Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024, 1:00:06 μμ
Σάββατο, 17 Δεκεμβρίου 2022 20:26

"Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο" τραγούδησαν στη νοηματική τα μικρά του Γ2 του 2ου Δημοτικού Κιλκίς

Μια βιωματική εμπειρία στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία  (3 Δεκεμβρίου) σχεδίασαν και υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς, προκειμένου θα φέρουν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε επαφή με τα προβλήματα, αλλά και τις δυνατότητες των συνανθρώπων τους και παράλληλα να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση.

 

Προκειμένου να δομηθεί η εμπειρία με τον πλέον κατάλληλο τρόπο, οργανώθηκαν και λειτούργησαν μα σειρά από σταθμούς στους οποίους οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α2 και Γ2 υλοποίησαν βιωματικά εργαστήρια που αφορούσαν διάφορα είδη αναπηρίας. Αρχικά, για να διαισθανθούν τη τύφλωση, προσπάθησαν με δεμένα μάτια να βαδίσουν σε προκαθορισμένη διαδρομή, να δημιουργήσουν μια κατασκευή με ξύλινους κύβους, να πετύχουν κάποιο στόχο, αλλά και να διαβάσουν το όνομά τους, γραμμένο στην γραφή Braille.

Για την προσέγγιση των κινητικών  αναπηριών, έπαιξαν βόλεϊ καθιστοί,  επιχείρησαν να τοποθετήσουν κουμπιά σ’ ένα κουτί φορώντας στο χέρι τους μια κάλτσα, καθώς και να  ζωγραφίσουν με το στόμα, αλλά και με το πόδι.

Η κώφωση προσεγγίστηκε με την ανάγνωση του παραμυθιού της Φραντζέσκα Αλεξοπούλου Πετράκη με τίτλο «Φίλοι;… Φως Φανάρι», με παιχνίδια παντομίμας και χειλανάγνωσης, ενώ το εργαστήριο έκλεισε εντυπωσιακά, όταν τα παιδιά του τμήματος Γ2 αποτύπωσαν στην νοηματική γλώσσα το γνωστό τραγούδι των Γιώργου Χατζηνάσιου και Μιχάλη Μπουρμπούλη με τίτλο: «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο» σε διδασκαλία της εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής Αναστασίας Μακρίδου. Τέλος, οι μαθησιακές δυσκολίες και η δυσλεξία προσεγγίστηκαν μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις που απαιτούσαν οπτικό και λεκτικό συντονισμό.

Σε όλες αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά των δύο τμημάτων συνεργάστηκαν μεταξύ  τους, ενώ δόθηκε έμφαση τα μεγαλύτερα να υποστηρίζουν τα  μικρότερα, για να αντιληφθούν ότι όλες οι αναπηρίες μπορούν να ξεπεραστούν μόνο όταν αρθεί ο κοινωνικός αποκλεισμός και οι άνθρωποι λειτουργήσουν με αποδοχή και  κατανόηση. Στο πλαίσιο της αξιολόγησης των όσων γνώρισαν, οι μαθητές και οι μαθήτριες ζωγράφισαν τον «Ελμερ. Τον παρδαλό ελέφαντα» σε σχέδιο της Εικαστικού Ευτυχίας Λιναρά, ενώ το εμπλούτισαν με λέξεις και φράσεις σχετικές με την αποδοχή και την συμπερίληψη.

Η δράση υλοποιήθηκε στον φιλόξενο και φροντισμένο χώρο της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Κιλκίς, ενώ στην υλοποίησή της συνεργάστηκαν, εκτός από τους εκπαιδευτικούς που προαναφέρθηκαν, η εκπαιδευτικός Μουσικής Μελίνα Πουλχαρίδου, η δασκάλα της Τάξης Υποδοχής Νικολέττα Κωνσταντινίδου και η δασκάλα του τμήματος Α2 Μπέλλα Κυριακίδου. Τον συντονισμό και την οργάνωση της όλης προσπάθειας διεκπεραίωσε με εξαιρετική επιτυχία η Υποδιευθύντρια του Σχολείου Ζήνα Κωνσταντινίδου, ενώ χρησιμοποιήθηκε το υλικό από την ενότητα «Παίζω -παίζεις! Δε με νοιάζει που διαφέρεις», από τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» του Υπ.ΠΑΙ.Θ.

Πολυμέσα