Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024, 3:27:53 πμ
Τετάρτη, 04 Μαρτίου 2020 18:14

Αυτοί είναι οι λόγοι που παίζουμε στοίχημα!

Για τους λάτρεις της θεωρίας των ορθολογικών επιλογών, ο τζόγος ήταν πάντα ένας πονοκέφαλος. Σύμφωνα με αυτήν, οι άνθρωποι κάνουν πάντα ορθολογικές επιλογές για να απολαύσουν ό,τι τους αρέσει και να μειώσουν αυτά που δεν είναι της αρεσκείας τους.

 

Στο στοίχημα όμως, οι παίκτες συχνά δεν ακολουθούν αυτήν την τακτική. Σε αυτό το σημείο να τονιστεί ότι το παιχνίδι έχει πάει σε άλλο επίπεδο. Ειδικά αν δείτε πόσες πολλές και διαφορετικές αγορές έχει για κάθε ματς η bet365.

Οι παίκτες λοιπόν, τοποθετούν τα χρήματά τους σε στοιχήματα αμφίβολης αξίας. Αν ένα στοίχημα έχει χαμηλή αξία, γιατί ποντάρεται; Η ψυχολογία του τζόγου είναι ένα πολύπλευρο θέμα, αλλά υπάρχει μία απλή ερώτηση: Αν οι παίκτες κατά μέσο όρο χάνουν χρήματα, γιατί βρίσκουν ευχαρίστηση σε αυτή την ασχολία;

Στα περισσότερα είδη τζόγου, συμπεριλαμβανομένων και λοταριών και των παιχνιδιών casino, η προσδοκώμενη αξία είναι αρνητική. Στο στοίχημα στα σπορ, που η συντριπτική πλειονότητα των αποδόσεων δεν προκύπτει μόνο από μαθηματικές αρχές, οι προσδοκίες δείχνουν να είναι το ίδιο μη κερδοφόρες. Όταν λάβουμε υπόψη και το κέρδος του μπουκ, ο τυπικός τζογαδόρος θα χάσει χρήματα σε μία συγκεκριμένη περίοδο. Αυτό ισχύει μακροπρόθεσμα, καθώς βραχυπρόθεσμα μπορεί η τύχη να του χαμογελάσει και να έχει κάποιο κέρδος.

Βασικό ρόλο σε αυτό παίζει το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν την ικανότητα να εκτιμούν σωστά τις πιθανότητες. Για αυτό βλέπουμε πάρα πολλές αποφάσεις που δεν ακολουθούν τη θεωρία που αναφέραμε παραπάνω. Σημαντική παράμετρος, επίσης, είναι η ανυπομονησία των παικτών που προτιμούν τα βραχυχρόνια γεγονότα σε σχέση με τα μακροχρόνια. Έτσι δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο για να επεξεργαστούν τα δεδομένα και καταλήγουν συχνά σε ανορθολογικές αποφάσεις, μην μπορώντας να ανιχνεύσουν την αξία.

Το δεύτερο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι παίκτες είναι η υπερβολική αυτοπεποίθηση ή αλλιώς ψεύτικη αίσθηση υπεροχής. Το άτομο υπερεκτιμά τις δικές του ικανότητες σε σύγκριση με αυτές των άλλων. Κι όπως μπορεί να καταλάβει και ο πιο αδαής σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως είναι αυτό του τζόγου, το πρόβλημα μεγεθύνεται. Κυρίως αυτό εμφανίζεται σε τομείς του τζόγου που θεωρητικά χρειάζονται κάποια γνώση, όπως το στοίχημα στα σπορ.

Έτσι καταλήγουμε στη λογική του χρηματιστηρίου: Για να πουλήσει κάποιος, πρέπει κάποιος άλλος να αγοράσει. Σε βάθος χρόνου δεν μπορούν να βγουν και οι δύο κερδισμένοι. Κάποιος πρέπει να έχει κάνει λάθος και να χάσει. Η εναλλακτική είναι να μη χάσει κανείς, αλλά και ποτέ κανείς να μην κερδίσει κάτι, αν η συναλλαγή γίνει στο σημείο της χρυσής τομής. Αυτό είναι εξαιρετικά σπάνιο και ίσως απίθανο! Οπότε οι δύο πλευρές έχοντας υπέρμετρη εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους είναι ικανοποιημένες για την πραγματοποίηση της συναλλαγής. Μίας συναλλαγής που για κάποια από τις δύο θα αποδειχθεί λανθασμένη.

Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και ο παίκτης του στοιχήματος, προσπαθώντας πάντα να νικήσει τον μπουκ. Για να γίνει η κατάλληλη ανταλλαγή ο παίκτης πρέπει να βρει την τιμή στην οποία θα νομίζει ότι έχει ξεγελάσει τον μπουκ. Όταν θεωρεί ότι ισχύει αυτό θα αγοράσει την τιμή. Χωρίς να έχει υπερβολική πίστη στον εαυτό του, ο παίκτης δεν θα είχε αγοράσει κάποια τιμή, αφού θα έβλεπε ότι η προσδοκώμενη αξία θα ήταν πάντα αρνητική, άρα θα υπήρχε καμία ευκαιρία.

Φυσικά υπάρχουν κι άλλα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά που... υποβοηθούν τον παίκτη να πάρει λάθος αποφάσεις. Ακόμα κι αν κάποιος τα αναγνωρίσει είναι πάρα πολύ δύσκολο να τα ελέγξει, ιδιαιτέρως σε στιγμές που είναι ευάλωτος. Σε αυτά ποντάρουν οι μπουκ προκειμένου να βρουν τα επόμενο θύμα τους.

Εν κατακλείδι, όλα αυτά δεν μπορούν να στερήσουν από τον παίκτη την ικανοποίηση που παίρνει όταν παίζει. Απλώς χρειάζεται αυτοσυγκράτηση, με σκοπό να μην υπάρχουν μεγάλα λάθη, τα οποία θα φέρουν μεγάλες απώλειες. Ο καθένας πρέπει να παίζει αυτά που μπορεί, αυτά που έχει προϋπολογίσει, για να μη βρεθεί προ απροόπτου. Σε αυτό βοηθάνε φυσικά και οι κανονισμοί της ΕΕΕΠ για τα στοιχηματικά sites.