Σάββατο, 20 Απριλίου 2024, 3:55:51 πμ
Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2021 21:40

Μικρές εύθυμες σχολικές ιστορίες (9) - Ανθόφυτο/ 21 Απριλίου

Του Δημήτρη Ιωαννίδη.
Στο Ανθόφυτο με βρήκε και η δικτατορία των Συνταγματαρχών. Ήταν μέρα Παρασκευή και πήγα στο σχολείο απληροφόρητος για το σοβαρό περιστατικό της ανατροπής της δημοκρατικής Κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου και της επιβολής δικτατορίας και της κατάλυσης της Δημοκρατίας και βέβαια, της ατομικής ελ ευθερίας των Ελλήνων πολιτών.

 

Συνελήφθησαν πολιτικοί και εξορίσθηκαν δημοκρατικοί πολίτες άνευ λόγου και αιτίας. Το γεγονός αυτό έδειξε και την πολιτική κατεύθυνση των συνταγματαρχών. Ο κομμουνιστικός κίνδυνος υπαρκτός ή ανύπαρκτος ήταν η κύρια αιτία της ανατροπής του πολιτεύματος κατά την κυνική ομολογία των πρωτεργατών της στυγνής δικτατορίας. Ανέφερα στην αρχή ότι πήγα στο σχολείο γιατί δεν εγνώριζα τα γεγονότα της νύχτας της 21ης Απριλίου να ρθει η ώρα έναρξης των μαθημάτων.

Είναι αλήθεια ότι λιγοστοί ήταν οι μαθητές στο προαύλειο παρά το ότι πλησίαζε η ώρα «του κώδωνος», όταν εμφανίστηκε τρομοκρατημένος ο Πρόεδρος της Κοινότητας Βαγγέλης Μπαλτζόπουλος (καλή του ώρα όπου κι αν είναι)στον επάνω ή τον κάτω κόσμο. Δάσκαλε μου λέει δεν τα έμαθες; Διώξε τα παιδιά και έλα να μιλήσουμε. Επιβλήθηκε δικτατορία τη νύχτα. Μερικοί επίορκοι αξιωματικοί συνέλαβαν τη νύχτα τους πολιτικούς και κατέλυσαν τη Δημοκρατία. Περιμένω να έρθουν να με συλλάβουν. Αυτό θορύβησε κι εμένα γιατί ήμουν γνωστών δημοκρατικών αποχρώσεων όπως και ο Πρόεδρος και δεν το κρύψαμε ποτέ. Λίγη ώρα αργότερα και πριν μάθουμε ακόμα την απόκλιση των συνταγματαρχών εμφανίστηκε στο σχολείο ο Αστυνόμος του Σ.Χ.΄Ασπρου και μας έφερε τα μαντάτα. Τα σχολεία κλίνουν( έτσι κι αλλιώς )έκλιναν την επομένη λόγω διακοπών του Πάσχα. Έτσι, άρχισε ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή μας και στα πολιτικά πράγματα της χώρας.

Οι εύθυμες σχολικές ιστορίες σταματούν με την εμφάνιση της δικτατορίας, και η ζωή μας μπαίνει σε προσωπικές περιπέτειες εξαιτίας των δημοκρατικών μας ιδεών και πεποιθήσεων, αλλά, και των συνδικαλιστικών δραστηριοτήτων στο χώρο των δασκάλων.