espa pkm

Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου 2025, 5:12:07 πμ
Τρίτη, 03 Ιουνίου 2025 10:37

Ελληνογαλλική Εκπαιδευτική Συνάντηση στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς – Πολιτισμός και Παιδαγωγική στον Πυρήνα της Φιλοξενίας

Με σημείο αναφοράς τη διαπολιτισμική ανταλλαγή και τον ουσιαστικό εκπαιδευτικό διάλογο, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς φιλοξένησε αντιπροσωπεία μαθητών και εκπαιδευτικών από το Collège Saint Pierre της Γαλλίας, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος με θέμα: Myths and Legends: A Bridge Between Two Cultures.

Η επίσκεψη διοργανώθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας κα Ευθυμία Χαραλαμπίδου, και με τη συντονιστική συμβολή της εκπαιδευτικού Αγγλικής Γλώσσας κας Μαρίας Μπάπκα, εκ μέρους του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς. Η δράση τελούσε υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε ένα πλούσιο φάσμα δραστηριοτήτων, με έμφαση στην ανταλλαγή καλών πρακτικών, την πολιτισμική προσέγγιση και την παιδαγωγική αλληλεπίδραση. Η συνάντηση σφραγίστηκε από πλήθος πολιτιστικών και εκπαιδευτικών δράσεων που ανέδειξαν την ελληνική ιστορία, μυθολογία και παράδοση, συνδέοντας τη σχολική μάθηση με τη δημιουργικότητα, τη βιωματική εμπλοκή και τη συνεργασία.

Η επίσημη υποδοχή πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο Κιλκίς, όπου παρουσιάστηκαν στοιχεία για την τοπική κοινότητα και το σχολείο, ενώ οι μαθητές εντυπωσίασαν με θεατρικά δρώμενα εμπνευσμένα από τους μύθους του Αισώπου και την Οδύσσεια, καθώς και με μουσικές ερμηνείες και αφηγήσεις βασισμένες στην αρχαία ελληνική μυθολογία. Οι δράσεις αυτές πρόβαλαν τη δημιουργική σύνδεση της λογοτεχνίας με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πράξη, ενισχύοντας την έκφραση, την κριτική σκέψη και τη συνεργατική μάθηση.

Συγκίνηση προκάλεσε η θεατρική παρουσίαση αφιερωμένη στον Ήφαιστο – τον θεό με αναπηρία – μέσα από την οποία αναδείχθηκαν η σημασία της αποδοχής της διαφορετικότητας και η δύναμη που γεννιέται από την ιδιαιτερότητα. Στο ίδιο πνεύμα, οι μαθητές τραγούδησαν στην ελληνική νοηματική γλώσσα, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα συμπερίληψης, προσβασιμότητας και σεβασμού στα δικαιώματα όλων των μαθητών, ενισχύοντας παράλληλα τη συναισθηματική αγωγή και την ενσυναίσθηση.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν στη σχολική μονάδα, οι επισκέπτες συμμετείχαν σε διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια γνώσεων μέσω της πλατφόρμας Kahoot, εξερεύνησαν τους άθλους του Ηρακλή και τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες, δραματοποίησαν σκηνές από την Ιλιάδα και δημιούργησαν εικαστικά έργα εμπνευσμένα από τον μύθο της Αράχνης. Οι δραστηριότητες διακρίθηκαν για τη βιωματική τους διάσταση, την αξιοποίηση πολυτροπικών διδακτικών μέσων (τεχνολογία, θέατρο, κατασκευές, μουσική) και τη διαθεματική σύνδεση διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων.

Επιπλέον, υλοποιήθηκαν ποικίλα εκπαιδευτικά εργαστήρια, όπως:

  • το Achilles Heel, με τραγούδια στα αγγλικά,
  • το παιχνίδι Snowball Fight με ερωτήσεις στα γαλλικά και στα αγγλικά,
  • το Clapping Game για τη βελτίωση ρυθμού και συντονισμού,
  • η δημιουργία πολύγλωσσου αφισιακού υλικού,
  • η κατασκευή ψηφιακού χάρτη και
  • η παρουσίαση για τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Όλες οι δράσεις ενίσχυσαν τις δεξιότητες επικοινωνίας, τη δημιουργικότητα, την πολιτισμική ευαισθητοποίηση και την αλληλοκατανόηση. Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η κοινή συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε παραδοσιακούς και σύγχρονους χορούς στον αύλειο χώρο του σχολείου, ως αυθεντική έκφραση πολιτισμικής σύνθεσης και κοινής χαράς.

Η εκπαιδευτική ανταλλαγή ολοκληρώθηκε με πολιτιστικές επισκέψεις σε ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους. Η δράση έλαβε τέλος με μια συγκινητική μουσική εκδήλωση και αποχαιρετισμό στον προαύλιο χώρο του σχολείου, σε κλίμα αμοιβαίας εκτίμησης και φιλίας.

Η εμπειρία αυτή υπήρξε μια ολοκληρωμένη παιδαγωγική πρόταση, η οποία ενίσχυσε την εξωστρέφεια του σχολείου, καλλιέργησε τη διαπολιτισμική συνείδηση και ανέδειξε τον ρόλο της συνεργασίας εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικών φορέων ως θεμελιώδες στοιχείο μιας ποιοτικής, ανοιχτής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.