Τρίτη, 23 Απριλίου 2024, 11:23:46 μμ
Τετάρτη, 13 Απριλίου 2011 15:47

Ταξίδι στο Βελιγράδι

politistikos-rizion
Ένα υπέροχο και περιεκτικό πολιτιστικό ταξίδι στο Βελιγράδι πραγματοποίησε το χορευτικό συγκρότημα Ενηλίκων του Πολιτιστικού Συλλόγου Ρυζίων, το τριήμερο της 25ης Μαρτίου.Έλαβε μέρος στο Διεθνές Φεστιβάλ παραδοσιακών χορών, το οποίο διοργανώνεται κάθε χρόνο με σκοπό να βοηθήσει τη φιλανθρωπική οργάνωση «Veliko Srce».
Το πρόγραμμα άρχισε με μια ιδιαίτερα συγκινητική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της 25ης Μαρτίου μπροστά στο Μνημείο του μεγάλου Οραματιστή και Λόγιου, Ρήγα Φεραίου, στο κέντρο του Βελιγραδίου. Μια εκδήλωση που πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το Σύνδεσμο Ελληνο- Σερβικής Φιλίας και αποτίουν φόρο τιμής στο μεγάλο Εθνεγέρτη. Μπροστά στο επιβλητικό του άγαλμα κατέθεσαν στεφάνους ο Έλληνας Πρέσβης στο Βελιγράδι, τον οποίο είχαμε την τιμή να γνωρίσουμε και να συνομιλήσουμε μαζί του, στρατιωτικοί ακόλουθοι της Ελληνικής Πρεσβείας και του ΝΑΤΟ, εκπρόσωποι της Πολιτειακής και Στρατιωτικής Αρχής της Σερβίας, ο Σύνδεσμος της Ελληνο-Σερβικής Φιλίας και εκπρόσωποι σωματείων. Ρίγη συγκίνησης και εθνικής ανάτασης διαπέρασαν όλους μας με την ανάκρουση του Εθνικού μας Ύμνου, ενώ το βλέμμα του Ρήγα μας παρέπεμπε στη σαφή του ρήση: « Όποιος συλλογάται ελεύθερα, συλλογάται καλά».
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκε παρέλαση όλων των χορευτικών τμημάτων με τη συνοδεία παραδοσιακής μουσικής στην κεντρική οδό της πόλης, Knez Mihailova, η οποία κατέληξε στη ΣΑΛΑ «Dom Sindikata», όπου δόθηκε παράσταση των συγκροτημάτων με παραδοσιακούς χορούς. Το χορευτικό μας παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία  χορούς της Θράκης.
Η επόμενη ημέρα, Σάββατο 26 Μαρτίου, άρχισε με περιήγηση στους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Συναισθήματα θλίψης και οργής μας δημιούργησαν τα σκελετωμένα από τους βομβαρδισμούς κτίρια με αποκορύφωμα το «κατά λάθος» βομβαρδισμένο Μαιευτήριο, αδιάψευστοι μάρτυρες της εγκληματικής υποκρισίας και της κτηνωδίας των Ισχυρών της γης.
Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο Ναό του Αγίου Σάββα, περάσαμε στο Νέο Βελιγράδι κι επιβιβαστήκαμε σε ποταμόπλοιο για μια κρουαζιέρα στους ποταμούς Σάββα και Δούναβη, στα νερά του οποίου το 1798 «ταξίδεψε» το άψυχο σώμα του δολοφονημένου Βελεστινλή, ταξιδεύοντας μαζί του και οι φλογεροί στίχοι του Θούριου: «Ως πότε παλικάρια θα ζούμε στα στενά…», αφυπνίζοντας στο πέρασμα τους τους σκλαβωμένους λαούς και τους καταπιεσμένους ραγιάδες.
Το βράδυ του Σαββάτου δόθηκε η τελευταία παράσταση των συγκροτημάτων. Οι πολύχρωμες φορεσιές και οι χορευτικές δεξιότητες των χορευτών χάρισαν μια ξεχωριστή βραδιά στους θεατές του κατάμεστου θεάτρου. Το χορευτικό του Συλλόγου μας παρουσίασε χορούς της Μακεδονίας. Η παρουσία του χαρακτηρίσθηκε εξαιρετική και το φεστιβάλ έκλεισε με ανταλλαγή αναμνηστικών, πολλές φιλοφρονήσεις και υποσχέσεις.
Η βραδιά όμως συνεχίστηκε στην μποέμικη οδό Skadarlija. Ταβέρνες με ζωντανή μουσική, καφέ και άλλα καταστήματα μας έδωσαν την ευκαιρία να φάμε και να διασκεδάσουμε μέχρι αργά.
Την Κυριακή 27 Μαρτίου, τελευταία ημέρα του ταξιδιού μας, ανεβήκαμε στο κάστρο του Kalemegdan, με την καταπληκτική θέα προς την πόλη και τους δυο  μεγάλους ποταμούς, με το επιβλητικό άγαλμα του Νικητή και το εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής, όπου ανάψαμε κερί και παρακολουθήσαμε μέρος της Θείας Λειτουργίας.
Ικανοποιημένοι απόλυτα από όσα είδαμε και γνωρίσαμε στη φίλη χώρα πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Φτάσαμε πριν τα μεσάνυχτα στα Ρύζια.
Το ταξίδι μας πραγματικά ήταν υπέροχο και επιτυχημένο από κάθε άποψη.