Η επαλήθευση για το αν ο θεσμός του πειραματικού σχολείου είναι σωστός, ήρθε από τα παιδιά του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς, που κατέκτησαν τον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό, κερδίζοντας τον τίτλο της καλύτερης μαθητικής «start up" της Ευρώπης, καθώς και το βραβείο της Ηγετικής Προσωπικότητας, κάνοντας περήφανους δασκάλους και γονείς , το Κιλκίς και την Ελλάδα συνολικότερα, σ' έναν καθιερωμένο εδώ και 33 χρόνια διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν 40 ευρωπαϊκές ομάδες.
Η διάκριση αυτή του Πειραματικού Γυμνασίου είναι συγχρόνως και μια απάντηση σε όσους εναντιώθηκαν στο θεσμό του Πειραματικού Σχολείου. Σ' εκείνους που αντιμετώπισαν το θέμα επιφανειακά και δεν είπαν ακόμα έστω κι ένα «μπράβο» στα παιδιά.
Οι όποιες αντιρρήσεις διατυπώθηκαν, αποδείχθηκαν πως δεν ήταν σωστές κι επιστημονικά τεκμηριωμένες. Την απάντηση την έδωσαν οι ίδιοι οι μαθητές και οι καθηγητές του Δεύτερου Πειραματικού γυμνασίου Κιλκίς.
Η μαθησιακή πρωτοπορία απαιτεί καινοτομίες, αν και ο θεσμός του πειραματικού σχολείου είναι και παλιός και δοκιμασμένος. Το πείραμα άλλωστε ήταν και παραμένει μέτρο για την επιστήμη. Η θεωρία δεν αποτελεί από μόνη της απάντηση, αν λείπει η απόδειξη. Και η απόδειξη αυτή τη φορά ήρθε από το Ταλίν της Εσθονίας, όπου κι έλαβε χώρα ο συγκεκριμένος διαγωνισμός.
Ως εκπαιδευτικός κι ως πρώην πρόεδρος Ελλήνων Εκπαιδευτικών Σουηδίας, μοιράζομαι τη μεγάλη αυτή χαρά που μας πρόσφεραν τα παιδιά και οι καθηγητές του Δεύτερου Πειραματικού σχολείο μαζί με ένα τεράστιο «εύγε». Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μαθητές μας που μας κάνουν να νιώθουμε περήφανοι, ως Έλληνες και ως Κιλκισιώτες.
Νίκος Κωνσταντινίδης, δάσκαλος-συγγραφέας