Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024, 4:52:35 μμ
Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2022 16:22

Η εισήγηση του Δημάρχου Κιλκίς Δημήτρη Κυριακίδη για τα εμβληματικά έργα της ΔΕΥΑΚ

Η τοποθέτηση του Δημάρχου Κιλκίς Δημήτρη Κυριακίδη για τα εμβληματικά έργα της ΔΕΥΑΚ, των οποίων την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο αποκάλυψαν οι ΕΙΔΗΣΕΙΣ, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Κιλκίς:

 

"Επειδή κρατώ το λόγο μου και στην τελευταία μας συνεδρίαση συνέστησα λίγη υπομονή και αυτοσυγκράτηση σε βιαστικές όσο και εσφαλμένες κρίσεις που εκθέτουν όσους τις κάνουν για τα εμβληματικά έργα της ΔΕΥΑΚ, τώρα που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς το κεφάλαιο του ελέγχου και των τεχνικών διεργασιών, ζήτησα από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς να εισαχθεί ως θέμα στην ημερήσια διάταξη η ενημέρωση για τα εμβληματικά έργα ώστε το σώμα να έχει μια πλήρη εικόνα για τις εξελίξεις και να κάνουμε μια σοβαρή συζήτηση με βάση τεκμηριωμένα στοιχεία και όχι με επιφυλάξεις ή με αστήρικτες εικασίες που παράγουν προρρήσεις δυσοίωνες.

Θεσμικά, πιστεύω ότι αυτή είναι και η πρέπουσα διαδικασία για τα μείζονα ζητήματα του τόπου μας αλλά και για κάθε αξιοσημείωτη εμπλοκή ή συμμετοχή του Δήμου μας στην υπόθεση της ανάπτυξης.    

Χαιρετίζω με τη σειρά μου την έναρξη της πρώτης και δεύτερης φάσης των εμβληματικών έργων αντικατάστασης του δικτύου ύδρευσης σε Κιλκίς και σε 35 Κοινότητες και οικισμούς του Δήμου μας, την οποία σηματοδοτεί η κρίση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.     

Με έγγραφο που μας κοινοποιήθηκε την Δευτέρα 10 Οκτωβρίου το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τον προσυμβατικό έλεγχο και ουσιαστικά η απόφασή του ανοίγει πλέον διάπλατα το δρόμο για τη συμβασιοποίηση του έργου με την ανάδοχο εταιρία μέσα στον Οκτώβριο και την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών.

Δεν σας κρύβω ότι η χαρά μας είναι μεγάλη και η ηθική ικανοποίηση ακόμη μεγαλύτερη για την επιτυχία της ΔΕΥΑΚ γιατί τα εμβληματικά είναι έργο οργανωμένου σχεδιασμού της Διοίκησης της Επιχείρησης και της Δημοτικής Αρχής και στοχευμένης παρέμβασης των υπηρεσιακών στελεχών της στηριζόμενης στην αποκτηθείσα εμπειρία τους στη διαχείριση των δημόσιων έργων.  

Χάρη στην επιστημονική κατάρτιση και την ετοιμότητα της ΔΕΥΑΚ μπαίνει στις ράγες ένα έργο υποδομής που θα δουλευτεί μέσα  στα χωριά αλλά και σε τμήματα της 21ης Ιουνίου και Ελ. Βενιζέλου μέσα στους επόμενους μήνες.  

Στην α’ φάση των εμβληματικών έργων, προϋπολογισμού 11.038.197,45ευρώ  περιλαμβάνονται το  Κιλκίς – ουσιαστικά οι δύο βασικές οδικές αρτηρίες της 21ης Ιουνίου και της Ελευθερίου Βενιζέλου- οι οικισμοί Αργυρούπολη, Κρηστώνη, Χωρύγι, Βαπτιστής, Σταυροχώρι και οι οικισμοί της Δημοτικής Ενότητας Πικρολίμνης Μαυρονέρι, Παλιό Αγιονέρι, Νέο Γυναικόκαστρο, Μικρόκαμπος.

Η δεύτερη φάση με 11.661.561,64ευρώ   αφορά έργα αντικατάστασης σε Άγιο Χαράλαμπο, Αμάραντα, Κορυφή της Δημοτικής Ενότητας Δοϊράνης, Ηλιόλουστο, Κορομηλιά, Πλαγιά, Μεγάλη Στέρνα της Δημοτικής Ενότητας Χέρσου, σε Καμπάνη, Μάνδρες, Γαλλικό, Πεδινό, Νέα Σάντα της Δημοτικής Ενότητας Γαλλικού, σε Κεντρικό, Βάθη, Επτάλοφο, Τέρπυλλο, Ευκαρπία, Ίσωμα, Αντιγόνεια, Άγιο Μάρκο, Μελισσουργειό, Άνω Θεοδωράκια, Κάτω Θεοδωράκια, Γερακαριό της Δημοτικής Ενότητας Κρουσσών  και σε Μυριόφυτο και Νέο Μυριόφυτο της Δημοτικής Ενότητας Μουριών.

Τα κριτήρια επιλογής των χωριών αυτών έγιναν με βάση την πληθυσμιακή πυκνότητα και τον αριθμό των βλαβών που παρουσίαζαν στο υδρευτικό τους δίκτυο.  

Ωφελημένοι από το έργο είναι περισσότεροι από 11.000 συνδημότες μας  στις έξι Δημοτικές Ενότητες καθώς και σε πέντε μεγάλα χωριά της Δημοτικής Ενότητας Κιλκίς.  

Συνυπολογίζοντας δε τις αντίστοιχες εργολαβίες στο δίκτυο της πόλης του Κιλκίς τα προηγούμενα χρόνια, μπορούμε με ασφάλεια να εκτιμήσουμε ότι το υδροδοτικό δίκτυο του Δήμου μας, με τα προβλεπόμενα έργα θα είναι  απαλλαγμένο από τον αμίαντο και από παλιούς σιδηροσωλήνες και θα εκσυγχρονιστεί σε ποσοστό άνω του 80%. Καλύπτονται δηλ. και εξυπηρετούνται περί τους 38.000 κάτοικοι του Δήμου μας.    

Προβλέπονται έργα αντικατάστασης σε περισσότερα από 324 χιλιόμετρα δικτύου στο Κιλκίς, στις Κοινότητες και στους οικισμούς που  έχουν ενταχθεί στο έργο και τοποθέτηση νέων σωληνώσεων πολυαιθυλενίου.        

Επομένως, αντιλαμβάνεται κανείς από τη δυναμική, την έκταση και τα οικονομικά μεγέθη που αγγίζουν τα 25.000.000 ευρώ ότι τα εμβληματικά έργα, όπως προδίδει και η ονομασία τους, είναι μιας μεγάλης κλίμακας παρέμβαση που συνεισφέρει αποφασιστικά στην ποιότητα ζωής των πολιτών και διασφαλίζει τη δημόσια υγεία δοθέντος ότι ο αμίαντος έχει κριθεί επιβλαβής για την ανθρώπινη υγεία. Γι’ αυτό άλλωστε και η διάθεση αμιάντου στην αγορά και η χρήση ινών και προϊόντων που περιέχουν τέτοιες ίνες απαγορεύεται με Ευρωπαϊκή Οδηγία (76/769 ΕΚ 1999). Συμπληρωματικά, με τις υποδομές που θα δημιουργηθούν επιτυγχάνεται η μείωση των διαρροών, επομένως και των βλαβών που προκαλούνται λόγω της παλαιότητας του δικτύου αλλά και η βελτίωση των υδραυλικών χαρακτηριστικών του δικτύου με θετικές διασφαλίσεις για την δημόσια υγεία.

Τα εμβληματικά έργα της ΔΕΥΑΚ είναι το μεγαλύτερο έργο που έχει πετύχει από καταβολής του ο Δήμος Κιλκίς και το μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό έργο, κατά δήλωση και του πρώην Υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου, που έχει ενταχθεί πανελλαδικά στο πρόγραμμα ‘’Αντώνης Τρίτσης’’.

Κι όμως αυτό το τόσο σημαντικό έργο υποδομής πολεμήθηκε από ορισμένους όσο κανένα, λοιδωρήθηκε σκόπιμα και στοχοποιήθηκε άδικα. Τα εμβληματικά ρίχθηκαν στην πυρά μιας αδυσώπητης κριτικής, αντιμετωπίστηκαν με καχυποψία και  κακεντρεχή σχόλια  και έγιναν ακόμη – ακόμη αντικείμενο σύγκρισης με ανόμοια έργα που έχουν πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά για να στερεωθεί, με βάση προσωπικές εικασίες, ο λόγος της αμφισβήτησης ως προς την δυνατότητα υλοποίησης του έργου σε χρόνους εμπρόθεσμους.

Κάποιοι εξ υμών, δυστυχώς, και ντρέπομαι που το λέω, το αμφισβήτησαν, επιτέθηκαν με σφοδρότητα στο έργο, στην Διοίκηση και στο  προσωπικό της ΔΕΥΑΚ και στράφηκαν εναντίον τους γιατί στην πραγματικότητα δεν ήθελαν να γίνουν τα εμβληματικά.

Μηχανεύθηκαν παρελκυστικές τακτικές στο παρασκήνιο και υπόγειους τρόπους για να μπλοκάρουν, να υπονομεύσουν το έργο, για να υποβαθμίσουν όλους όσοι εργάστηκαν για να το φέρουν σε μια σειρά  αλλά και για να μειώσουν την αξία του.

Οι δημόσιοι κατήγοροι βρίσκονται εντός και εκτός αιθούσης και κανείς για όνομα του Θεού δεν τους στερεί το δικαίωμα της ελεύθερης άποψης και του ελέγχου.

Η άλλη, η διαφορετική άποψη είναι και υπολογίσιμη και σεβαστή, όταν μάλιστα στηρίζεται σε σοβαρά επιχειρήματα, όμως εδώ ο πόλεμος ήταν βρώμικος και ύπουλος.   

Για τους μνήμονες, η υπονόμευση των εμβληματικών ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2021 με μια ανώνυμη καταγγελία μιας υποτιθέμενης επιτροπής  κατοίκων της Νέας Σάντας με αποδέκτες τον Δήμαρχο και τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ και με κοινοποίηση στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Κιλκίς, στην Υπηρεσία Επιτρόπου Ελεγκτικού Συνεδρίου, στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και Εφαρμογής του Υπουργείου Εσωτερικών για το πρόγραμμα ‘’Αντώνης Τρίτσης’’.  

Οι άγνωστοι καταγγέλοντες υποστήριζαν ότι σε παρελθόντα χρόνο είχε γίνει στο σύνολο του υδροδοτικού δικτύου της Κοινότητας αντικατάσταση με σωλήνες αμιάντου και η συμπερίληψη της Νέας Σάντας στις χρηματοδοτικές πρόνοιες του προγράμματος ‘’Αντώνης Τρίτσης’’ για τον ίδιο σκοπό, δηλ. την αντικατάσταση, σήμαινε κατασπατάληση των πόρων του προγράμματος. Με δύο λόγια έλεγαν ότι πάει να γίνει ένα έργο που έχει ήδη κατασκευαστεί και ζητούσαν να μην υλοποιηθεί η πρόταση για τη Νέα Σάντα.

Η καταγγελία διερευνήθηκε ενδελεχώς και αποδείχθηκε ότι το 2005 είχαν τοποθετηθεί, τμηματικά, εσωτερικοί αγωγοί ύδρευσης  σε τρεις οδούς της Νέας Σάντας, ενώ στον σχεδιασμό των εμβληματικών προβλέπεται η αντικατάσταση ολόκληρου του δικτύου μήκους 13.860 μέτρων. Η καταγγελία των ανώνυμων και τόσο ‘’ευαίσθητων’’ και ‘’ειδημόνων’’ πολιτών για την προστασία του δημόσιου χρήματος, αποδείχθηκε ψευδής. Κατέρρευσε ως αβάσιμη και ανυπόστατη και η υπόθεση τέθηκε στο Αρχείο.

Τα εμβληματικά μπήκαν στην συνέχεια στην προκρούστεια κλίνη και η πολεμική κλιμακώθηκε με κριτικές και δημοσιεύματα για τον τύπο της δημοπράτησής τους, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική σκοπιά προσφορά, με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας και τιμής. Οι εκπτώσεις της τάξης του 10,12% και του 10,54% θεωρήθηκαν μικρές και συγκρίθηκαν με προσφορές αντίστοιχων έργων σε άλλες περιοχές της χώρας. Κάποιοι από αυτό εδώ το βήμα έσπευσαν δηκτικά  να θυμίσουν τα ‘’ανεκτίμητα’’ οφέλη των εκπτώσεων του μειοδοτικού διαγωνισμού στα έργα αντικατάστασης του δικτύου ύδρευσης στην πόλη, αγνοώντας ή αποκρύπτοντας ότι οι εκπτώσεις αυτές στις δύο αντίστοιχες εργολαβίες ήταν επιβλαβείς για τα έργα καθώς επιβαρύνθηκαν με εξακόσιες και πλέον αστοχίες. Βλάβες δηλ. που αποκαταστάθηκαν και οι οποίες στοίχισαν σε χρόνο περαίωσης  δύο χρόνια και με εισήγηση της Ανεξάρτητης Αρχής Ειδικού Συμβούλου Ποιοτικού Ελέγχου κατέβασαν τη θέση κατάταξης τη ΔΕΥΑΚ. Κάποιοι πάλι όντας παρατηρητές δεν είπαν λέξη για το προκρινόμενο σύστημα αξιολόγησης στη διαγωνιστική διαδικασία που ομόφωνα αποφασίστηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο το Μάιο του 2021 και εκ των υστέρων ανακάλυψαν ‘’σκελετούς στη ντουλάπα’’ με δήθεν  φωτογραφικές διατάξεις και χαμηλές εκπτώσεις, συγχέοντας την αξιολόγηση με τον μειοδοτικό διαγωνισμό. Και γνώριζαν ότι η διαγωνιστική διαδικασία θα περνούσε από τον έλεγχο  ανώτατου δημοσιονομικού δικαστηρίου, από την κρίση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.   

Θα μπορούσαν οι τιμητές των πάντων να ζητήσουν μια δεύτερη γνώμη αλλά γιατί να το κάνουν; Κάποιοι εδώ  ζουν για τις εντυπώσεις, για να βγάζουν πύρινους λόγους και να αυτοθαυμάζονται και αυτό που αποκαλούν ‘’ενδιαφέρον’’ για τα θέματα  του Δήμου δεν είναι παρά μια σπάταλη επίδειξη πρόχειρων γνώσεων,  ένας συγκαλυμμένος ναρκισσισμός. Ή μπορεί το ελαττήριο του επικριτικού λόγου να είναι ο πληγωμένος εγωισμός τους γιατί απέτυχαν από τις διοικητικές θέσεις ευθύνης που είχαν να φέρουν ένα μεγάλο έργο στην Επιχείρηση και διακρίθηκαν περισσότερο για την καλλιέργεια κλίματος εσωστρέφειας και διαρκών αναταραχών στην ΔΕΥΑΚ και για τις διεκδικήσεις διπλασιασμού των αποδοχών τους που και σ’ αυτό απέτυχαν.

Το σύστημα αξιολόγησης του έργου που ‘’έσπασε’’ σε δύο διαγωνισμούς βρέθηκε στο στόχαστρο λες και ήταν πρωτόγνωρη η επιλογή του. Και χρειάστηκε να ανασύρει από το συρτάρι η ΔΕΥΑΚ τουλάχιστον δέκα έργα στα οποία εφήρμοσε ανάλογους διαγωνισμούς. Με την ειδοποιό διαφορά ότι τότε κανείς δεν έδωσε σημασία.

Με κριτήριο ανάθεσης, λοιπόν, την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας και τιμής δημοπρατήθηκαν στο παρελθόν έξι έργα της ΔΕΥΑΚ και άλλα τέσσερα στον Δήμο Δέλτα και στον ανατολικό Δήμο Χαλάστρας, συνολικού ύψους 42.887.217,09ευρώ. 

Σας αναφέρω τα έργα που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της αξιολόγησης, σε τίτλους καθώς και την ημερομηνία δημοπράτησής τους:

-Εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων Τ.Δ. Νέας Σάντας -  προϋπολογισμού 2.447.700,00ευρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 28.5.2013

- Εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων Δ.Δ. Καστανιών, Χωρυγίου, Βαπτιστή και Μεγάλης Βρύσης -  προϋπολογισμού 2.447.700,00ευρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 1.11.2011

- Προμήθεια εγκατάστασης συστήματος τηλεελέγχου – τηλεχειρισμού του δικτύου ύδρευσης της ΔΕΥΑ Κιλκίς και ένταξής του στο υπάρχον σύστημα – προϋπολογισμού 1.846.360,00ευρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 14.10.2019

- Αυτόματη λειτουργία συστήματος άντλησης, μεταφοράς και διανομής νερού οικισμών Δήμου Κιλκίς – προϋπολογισμού 471.682,15ευρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 27.8.2003

- Βιολογικός καθαρισμός Κιλκίς  προϋπολογισμού 3.128,393ευρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 11.9.2002

- Προμήθεια οχήματος κοπής – επισκευής αγωγών με τηλεόραση και αποφρακτικό μηχάνημα - προϋπολογισμού 1.125.581,94ευρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 26.2.2003

- Αποχετευτικά δίκτυα Δ.Δ. Κυμίνων, Μαλγάρων του Δήμου Δέλτα -  προϋπολογισμού 13.382.000,00ευρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 24.10.2012

- Εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων Κυμίνων – Μαλγάρων Δήμου Δέλτα -προϋπολογισμού 5.362.800,00υρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 21.5.2013

-Ολοκλήρωση αποχέτευσης Δ.Δ. Χαλάστρας Δήμου Δέλτα -  προϋπολογισμού 4.895.000,00ευρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 27.11.2011

- Αποχετευτικά δίκτυα, αντλιοστάσια – καταθλιπτικοί αγωγοί του Δ.Δ. Ανατολικού Δήμου Χαλάστρας   προϋπολογισμού 7.780.000,00ευρώ – ημερομηνία δημοπράτησης 13.11.2011.

Εξηγήθηκε ξεκάθαρα ότι η επιλογή του συστήματος αξιολόγησης διασφαλίζει την καλύτερη αξιοποίηση των χρημάτων σε επίπεδο ποιότητας έργου, τιμής ή κόστους του κύκλου ζωής του και ότι επειδή πρόκειται για διακήρυξη με χαρακτηριστικά πράσινων δημόσιων συμβάσεων δίδεται ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα και στο περιβάλλον. Οι δεσμεύσεις των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό αυτό αφορούν συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές, καταλόγους υλικών, ακριβή χρονοδιαγράμματα ως προς την οργάνωση, τον αριθμό και την  ανάπτυξη των εργοταξίων, την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων ασφαλείας και την ανακύκλωση των υλικών εκσκαφής.

Και αυτός ο τύπος της διακήρυξης για τα εμβληματικά υιοθετήθηκε σε έξι διαγωνισμούς στους Δήμους Δέλτα, Ξυλοκάστρου, Σιθωνίας και Λοκρών.Αλλά αυτά δεν τα βλέπουμε γιατί το μάτι μας πέφτει σε μεγάλες εκπτώσεις έργων που έχουν γίνει με το σύστημα του μειοδοτικού διαγωνισμού και το φυσικό τους αντικείμενο δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το αντικείμενο των εμβληματικών.     

Επιχειρήθηκε, ξανά  η σύγκριση των εμβληματικών έργων της ΔΕΥΑΚ με εντελώς ανόμοια σε αντικείμενο, τεχνικά χαρακτηριστικά, χρόνους προετοιμασίας και σε κόστος με το έργο της μεταφοράς νερού από τις πηγές του Πάικου στους πρώην Δήμους Αξιούπολης και Πολυκάστρου. Να το εξηγήσουμε κι αυτό μήπως και  γίνουν αντιληπτές οι διαφορές.

Το έργο ύδρευσης από το Πάικο ξεκίνησε ως σχεδιασμός πριν από έντεκα χρόνια με μελέτη που εκπονήθηκε το 2012, εντάχθηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή στον ‘’Φιλόδημο’’ το 2018 και ολοκληρώθηκε από την παρούσα Δημοτική Διοίκηση με τη συμπλήρωση του απαραίτητου κρίκου, της Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων. Δημοπρατήθηκε τον Οκτώβριο του 2021 με 3.830.645 ευρώ και ακριβώς έναν χρόνο μετά έχει κάλυψη σε 17 από τα 24 χιλιόμετρα συνολικά εγκατάστασης των αγωγών. Εκτιμάται ότι αν δεν τελειώσει του χρόνου την άνοιξη θα πάρει μια μικρή παράταση.

Τα εμβληματικά έργα του ‘’Τρίτση’’ ως σύλληψη ιδέας δημιουργήθηκαν το Φεβρουάριο του 2020 από την ΔΕΥΑΚ προτάθηκαν στον ‘’Φιλόδημο’’ και στη συνέχεια με τη δέσμευση του τότε Υπουργού Εσωτερικών Θεοδωρικάκου, που εκπροσώπησε την κυβέρνηση στην 107η επέτειο της Μάχης του Κιλκίς, τον Ιούνιο του 2020 περιελήφθησαν στο πρόγραμμα ‘’Αντώνης Τρίτσης’’.

Στις 19 Οκτωβρίου του ίδιου χρόνου συνυπογράψαμε με τον τότε Υπουργό Εσωτερικών την πράξη ένταξης των εμβληματικών στο πρόγραμμα ‘’Αντώνης Τρίτσης’’ με προϋπολογισμό 24.862.000ευρώ και είμαστε, επαναλαμβάνω στην κορυφή πανελλαδικά σε ότι αφορά το ύψος του έργου.

Ως προς τα βασικά βήματα του έργου, τηλεγραφικά, σας αναφέρω

  • την απόφαση υποβολής της πρότασης τον Φεβρουάριο του 2020
  • την έγκριση της πράξης ένταξης των εμβληματικών τον Οκτώβριο του 2020
  • την αποδοχή δανείου από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων τον Φεβρουάριο του 2021
  • την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την έγκριση του σχεδίου επενδυτικού τοκοχρεωλυτικού δανείου μαζί με την εξουσιοδότηση της υπογραφής δανείου τον Ιούλιο του 2021
  • την έγκριση του πρακτικού αποσφράγισης των προσφορών του διαγωνισμού στον οποίο δήλωσαν συμμετοχή δύο εταιρίες, η Ένωση ‘’Μεσόγειος Α.Ε. – Μηχανική Περιβάλλοντος Α.Ε.’’ και ο ‘’Θαλής’’ τον Δεκέμβριο του 2021
  • την αποσφράγιση του πρακτικού των οικονομικών προσφορών βάσει την οποίας αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος η ‘’Μεσόγειος Α.Ε. – Μηχανική Περιβάλλοντος Α.Ε.’’ τον Φεβρουάριο του 2022
  • την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών του αναδόχου – διαπίστωση επάρκειας επανορθωτικών μέτρων τον Μάρτιο του 2022
  • την έγκριση του πρακτικού για τα δικαιολογητικά του προσωρινού αναδόχου και εκ παραλλήλου την αποστολή του σχεδίου απόφασης στην Επιτροπή επί της επάρκειας των ληφθέντων επανορθωτικών μέτρων προς ανάδειξη της αξιοπιστίας τους τον Απρίλιο του 2022
  • την θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής επί της επάρκειας για την επιλογή του αναδόχου κατασκευής του έργου τον Ιούνιο του 2022

Ακολούθησε ο προσυμβατικός έλεγχος  τον Σεπτέμβριο και όπως είπα στην αρχή, το Ελεγκτικό Συνέδριο μας άναψε το πράσινο φως για την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΔΕΥΑΚ και οριστικού αναδόχου και την έναρξη των εργασιών.

Συνεπώς, τα εμβληματικά σχεδιάστηκαν το 2020, εντάχθηκαν σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα το 2020 με έναν κολοσσιαίο προϋπολογισμό και μέσα σε δύο χρόνια πηγαίνουμε τρεχάτα για την εκτέλεση του έργου.

Δεν αντέχουν σε σύγκριση τα έργα της ΔΕΥΑΚ με ότι γίνεται στην Παιονία. Πως να συγκρίνεις, άλλωστε, ένα έργο 25.000.000 ευρώ με ένα έργο με 3,8 εκατ. ευρώ, ένα πολύπλοκο έργο με 324 χιλιόμετρα με το συγκρινόμενο να έχει μόλις 24 χιλιόμετρα αγωγούς, ένα έργο που σχεδιάστηκε και υλοποιείται 11 χρόνια μετά ενώ τα εμβληματικά της ΔΕΥΑΚ έχουν 2,5 γεμάτα  χρόνια προγραμματισμού και παρακολούθησης των τεχνικών διαδικασιών.

Μια Δημοτική Επιχείρηση υποστελεχωμένη, με  τεχνογνωσία και πείρα, διαρκώς βαλλόμενη και συκοφαντημένη, ένθεν και ένθεν, πέτυχε να φέρει στο Δήμο Κιλκίς 27.809.000 εκατ.ευρώ για τα εμβληματικά έργα.

Και τα 27.809 εκατομμύρια προκύπτουν από την εγκατάσταση του φωτοβολταϊκού συστήματος με τη μέθοδο του συμψηφισμού (500.000ευρώ), έργου που συμβασιοποιήθηκε και εκτελείται, την προμήθεια 10.350 ψηφιακών υδρομέτρων (2.270.000ευρώ), την προμήθεια και τοποθέτηση φωτοβολταϊκών μονάδων μικροδικτύου στα αντλιοστάσια του Σταυροχωρίου, του Σεβαστού, της Ξηρόβρυσης και στο βιολογικό καθαρισμό της Νέας Σάντας (1.550.000ευρώ),

την προμήθεια και εγκατάσταση νέου εξοπλισμού στα υφιστάμενα αντλιοστάσια του Κιλκίς (πίσω από το Γενικό Νοσοκομείο και στο συγκρότημα των Εργατικών Κατοικιών) και την τοποθέτηση συστήματος τηλε-ελέγχου, τηλεχειρισμού στα αντλιοστάσια λυμάτων καθώς και στον βιολογικό καθαρισμό Κιλκίς, έργου προϋπολογισμού 501.039,07ευρώ.   

Και επειδή καταλαβαίνω ότι μας αρέσουν οι συγκρίσεις για να γινόμαστε σοφότεροι και καλύτεροι ας αναμετρηθούμε με το Δήμο Θεσσαλονίκης που έχει 317.778 κατοίκους και 160.000.000ευρώ σε προγραμματισμένα έργα.

Εμείς μόνο από τη ΔΕΥΑΚ, και με πληθυσμό 45.489 κατοίκους, με βάση τα δημογραφικά μας δεδομένα, περνάμε τον πήχυ των συγκρίσεων. Ανέφερα το Δήμο Θεσσαλονίκης γιατί κανένας άλλος Δήμος της Κεντρικής Μακεδονίας δεν προσφέρεται για σύγκριση ως προς την αναλογία πληθυσμού και χρηματοδοτικών εντάξεων.

Μια Επιχείρηση που κακώς, κάκιστα, έχει χαρακτηριστεί από την ελάσσονα αντιπολίτευση εδώ μέσα ως ‘’χρεωκοπημένο μπάχαλο’’ όχι μόνο έχει ανεβάσει στροφές αλλά έχει πετύχει:

- την ένταξη της κατασκευής των διυλιστηρίων νερού Κιλκίς και Πικρολίμνης με 21.000.000ευρώ στο πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΥΜΕΠΕΡΑΑ)

- την επεξεργασία λυματολάσπης με 6.836.316ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης

Γενικό σύνολο: 56,5εκατομμύρια ευρώ. Και όλα αυτά στην παρούσα δημοτική θητεία.  

Και μη θαρρεί κανείς ότι θα σταματήσουμε εδώ.     

Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες και κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι

Όλες οι αποφάσεις που ελήφθησαν για τα παραπάνω έργα από τη ΔΕΥΑΚ ήταν ομόφωνες, είχαν την έγκριση του Διοικητικού της Συμβουλίου. Το υπογραμμίζω για όσους έχουν τη στρεβλή εικόνα της διοίκησης του ενός.

Η ΔΕΥΑΚ αποφασίζει συλλογικά, το έχουν διαπιστώσει υποθέτω και οι παρατηρητές των συμβουλίων της και στις όποιες αποφάσεις ενίοτε καταγράφονται και οι παρατηρήσεις των υπηρεσιακών στελεχών της.

Ουδείς, επίσημα αμφισβήτησε ποτέ από τη Διοίκηση της ΔΕΥΑΚ τη σκοπιμότητα ή την τεχνική προεργασία των έργων. Και εάν υπάρχουν διαφορετικά στοιχεία, προκαλώ δημόσια όποιον τα διαθέτει, να μας τα καταθέσει.  

Κλείνοντας θα ήθελα να συγχαρώ για μια ακόμη φορά την Επιχείρηση, τον Πρόεδρό της Βασίλη Καραμπίδη, τον Αντιπρόεδρο Αλέκο Σημαιοφορίδη, τα μέλη της Διοίκησης, τους κ.κ. Γιάννη Χατζηαποστόλου, Ανέστη Πογέλη, Γιώργο Μπαλάσκα, Γιώργο Κεμανίδη, Αναγνώστη Μοσχοτόγλου, Γιάννη Σισμανίδη, Χρήστο Ανδρεανίδη, Αναστάσιο Ταγκαλίδη και Γιαννούλα Φωτακέλη και όλους τους υπηρεσιακούς παράγοντες γιατί πέτυχαν έναν πραγματικό άθλο,  θωρακίζοντας τους πολίτες του Κιλκίς και των 35 χωριών μας με ένα σημαντικό έργο υποδομής που θα μείνει στον τόπο για τα επόμενα χρόνια.

Ευχής έργον είναι να σταθούμε όλοι από την ίδια μεριά και να κοιτάξουμε πως μπορούμε να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες και υποδομές που διευκολύνουν και βελτιώνουν τη ζωή των συμπολιτών μας.

Να σταματήσουμε να μεμψιμοιρούμε και να βάζουμε εμπόδια σε ότι καλό πάει να γίνει. Να πάψουμε να σκεφτόμαστε καχύποπτα και κοντόφθαλμα ποιος πιστώνεται το έργο -  οι πολίτες σας διαβεβαιώ ότι το πιστώνονται -  και μεταξύ στενής μικροπολιτικής και δημόσιας ωφέλειας να διαλέξουμε με γενναιότητα  το κοινό συμφέρον, το οποίο προέχει και έχουμε δεσμευθεί όλοι μας να το υπηρετήσουμε.     

Και επειδή η ΔΕΥΑΚ βάζει τη σφραγίδα της στα εμβληματικά έργα, το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να παραδεχθούμε την επιτυχία της στην υλοποίηση μεγάλων έργων και στην υψηλή απορροφητικότητα των δημόσιων πόρων, να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα με σωστό τρόπο για κάθε περιοχή και να καταπέσουν οι τόνοι της έντασης και της αμφισβήτησης.

Να βρούμε κάποια στιγμή το θάρρος και την ωριμότητα που μας λείπουν για να συνεργαστούμε και να υλοποιήσουμε νέα  έργα που θα φέρουν ανάπτυξη και ευημερία στον Δήμο μας και στους συμπολίτες μας. Κι αν κάποιοι εδώ δεν μπορούν, τουλάχιστον ας το προσπαθήσουν!

Εύχομαι να κάνουμε μια καλή αρχή, τα εργοτάξια που θα αναπτυχθούν στην πόλη και στα χωριά μας να ολοκληρώσουν το συντομότερο δυνατόν τις εργασίες αντικατάστασης του δικτύου και η εμπειρία των εμβληματικών να μας δώσει  μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για να διεκδικήσουμε πολλά περισσότερα γιατί και το δικαιούμαστε και το αξίζουμε".

Πολυμέσα