Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 9:57:24 πμ
Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014 17:50

Σοβαρές αιχμές Βαρβιτσιώτη κατά της NEL Lines για το βόρειο Αιγαίο

«Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Θα αναλάβω την πολιτική ευθύνη να μη γίνει δεκτό το αίτημα της εταιρείας η οποία, παρότι επιδοτείτο και δεν μπορούσε να εκτελέσει τα δρομολόγια με την επιδότηση γιατί προφασιζόταν οικονομικές δυσκολίες, τώρα θέλει να δρομολογήσει τα πλοία της».

Με τη φράση αυτή ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έδωσε τη δική του απάντηση στο αίτημα της ΝΕL Lines για ελεύθερη δρομολόγηση χωρίς επιδότηση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Μυτιλήνη», στη γραμμή Καβάλα- Λήμνο- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ακόμη ότι «προχωρήσαμε και κηρύξαμε έκπτωτη την εταιρεία, με αποτέλεσμα να λαμβάνω μέχρι και στο σπίτι μου εξώδικα, πέρα από μηνύσεις που έχουν κατατεθεί εις βάρος μου, και διάφορα άλλα απειλητικά».

Υπενθυμίζεται ότι η τελική γνωμοδότηση για το θέμα θα βγει στις 22 Οκτωβρίου κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και στελέχη της ΝΕΛ έλεγαν για το θέμα, εξέφρασαν την εκτίμηση ότι η έγκριση του αιτήματος από το ΣΑΣ είναι μόνον τυπική, καθώς πλέον το κράτος δεν θα χρηματοδοτεί το κόστος της συγκεκριμένης γραμμής, που εκτελεί τώρα με απευθείας ανάθεση και μετά από σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η εταιρεία Hellenic Seaways με το «Νήσος Μύκονος» από τις 26 Σεπτεμβρίου.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Λέσβου της Νέας Δημοκρατίας, Παύλου Βογιατζή, αναφορικά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στο Βόρειο Αιγαίο ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφερόμενος στην ΝΕΛ σημείωσε ότι: «Τα ίδια πλοία, που δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει όταν έπαιρνε και τρεισήμισι εκατομμύρια από τον κρατικό προϋπολογισμό, τώρα θέλει να τα δρομολογήσει ελεύθερα, χωρίς επιδότηση! Ουσιαστικά, δηλαδή, να δεσμεύσει τους κατοίκους του Βορείου Αιγαίου πάλι σε μία πολύ κακή, αραιή και με κακής ποιότητας ακτοπλοϊκή υπηρεσία και πλοία. Αυτό δεν πρόκειται να το δεχτούμε! Προσωπικά, σε καμία περίπτωση, ανεξαρτήτως τι αποφασίσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν είμαι διατεθειμένος να καταδικάσω τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου πάλι στην καθυστέρηση, στις αραιές συνδέσεις και σε αυτές τις ποιότητες των υπηρεσιών για τις οποίες, άλλωστε, διαμαρτύρονται διαρκώς».

Ο υπουργός επεσήμανε ακόμη ότι «το Βόρειο Αιγαίο ήταν δεσμευμένο σε πολυετείς συμβάσεις, ιδιαίτερα σε σχέση με τη σύνδεση του με τη Βόρεια Ελλάδα, από μία εταιρεία η οποία φάνηκε ανίκανη να εξυπηρετήσει τις συμβάσεις αυτές. Φέτος το καλοκαίρι πάνω από δώδεκα δρομολόγια συνδέσεων με τη Βόρειο Ελλάδα δεν έγιναν με υπαιτιότητα της εταιρείας: Μία δεν είχε καύσιμα, μία τα πλοία της δεν ήταν σε καλή κατάσταση, μία σταματούσε για port state control για διαφόρους λόγους, με αποτέλεσμα να υπάρξει τεράστια αναστάτωση. Προσωπικά, είχα αναλάβει την ηθική δέσμευση - τουλάχιστον απέναντι στους κατοίκους του Βορείου Αιγαίου- ότι αυτό το ακτοπλοϊκό πρόβλημα και ιδιαίτερα της σύνδεσης με τη Βόρεια Ελλάδα έπρεπε να λυθεί».

Πρόσθεσε ακόμη πως στόχος είναι η ανάπτυξη της αγοράς του βορείου Αιγαίου και αυτό θα επιτευχθεί με την τακτική σύνδεση των νησιών με τη βόρειο Ελλάδα και συμπλήρωσε ότι «πιστεύαμε ότι θα πρέπει να γίνει ένας εξορθολογισμός στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ότι δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί πλέον το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ότι επίνειο για τη Βόρεια Ελλάδα θα πρέπει να είναι το λιμάνι της Καβάλας». Επιπροσθέτως σημείωσε πως «δεν μπορούμε να έχουμε ένα Αιγαίο δύο ταχυτήτων, δηλαδή το Βόρειο Αιγαίο να είναι στη χαμηλή ταχύτητα και το Νότιο Αιγαίο να είναι σε ρυθμούς ανάπτυξης. Πρέπει η Πολιτεία πραγματικά να στηρίξει το Βόρειο Αιγαίο».

Απαντώντας σε όσους εξέφρασαν αντιδράσεις για την έλλειψη ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι μέσω της Εγνατίας Οδού «η Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη είναι πολύ κοντά. Η απόσταση η χρονική, εάν πάμε με αυτοκίνητο, θα είναι περίπου στη μία ώρα. Η ακτοπλοϊκή σύνδεση, όμως, είναι περίπου τρεισήμισι ώρες. Η διαφορά, δηλαδή, του ταξιδιού ανάμεσα στη Λήμνο με τη Θεσσαλονίκη και τη Λήμνο με την Καβάλα είναι τρεισήμισι ώρες. Γι' αυτό και δεν έχουμε σκοπό να επιδοτήσουμε τόσο ακριβά και όχι το ίδιο συμφέροντα, όμως, δρομολόγια. Αυτό που θα δούμε για την επόμενη χρονιά, μέσα από αναδιάρθρωση όλων των δρομολογίων, είναι το πώς θα ενισχύσουμε το Βόρειο Αιγαίο και τουριστικά».



Πηγή: Το Βήμα