Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά στην ομιλία του αναφέρθηκε στην ανάγκη αύξησης της επισκεψιμότητας από τους επιβάτες κρουαζιέρας στον «δίδυμο προορισμό» Αθήνας και Πειραιά, με την χορήγηση κινήτρων από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά την αγορά κ.α, προτείνοντας την αύξηση ωρών παραμονής των πλοίων στο λιμάνι, «ώστε οι επισκέπτες να έχουν περισσότερες ώρες στη διάθεσή τους να περιηγηθούν στις δύο πόλεις». Πρότεινε ακόμα να διαμορφωθεί ένα δίκτυο με εκπροσώπους όλων των φορέων, για την δημιουργία μίας ανοιχτής γραμμής επικοινωνίας για την υλοποίηση των κοινών στόχων και επιδιώξεων.
Η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος για τον Τουρισμό, Ελένη Δημοπούλου έκανε αναλυτική παρουσίαση του σχεδιασμού της Περιφέρειας Αττικής για την τουριστική προβολή αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι στους στρατηγικούς στόχους είναι να στηρίξει: τις υπάρχουσες και να προσελκύσεις νέες τουριστικές επιχειρήσεις, την καινοτομική επιχειρηματικότητα με χρηματοδοτικά εργαλεία και την ορθολογική διαχείριση των επισκεπτών και του προορισμού της Αττικής.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΠ μια από τις προτάσεις που έχει καταθέσει είναι η δημιουργία εταιρίας ειδικού σκοπού κατά τα πρότυπα του «Αθήνα 2004» από την αυτοδιοίκηση, φορείς του Πειραιά, της ναυτιλίας και της λιμενικής βιομηχανίας, για το συντονισμό όλων των προσπαθειών (αναπτυξιακά, πολιτιστικά, πολιτικά, ναυτιλιακά) του εορτασμού αυτού.
Επίσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης αναφέρθηκε επίσης αναλυτικά στα δυο μεγάλα γεγονότα του 2015 (Ευρωπαϊκή Ήμερα Θάλασσας και συνέδριο και γενική συνέλευση ΕSPO (Οργανισμού Λιμένων Ευρώπης) που θα γίνουν στον Πειραιά, τα οποία μαζί με τα Ποσειδώνια Κρουαζιέρας 2015, αποτελούν σημαντικά γεγονότα και σπουδαία ευκαιρία προβολής του Πειραιά.
Ακόμη από τον ΟΛΠ επισημαίνεται ότι όπως προκύπτει από τα μεγέθη της τελευταίας 5ετίας . Και αναφέρεται ότι με ετήσια κίνηση γύρω στα 2.000.000 αφιξοαναχωρήσεις επιβατών μετά το 2010, είναι το μόνο λιμάνι που προσφέρει το σύνολο των υπηρεσιών ευκολιών που απαιτούνται από τις εταιρίες κρουαζιέο Πειραιάς αποτελεί το λιμάνι κόμβο για την ελληνική κρουαζιέραρας (παροχή νερού, παράδοσης στερεών και υγρών αποβλήτων, τροφοδοσίας κ.λ.π.).
Αναφορικά με τις νέες υποδομές σημειώνεται η επέκταση του νότιου λιμένα κρουαζιέρας για 2-3 νέες θέσεις ελλιμενισμού για πλοία νέας γενιάς. Το έργο έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια και κατασκευή του θα αρχίσει στο τέλη του 2015.
Ακόμη στο τέλος του έτους αναμένεται να παραδοθεί και το έργο του νέου προβλήτα και το Διεθνές Terminal (Άγιος Νικόλαος) για 2 θέσεις ελλιμενισμού. Παράλληλα θα γίνουν ναδιαρθρώσεις στους Διεθνείς Σταθμούς Επιβατών "Θεμιστοκλής" και "Μιαούλης ενώ το έργο της υπόγειας διάβασης επιβατών μεταξύ λιμένα κρουαζιέρας (Λεοντάρι) και Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά (SILO) βρίσκεται στο υπουργείο Ναυτιλίας για έγκριση της προκήρυξης κατασκευής.
Ζητείται επίσης ο πλήρης έλεγχος και απαγόρευση στάθμευσης στους δρόμους: Μιαούλη, Εθνικής Αντιστάσεως, Γούναρη και Ομηρίδου Σκυλίτση.
Πηγή: Το Βήμα



