκίς μας έδειξαν τον δρόμο. Τι περιμένουμε για να τον ακολουθήσουμε;