Θεωρούμε αδιανόητο να μην έχουμε την παραμικρή ιδέα όλοι οι υπόλοιποι (πολιτικά κόμματα, εκπαιδευτική κοινότητα, κοινωνία) για το ακριβές σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας σε πεδία όπως η τριτοβάθμια εκπαίδευση, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Τι σημαίνει η φράση “δεν θέλουμε πανεπιστήμια τού ενός ορόφου” του υπουργού μιας Κυβέρνησης, ενώ η προκάτοχός του παραχώρησε σε αυτά τα “πανεπιστήμια του ενός ορόφου” πλήρη ισοτιμία πτυχίων εν μία νυκτί; Ποιες είναι οι συζητήσεις με μεγάλα διεθνή πανεπιστήμια και σε ποια βάση, που δεν μπορεί να αποκαλύψει ο Υπουργός; Στη βάση ποιων κριτηρίων οργανώνεται ο (κλειστός) διάλογος με την ΕΘΑΑΕ για την μελλοντική πιστοποίηση μη κρατικών ιδρυμάτων;
Είναι αδιανόητο να παραμένουμε στο σκοτάδι μέχρι το τέλος του έτους για να έρθει με διαδικασίες fast track διαβούλευσης και ψήφισης στην Βουλή ένα νομοσχέδιο τόσο κεφαλαιώδες για την ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση, μία πάγια πρακτική της Κυβέρνησης ΝΔ.
Ακόμη, ο κος Πιερρακάκης δήλωσε θαυμαστής του κυπριακού μοντέλου ανοίγματος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε ιδιωτικά ιδρύματα εξαίροντας μάλιστα την υπερκομματική στήριξη του συγκεκριμένου μοντέλου. Έχει σημασία να του επισημάνουμε ότι πριν την ψήφιση και την εφαρμογή της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης προηγήθηκε στην Κύπρο ένας μακροχρόνιος, εξαντλητικός, απροϋπόθετος και ανοιχτός εθνικός δημόσιος διάλογος στον οποίον συμμετείχαν πολιτικά κόμματα και φορείς εκπαίδευσης. Στην Ελλάδα αντί εθνικού διαλόγου, έχουμε μεταρρυθμίσεις «εργαστηρίου» που κατασκευάζονται από «τεχνικούς» του επιτελικού κράτους.
Οι συναινέσεις κατακτιούνται, δεν παρέχονται άνευ όρων. Απαιτούν αμοιβαίο σεβασμό, διαφάνεια και γενναιότητα. Δεν πέφτουν από τον ουρανό με αποφάσεις πίσω από κλειστές πόρτες επενδυμένες με αφ’ υψηλού διαλέξεις για την “Παιδεία του 21ου αιώνα”.
Ο κος Πιερρακάκης θα πρέπει να αποφασίσει αν πράγματι διατίθεται να υπηρετήσει το ανοιχτό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, από την ενημέρωση -όχι μέσω επιλεκτικών διαρροών και ομιχλωδών εξαγγελιών- των προθέσεων και των επιλογών του μέχρι την ψήφιση και την υλοποίηση των όποιων πρωτοβουλιών του.
Καλώ τον κ. Πιερρακάκη να εκκινήσει άμεσα Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία. Την ερχόμενη εβδομάδα καταθέτω αίτημα στον Πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, προκειμένου να κληθεί ο κ. Υπουργός Παιδείας στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής ώστε να ενημερώσει αναλυτικά τα μέλη της για το ακριβές περιεχόμενο των νομοθετικών πρωτοβουλιών που πρόκειται να λάβει στο προσεχές διάστημα και να ανακοινώσει ακριβές χρονοδιάγραμμα και διαδικασία για την επανέναρξη του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία.
Στέφανος Παραστατίδης



