Τετάρτη, 22 Μαΐου 2024, 12:07:34 πμ

Απόψεις

Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017 22:54

Στον Μαρίνο Αντύπα

Συντάκτης:

Από τη συλλογή του Γιάννη Ρίτσου «Τα τραγούδια της αγροτιάς»

Η χλόη τους κάμπους έντυσε κι απάνω στα ψηλά βουνά
λειώνει το χιόνι κι αστραψιά ζώνει τα πλάγια,

Γράφει ο
Θεοφύλακτος Παγλαρίδης.

Συγχωρέστε με για την παρέκκλιση από τη συνήθη θεματολογία της στήλης.  Άγιες μέρες που είναι όμως ας αποστούμε από την τύρβη της καθημερινότητας.
 “Τα καλά και συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών και ειρήνην τω κόσμω παρά του Κυρίου αιτησώμεθα” προσκαλεί τους πιστούς στη Θεία Λειτουργία του ο ιερός Χρυσόστομος. Μια πρόσκληση που ξενίζει για το εκ πρώτης ακρόασης περιεχόμενό της. Να ζητάς από τον Κύριο να σου εξασφαλίσει τα συμφέροντα- έστω της ψυχής-  ακούγεται σαν παράκληση   στον Σόιμπλε να συγκατανεύσει σε μείωση του δημόσιου χρέους.

Του Κώστα Πινέλη.

 

Αυτός ο στίχος από το τραγούδι «Το μπλόκο της Καισαριανής» σε στίχους του Νότη Περγιάλη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη, μου ήρθε στο μυαλό, βλέποντας το δρώμενο στην έναρξη του 20ου Συνεδρίου του ΚΚΕ που μας συγκίνησε όλους. Την τρομπέτα να αρχίζει τον «Οδηγητή» του Κώστα Βάρναλη σε μουσική του Χρήστου Λεοντή, να ακολουθεί το τρομπόνι και σιγά σιγά να μπαίνουν και άλλα μουσικά όργανα και οι φωνές μία-μία να μπαίνουν και να πληθαίνουν:
«Δεν είμ’ εγώ σπορά της Τύχης, ο πλαστουργός της νιας ζωής, εγώ ‘μαι τέκνο της Ανάγκης κι ώριμο τέκνο της Οργής…»

Κυριακή, 09 Απριλίου 2017 21:31

«Λευκές νύχτες»

Συντάκτης:

Του Κώστα Πινέλη.


 Σε μια σειρά από πόλεις, πραγματοποιούνται οι περιβόητες «Λευκές νύχτες» (λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων μέχρι και τα μεσάνυχτα), σε μια προσπάθεια του εμπορικού κόσμου να καλύψει χαμένα εισοδήματα από νυχτερινά χάπενινγκ.
Τελευταία αυτή της  Βέροιας που λήφθηκε, όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα της Ημαθίας «Η Άλλη Άποψη», με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την ψήφο των παρατάξεων που στηρίζονται από ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ  και  από τον Εμπορικό Σύλλογο Βέροιας ,παρά την αντίδραση του Σωματείου ιδιωτικών Υπαλλήλων Ημαθίας-Πέλλας και των μικρομεσαίων επαγγελματιών.

Πέμπτη, 06 Απριλίου 2017 20:13

Θεόδωρος Παυλίδης: Το σχόλιό μας

Συντάκτης:

ΕΥΓΕ ΑΝΑΣΤΑΣΙΕ ΓΙΟΒΑΝΟΥΔΗ
Τα συγχαρητήρια Τάσο Γιοβανούδη  για την λεπτομερή παρουσίαση που μας έκανες του Ναού Λόφου Αγίου Γεωργίου Κιλκίς. Είχαμε ανάγκη ενημέρωσης για το ιστορικό αυτο θρησκευτικό μνημείο.
Επειδή όμως λες ότι είσαι ερασιτέχνης ερευνητής και μας καλείς να συμπληρώσουμε κάποια κενά σου, παρέχω και εγώ την εξης πληροφορία σχετικά με το Ναό.

Του Κώστα Πινέλη.

 

 

Πως το είχε πει ο Χαρίλαος; «Παινεύουν τους πεθαμένους για να θάβουν τους ζωντανούς». Έτσι τιμούν οι ριψάσπηδες του κομμουνιστικού κινήματος ως ήρωα τον Μπελογιάννη για να θάψουν το κόμμα του, τα σημερινά στελέχη του, τους σημερινούς αγώνες.
Κοντά στο αναμενόμενο ταξικό μίσος της νεοναζιστικής «Χρυσής Αυγής» και των αστικών κομμάτων που δείχνουν καθαρά ποιου τα ταξικά συμφέροντα εξυπηρετούν (εξ ου και η χολή που ρίχνουν), έρχεται και η οπορτουνιστική, συνειδητή διαστρέβλωση με στόχο αφενός τη μετατροπή του Μπελογιάννη  σε «αβλαβές εικόνισμα» και αφετέρου την «προσαρμογή» του στη σημερινή κυβερνητική πολιτική και επιδιώξεις που έχουν και αυτές ταξικό πρόσημο υπέρ των συμφερόντων της ολιγαρχίας.

Γράφει ο
Κώστας Πινέλης. 

 

Η επανάσταση του 1821 ήταν εθνικοαπελευθερωτική. Εναντιώθηκε στην οθωμανική αυτοκρατορία και την εξουσία της, γι' αυτό και είχε βαθιά προοδευτικό κοινωνικό περιεχόμενο. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί ολοκληρωμένα από την άποψη των σκοπών της, απαιτείται προσέγγιση και έρευνα στο κοινωνικοοικονομικό καθεστώς ενάντια στο οποίο στράφηκε η επανάσταση και το χαρακτήρα του, δηλαδή ποιες ήταν οι σχέσεις παραγωγής στην οθωμανική αυτοκρατορία.

Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017 20:51

Ένας άξιος εκπαιδευτικός

Συντάκτης:

Γράφει ο δικηγόρος
Θεόδωρος Παυλίδης. 

 

Ο Ανέστης Ακριτίδης, από την Βυρώνεια Σερρών, είναι καθηγητής μέσης εκπαίδευσης (φιλόλογος). Τον άνθρωπο προσωπικά δεν τον γνωρίζω. Γνώρισα όμως προχθές ένα κομμάτι από το έργο του που με εντυπωσίασε υπερβολικά.
Αν και δεν αφορούσε το εκπαιδευτικό του έργο, με την στενή του όρου έννοια,στην ουσία αφορούσε την εκπαίδευση της τοπικής κοινωνίας σε θέματα ιστορίας και τέχνης.

Γράφει ο
Θεοφύλακτος

Παγλαρίδης.

Είναι στατιστικώς καταγεγραμμένο: Κάθε φορά που εκτελείται ένα μεγάλο έργο οδοποιίας στο ν. Κιλκίς για το οποίο απαιτούνται τεράστιες ποσότητες αδρανούς υλικού, οργιάζει η παράνομη αμμοληψία στην κοίτη του Γαλλικού και των παραποτάμων του.
Η κατασκευή του πρώτου τμήματος της οδού Κιλκίς – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Μαυρονερίου μέχρι τη Νέα Σάντα είναι χαρακτηριστική. Τα φορτηγά επί μήνες ανέσκαπταν την κοίτη του ποταμού, ενώ εξαφάνισαν κι ένα λόφο, τρία χιλιόμετρα έξω από το Κιλκίς.
Οι φωνές διαμαρτυρίας πάντα υψώνονται, αναζητούνται αρμόδιοι να επιβάλλουν τη νομιμότητα, συνήθως δεν ανευρίσκονται ή κι όταν κινούνται κατά των παρανόμων αμμοληπτών οι επιπτώσεις είναι τόσο ήπιες που λειτουργούν ως οιονεί καθαρτήριο. Ένα δυο πρόστιμα για τους τύπους και  η ζωή (και η αμμοληψία) συνεχίζεται.

Γράφει ο
Κώστας Πινέλης.

Μέρος 2 από 2.

 

Κι’ αν στην Κρήτη ανήκει η τιμή ότι έδωσε τους περισσότερους άνδρες μετά από τους ντόπιους στο Μακεδονικό Αγώνα η Κύπρος διεκδικεί να είναι η δεύτερη από τις εκτός Μακεδονίας περιοχές με αριθμό εθελοντών.