Κυριακή, 16 Ιουνίου 2024, 1:33:12 μμ
Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου 2020 19:45

40 τελικά οι προσφυγόπαιδες-μαθητές στην Παιονία. Κάμποσοι οδηγούνται ξανά σε ΔΙΕΠ για την ελληνική γλώσσα

Ως Ελλάς μεγάλη χώρα… Κάποτε θα αλληλοσκοτωθούμε και στο μνημείο θα αναγραφεί:  Διά αδιευκρίνιστους λόγους!

Επί δυο εβδομάδες ένα γυμνάσιο, αυτό της Αξιούπολης, δεν λειτουργεί. Οι γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους διότι η αναλογία, όπως λένε τα επίσημα χαρτιά εγγραφών στην α’ τάξη αναφέρει: 51 ελληνόπουλα και 46 προσφυγόπουλα. Αφήστε που κάποια άλλα χαρτιά εμφάνιζαν και πέντε εγγραφέντες στη Γουμένισσα. Οπότε η αναλογία ήταν φίφτι-φίφτι. Ένας προς έναν. Και οι γονείς της Αξιούπολης εξεγέρθηκαν ζητώντας τη  διασπορά των προσφυγόπουλων σε όλα τα γυμνάσια.

 

Και όντως διεσπάρησαν αλλά ως πρόβλημα. Αντέδρασαν στην φημολογούμενη διασπορά πρώτα στη Γουμένισσα, με συγκέντρωσή τους την Τρίτη και την επομένη, Τετάρτη, στον Ευρωπό οι γονείς όλων των γυμνασίων της Παιονίας.

Το επιχείρημα: Δεν γίνεται μάθημα με πολλά από τα παιδιά μιας τάξης –της α’ τάξης εν προκειμένω -να μην γνωρίζουν ούτε καν την ελληνική γλώσσα.

Γνωστά όλα αυτά… Τα καταγράψαμε στα διαδοχικά ρεπορτάζ της ηλεκτρονικής μας εφημερίδας eidisis.gr και των εφημερίδων μας ΠΡΩΙΝΗ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ.

Μόνο που αποδείχθηκε πως στην α’ γυμνασίου πρέπει να φοιτήσουν ως ανεξεταστέοι στην αριθμητική όσοι διαχειρίζονται το θέμα. Επειδή αποδείχθηκε πως ούτε καν τον αριθμό των μαθητών-προσφυγόπαιδων της α’ γυμνασίου γνώριζαν.

Χρειάστηκε η παρέμβαση του υφυπουργού Γ. Γεωργαντά την περασμένη Παρασκευή στο δημοτικό κατάστημα Πολυκάστρου     κι εκεί με Δήμαρχο Κώστα Σιωνίδη, αντιδήμαρχο Παιδείας Ευάγγελο Νίτση και πέντε εκπροσώπους γονέων των γυμνασίων Πολυκάστρου, Αξιούπολης, Ευρωπού, Γουμένισσας και Πλατανιάς για να γίνει το αυτονόητο: Να πληροφορηθούν πόσοι πραγματικά είναι οι μαθητές προσφυγόπαιδες. Μην αναφερθούμε σε λεπτομέρειες: Ύστερα από επαφές με τους καθ’ ύλην αρμοδίους και ιδιαίτερα με την υπεύθυνη εκπαίδευσης στη δομή Νέας Καβάλας -μια εξαιρετική φιλόλογο αποσπασμένη στη δομή - ξεκαθαρίστηκαν τα εξής:

Ο αριθμός 46 ή 49 ή… είναι εσφαλμένος καθώς σε αυτόν περιέχονται ονόματα προσφυγόπουλων τα οποία αναχώρησαν εδώ και εβδομάδες ή και μήνες  από τη δομή καθώς οι οικογένειές τους έλαβαν άσυλο! Και μάλιστα για την αποχώρησή τους ενημερώθηκαν όσοι εκπαιδευτικοί φορείς έπρεπε.

Οι δικαιούμενοι εγγραφής στην α’ γυμνασίου προσφυγόπαιδες της δομής Νέας Καβάλας είναι 27

Σε αυτούς προστίθενται και 13 οι οποίοι διαμένουν με τις οικογένειές τους  σε διαμερίσματα στην Αξιούπολη και παρακολούθησαν μαθήματα σε πρωινά τμήματα υποδοχής όλη την περασμένη σχολική χρονιά.

Το σύνολον λοιπόν 40 μαθητές.

Μπορεί η διαφορά να μην είναι τεράστια, αλλά τουλάχιστον γνωρίζουν πλέον στην Παιονία πόσοι ακριβώς είναι οι προσφυγόπαιδες μαθητές α’ γυμνασίου.

 

Και τώρα τι;

Το αριθμητικό κουίζ λύθηκε αλλά παραμένει η βάση της αναταραχής μεταξύ των γονέων: Πως θα κάνουν μάθημα σε μια τάξη παιδιά που δεν γνωρίζουν καν την γλώσσα;

Ο Υφυπουργός Γ. Γεωργαντάς επικοινώνησε με την πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας. Εξήγησε την κατάσταση και φαίνεται να έπεισε όσους λαμβάνουν αποφάσεις.

Οι 13 προσφυγόπαιδες μέλη οικογενειών που διαμένουν στην Αξιούπολη θα φοιτήσουν κανονικά στο Γυμνάσιο Αξιούπολης.

Κι ένα τμήμα των 27 προσφυγόπαιδων, εκείνων που αποδεδειγμένα δεν γνωρίζουν τη γλώσσα- μην λησμονηθεί ότι λόγω πανδημίας τα μαθήματα στο υφιστάμενο ΔΙΕΠ Πλατανιάς, στο πρώτο σχολείο δηλαδή όπου τα παιδιά μαθαίνουν κυρίως γλώσσα, δεν λειτούργησαν.

Με τη συμβολή λοιπόν και τη συνεργασία της υπεύθυνης επί εκπαιδευτικών θεμάτων της δομής φιλοξενίας, θα προταθεί να φοιτήσουν και πάλι σε ΔΙΕΠ, εν προκειμένω του αργούντος στο Πολύκαστρο, ένα τμήμα των 27.

Και οι υπόλοιποι να ενταχθούν-διαμοιραστούν  στην α’ τάξη των γυμνασίων Γουμένισσας και Ευρωπού.

Είναι μια λύση που ικανοποιεί –δίνει απαντήσεις και στις δυο ενστάσεις των γονιών:

- την υπερσυγκέντρωση στην Αξιούπολη 

- την προβληματική λειτουργία τάξεων με μαθητές προσφυγόπαιδες που δεν γνωρίζουν γλώσσα.

Αλλά επειδή στην Ελλάδα ζούμε ας περιμένουμε την έμπρακτη εφαρμογή  όσων δρομολογούνται. Εδώ και στην απλή αριθμητική αποδείχτηκε πως έχουμε ένα κάποιο πρόβλημα.