Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2024, 1:47:53 μμ
Παρασκευή, 04 Δεκεμβρίου 2009 05:35

Η "ΤΕΧΝΗ" στην Αθήνα

Από 20 έως 22 Νοεμβρίου, η "ΤΕΧΝΗ" πραγματοποίησε εκδρομή στην Αθήνα, που κατά κοινή ομολογία, τα είχε όλα. Ήταν πολύ καλά οργανωμένη, γεμάτη με ποιοτικές προτάσεις και ψυχαγωγία. Αλλά και απόλυτος συντονισμός και η σύμπνοια των μετεχόντων σ’ αυτήν, και οι ξεναγήσεις-σχολιασμοί των υπεύθυνων αρχαιολόγων έδωσαν την καλύτερη δυνατότητα προσέγγισης των εκθεμάτων των μουσείων, στους επισκέπτες.


Την πρώτη ευχάριστη γεύση, το πρώτο έντονο συγκινητικό συναίσθημα οι εκδρομές το ένιωσαν το βράδυ της Παρασκευής, όταν παρακολούθησαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την σκηνοθετημένη από τον Γιάννη Βόγλη Μουσική Παράσταση "Ένα παιδί μετράει τα άστρα", που ήταν βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Μ. Λουντέμη.
Η επίσκεψη της ομάδας των φίλων της "ΤΕΧΝΗΣ" στην Εθνική Γλυπτοθήκη, το πρωί του Σαββάτου, έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουν, να θαυμάσουν από κοντά και να προσεγγίσουν σημαντικά έργα γλυπτά του Γιαννούλη Χαλεπά, του Καπράλου, του Γιώργου Καστριώητ, του Κυριάου Καμπαδάκη, του Αντ. Σώχου, και πολλών άλλων σπουδαίων γλυπτών του 19ου και του 20ου αι. Είχαν, όμως την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά και την έκθεση με τα ρούχα των 7000 εθελοντών, που πήραν μέρος στην εναρκτήρια εκδήλωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
Στη συνέχεια επισκέφθηκαν οι Κιλκισιώτες το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου μια εξαίρετη ξεναγός σχολίασε τα εκθέματά του, από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι τη Ρωμαιοκρατία.
Στον ίδιο χώρο, επισκέφθηκαν και την έκθεση, που ήρθε από τη Νέα Υόρκη "Γυναικών Λατρείες-Τελετουργίες και καθημερινότητα στην Κλασική Αθήνα" και οργανώθηκε με την ευκαιρία συμπλήρωσης 180 χρόνων από την ίδρυση του Μουσείου και 120 χρόνων από τα επίσημα εγκαίνιά του.
Η επίσκεψη, στη συνέχεια, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής του Βασ. Και Μαρίνας Θεοχαράκη, έδωσε την ευκαιρία στα μέλη της εκδρομής να γνωρίσουν έργα-προτάσεις του ζωγράφου Α. Φασιανού και του αρχιτέκτονα Τάση Παπαϊωάννου, για πιό ανθρώπινες μεγαλουπόλεις με περισσότερο χρώμα και φως.
Το βράδυ του Σαββάτου, οι εκδρομείς, παρακολούθησαν στο ανακαινισμένο Εθνικό Θέατρο, που αρχιτέκτονάς του ήταν ο Ερνέστος  Τσίλλερ, την μοναδική παράσταση "Πουθενά", που σκηνοθέτησε ο πασίγνωστος Δημ. Παπαϊωάννου.
Δεν υπάρχουν λόγια, που θα μπορούσαν να αποδώσουν τα αισθήματα των θεατών από το μικρής διάρκειας θέατρο εικόνων από την παρουσίαση Χοροθεάτρου, στην οποία αξιοποιήθηκε και χρησιμοποιήθηκε και η τελευταία γωνιά της Κεντρικής Σκηνής του Εθν. Θεάτρου και προκάλεσε με τις αλληγορίες του σωρεία συζητήσεων και σχολιασμών, για τις αντιξοότητες και τα αδιέξοδα της εποχής μας και για την σαφή πρόταση-μήνυμα που εξέπεμπε για σύμπραξη, συλλογικότητα και προσέγγιση του ανθρώπου με τον άνθρωπο.
Η μέρα έκλεισε στα ταβερνάκια της Πλάκας και σε άλλα ανάλογα μέρη ψυχαγωγίας.
Η κορύφωση ήρθε την Κυριακή το πρωί, που οι φίλοι και τα μέλη της "ΤΕΧΝΗΣ" επισκέφθηκαν το Μουσείο της Ακρόπολης. Το αρχιτεκτονικό επίτευγμα των Τσουμί και Φωτιάδη κέρδισε, αμέσως τις εντυπώσεις και το θαυμασμό. Τα εκθέματα και ο ιερός Βράχος απέναντι από το μουσείο, γέμισαν υπερηφάνεια τους επισκέπτες, αλλά και θλίψη για τα κλεμμένα αρχιτεκτονικά μέλη του Παρθενώνα, που αντικαταστάθηκαν από γύψινα εκμαγεία.
Παρακολουθώντας την αρχαιολόγο να παρουσιάζει τα αριστουργήματα της Ακρόπολης δεν μπορούσες να μην σκεφθείς πόσο αυτά συνταίριασαν και αναδείχθηκα με την πρωτότυπη, πρωτοπορειακή αρχιτεκτονική πρόταση των Τσουμή-Φωτιάδη. Οι τόνοι του γυαλιού και η μοντέρνα αρχιτεκτονική "έδεσαν" απόλυτα και αρμονικά  με τα αριστουργήματα των κλασσικών, και όχι μόνον, χρόνων της Αθήνας.
Το πρόγραμμα της εκδρομής έκλεισε με την επίσκεψη στο Εθνικό Νομισματικό Μουσείο, που στεγάζεται στο Ιλίου Μέλαθρον, αρχιτεκτονικό επίτευγμα και αυτό του Ερνέστου Τσίλερ 600.000 νομίσματα, από την αρχαιότητα έως σήμερα, εκτίθενται στις προθήκες του Μουσείου.
Γεμάτοι ικανοποίηση και ωραίες εντυπώσεις, οι εκδρομείς πήραν το δρόμο της επιστροφής, καταθέτωντας το ερώτημα (που ήταν συνάμα και αίτημα) στους διοργανωντές, για το πότε και πού θα είναι η επόμενη πολιτιστική-ψυχαγωγική εξόρμηση της "ΤΕΧΝΗΣ".