Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2021, 8:11:11 πμ
etpa
Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2020 22:05

Καταπραΰνοντας τις 5 Αισθήσεις με Ενσυνειδητότητα

Συντάκτης:

Γράφει η  Ελισάβετ Μελετιάδου, Ψυχολόγος Α.Π.Θ, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στη Γνωστική Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεια παιδιών, ενηλίκων, ζεύγους.

 

Για να «ηρεμήσουμε» το μυαλό (αμυγδαλή εγκεφάλου) και το σώμα μας σε περιόδους στρες, σαν αυτή που διανύουμε, και να αυτορρυθμιστούμε, υπάρχουν πολλές τεχνικές. Κάποιες, αφορούν στο να «παρηγορήσουμε» με υγιή τρόπο, τις 5 μας αισθήσεις όραση, ακοή, όσφρηση, αφή, γεύση. Θυμηθείτε όμως, να το κάνετε ενσυνείδητα, φέρνοντας όλη σας την προσοχή κι ενέργεια στο παρόν, στο τί αισθάνεστε. Όσο πιο παρόντες νιώσετε στο σώμα σας, τόσο πιο ήρεμοι και ασφαλείς θα νιώσετε. Να είστε ολόκληροι εκεί. Αν νιώσετε πως το μυαλό αρχίσει να περιπλανιέται σε ανησυχίες για το μέλλον και μηρυκασμούς για το παρελθόν, είναι εντάξει, αλλά ξαναφέρτε το ευγενικά στο τώρα.
ΑΦΗ: Χουχουλιάστε σ’ έναν «άνετο» καναπέ και μια κουβέρτα με «απαλή υφή», ντυθείτε με άνετα-βαμβακερά ρούχα, κάντε αγκαλιές στον εαυτό σας και σε όσους είστε ευγνώμονες που υπάρχουν στη ζωή σας και αφεθείτε στην αίσθηση ειρήνης, ηρεμίας και ολότητας που σας πλημμυρίζει (οξυτοκίνη). Κάντε αγκαλιές στο κατοικίδιό σας. Βγείτε έξω (έστω στο μπαλκόνι) και νιώστε τον ήλιο στο δέρμα σας. Γεμίστε την μπανιέρα και χαρίστε στον εαυτό σας μια μέρα «σπα στο σπίτι». Πλάστε και κάντε κατασκευές με ζυμάρι.
ΓΕΥΣΗ: Απολαύστε τις αγαπημένες σας υγιεινές συνταγές, δίνοντας προσοχή στις διαφορετικές υφές και γεύσεις της κάθε μπουκιάς, χωρίς περισπασμούς από τηλεόραση κτλ. και μασώντας αργά. Ιδανικά θα μπορούσατε να εμπεριέχετε τροφές που καταπολεμούν το άγχος, διάφορα μπαχαρικά, είδη τσαγιού, μαύρη σοκολάτα και γενικά υγιεινές επιλογές υψηλής διατροφικής αξίας. Επιπλέον, προσέξτε τα σήματα του σώματός σας, όταν αυτό έχει χορτάσει.
ΟΣΦΡΗΣΗ: Ανάψτε κεριά αρωματοθεραπείας, μυρίστε τα αγαπημένα σας λουλούδια, τον καθαρό αέρα, τον φρεσκοψημένο καφέ, ένα φρεσκοψημένο κέηκ, βάλτε αρωματική λοσιόν, κοιμηθείτε σε καθαρά, μυρωδάτασεντόνια.
ΑΚΟΗ: Ακούστε ήχους της φύσης έστω στο Youtube, την αγαπημένη σας μουσική, μουσική "συχνοτήτων", την φωνή των αγαπημένων σας τηλεφωνώντας τους. Ακούστε έναν διαλογισμό στο Youtube. Μιλήστε στον εαυτό σας, λέγοντάς του λόγια ευγένειας, αφήνοντας στην άκρη την τάση σας να τον επικρίνετε. Πείτε του: «είμαι εδώ για εσένα», «είναι εντάξει να αισθάνεσαι έτσι» κτλ.
ΟΡΑΣΗ: Κάντε μια βόλτα στη φύση και κοιτάξτε το φυσικό τοπίο, τον ουρανό, τα σύννεφα, τα δέντρα, κήπους, ζωγραφίστε ένα μέρος που αγαπάτε, δείτε φωτογραφίες από αγαπημένα σας πρόσωπα και μέρη, γράψτε μια λίστα με πράγματα που είστε ευγνώμονες και βλέπετέ την συχνά, διακοσμείστε τον χώρο σας.

Από τις παραπάνω ιδέες, μπορείτε να επιλέξετε όποια ταιριάζει πιο πολύ στην ιδιοσυγκρασία σας.