Σάββατο, 27 Ιουλίου 2024, 5:21:57 πμ
Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2014 17:50

Οι λιμενεργάτες λένε «όχι» στην τροπολογία για «φιλικό διακανονισμό»

Την αντίθεση τους στην τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για το αναθεωρημένο σχέδιο φιλικού διακανονισμού (Συμφωνητικό Β' Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης) μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (Cosco), που προβλέπει επενδυτικά έργα ύψους 230 εκατ.
ευρώ στο λιμάνι εκφράζει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος. Η τροπολογία εντάχθηκε σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ και αναμένεται να συζητηθεί το Σάββατο.

Η τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ «η κυβέρνηση, υποκύπτοντας στις πιέσεις της COSCO, κατέθεσε αιφνιδιαστικά τροπολογία επικύρωσης του «Φιλικού Διακανονισμού» μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO), με τον οποίο παραχωρείται η δυτική πλευρά του Προβλήτα ΙΙΙ και ταυτόχρονα αναστέλλεται - ουσιαστικά καταργείται - το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα».

Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενεργατών τονίζουν ότι για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση υπακούει στα κελεύσματα - απαιτήσεις της COSCO και εν μέσω συνεδριάσεων της Βουλής για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας και πιθανές βουλευτικές εκλογές προσπαθεί άρον - άρον να «κλείσει» τις υποχρεώσεις της προς την COSCO.

Και προσθέτουν «δεν διστάζουν να αγνοούν προκλητικά ακόμα και τον ελάχιστο όρο που έθεσε το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα με τον οποίο δεν μπορεί να ανασταλεί επ' αόριστον το εγγυημένο αντάλλαγμα. Μεταφέρουν το επιχειρησιακό ρίσκο στον ΟΛΠ και το Ελληνικό Δημόσιο και χαρίζουν το λιμάνι στην COSCO. Ταυτόχρονα προωθούν την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ μετατρέποντας την COSCO ενοικιαστή και ιδιοκτήτη. Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια βρίσκονται σταθερά απέναντι σ' αυτή την πολιτική».

Τι δήλωσε ο Μ. Βαρβιτσιώτης

Μιλώντας για το θέμα κατά τη διάρκεια συνέντευξης στον REAL FM ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σημείωσε ότι «ο φιλικός διακανονισμός είναι μια διαδικασία που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2013 , την πρώτη ημέρα που ανέλαβα υπουργός Ναυτιλίας. Πέρασε απ’ όλα τα κύματα, πέρασε την αμφισβήτηση της Τρόικας και πέρασε τις διαδικασίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία πέρυσι το καλοκαίρι ήλθε και έδωσε το «ΟΚ» , μετά από πολύ μεγάλη μάχη».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι «εμείς δε θέλουμε να κάνουμε μια αποκρατικοποίηση και μετά να έλθει ένα πρόστιμο από την Ευρώπη, όπως έγινε με τα ναυπηγεία, όπως έγινε σε άλλες περιπτώσεις και, ουσιαστικά, να οδηγήσει στο βρόντο τις αποκρατικοποιήσεις αυτές. Η συγκεκριμένη πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, πέρασε από την Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ και, βεβαίως, το τελευταίο της στάδιο είναι η κύρωσή της από τη Βουλή».

Απαντώντας σε κατηγορίες πως πρόκειται για «νυχτερινή τροπολογία» είπε πως είναι «δημοσιοποιημένα όλα αυτά τα κείμενα εδώ και πάρα πολύ καιρό, είναι σχολιασμένα, έχουν ενημερωθεί οι Επιτροπές της Βουλής. Είναι βασικά η αδυναμία , αυτές τις ημέρες, να κατατεθεί ένα έξτρα νομοσχέδιο που θα ήταν και η δικιά μου φιλοδοξία. Ένα αυτοτελές νομοσχέδιο, στο οποίο να περιλαμβάνεται η συμφωνία».



Πηγή: Το Βήμα