Στη διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδίου που εμπλέκει και κινητοποιεί όσο το δυνατόν ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, το σχολείο μπορεί και πρέπει να γίνει ο πυρήνας σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, κέντρο καλλιέργειας της κουλτούρας της αποδοχής και της συνεργασίας.
Στα άμεσα και πρακτικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν ώστε να μη μένουν άλλο οι μαθητές, οι γονείς τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί αβοήθητοι και εκτεθειμένοι σε βίαιες και εγκληματικές ενέργειες, περιλαμβάνονται:
- Η επιμόρφωση γονέων
- Η ουσιαστική αύξηση του αριθμού των ψυχολόγων στα σχολεία
- Η φύλαξη και η εποπτεία των σχολικών χώρων
- Η δημιουργία και ενίσχυση υποστηρικτικών δομών εντός του σχολείου για εκείνες τις ομάδες των μαθητών που εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά.
- Η ανάπτυξη προγραμμάτων και η λειτουργία θεσμών σχολικής διαμεσολάβησης εντός του σχολικού ωραρίου.
- Η ανάθεση καθηκόντων συμβούλου σχολικής ζωής σε επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς με παράλληλη μερική απαλλαγή από το διδακτικό τους ωράριο, κ.ά
Πέρα από αυτά όμως είναι αναγκαίος και ο σχεδιασμός για ένα σχολείο ανθρωπιστικής παιδείας με ουσιαστικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, με ουμανιστικό αξιακό φορτίο, ένα σχολείο που δεν παρέχει απλά γνώση αλλά μορφώνει, διαπαιδαγωγεί, κοινωνικοποιεί.
Αποτελεί καθήκον και υποχρέωσή της Πολιτείας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη σημερινή εικόνα που υπονομεύει το μέλλον του σχολείου και της κοινωνίας συνολικά.
Εθνικός διάλογος και συνεννόηση για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων τώρα!
Στέφανος Παραστατίδης, Βουλευτής Κιλκίς ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής