Σάββατο, 20 Απριλίου 2024, 12:18:56 μμ
Κυριακή, 11 Απριλίου 2021 22:49

Η αλήθεια για τη βελτίωση τμήματος της ΠΑΘΕ

Επειδή διαβάσαμε για την ΠΑΘΕ κάποιες ανακρίβειες κι επειδή αφορά θέμα ζωτικό για το νομό και την Παιονία ειδικότερα, σπεύδουμε να αποκαταστήσουμε.
Καμιά σχέση δεν έχει το έργο της συντήρησης και βελτίωσης του τμήματος της ΠΑΘΕ από το Πολύκαστρο έως τα όρια του νομού με τη Θεσσαλονίκη με την τύχη του διαγωνισμού για την ανάδειξη παραχωρησιούχου της Εγνατίας οδού.

Απολύτως καμιά. Ο παραχωρησιούχος, όταν και αν αναδειχθεί από την υπό εξέλιξη δημοπρασία, έχει την ευθύνη της κατασκευής σε ορισμένο χρόνο πέντε ετών το τμήμα των 44 χιλιομέτρων από το Πολύκαστρο δηλαδή έως την Χαλάστρα σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας με διαχωριστικό στηθαίο. Κανονική αυτοκινητόδρομο δηλαδή, όπως η υπόλοιπη Εγνατία και η ΠΑΘΕ.
Το έργο της βελτίωσης -συντήρησης ενός τμήματος της ως άνω διαδρομής, της πλέον επικίνδυνης και επί της οποίας σημειώθηκαν τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα, από το Πολύκαστρο δηλαδή έως τα όρια του νομού, αφορά σε δρόμο με διαχωριστικό στηθαίο μεν, αλλά χωρίς διαπλάτυνση ώστε να προβλέπονται δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Θα είναι δρόμος με εναλλασσόμενες τις δυο λωρίδες, πότε στη μια και πότε στην άλλη κατεύθυνση.
Αυτό το έργο λοιπόν, το άμεσο, θα το κατασκευάσει με πρόσθετη ανάθεση κοντά 10 εκατ ευρώ ο ήδη εγκατεστημένος εργολάβος συντήρησης της Εγνατίας οδού.
Και περισσότερες εξελίξεις θα έχουμε μέσα στο Μάιο. Στην καλύτερη των περιπτώσεων.
Και μια περί οδών ο λόγος.
Σε εκείνον τον έρμο υπό κατασκευή (τρόπος του λέγειν) δρόμο Νέας Σάντας -κόμβος Ασσήρου καταγράφηκαν σημεία ζωής. Ο εργολάβος παρουσίασε τιμολόγια εργασιών ενός εκατομμυρίου ευρώ, προφανώς για να πληρωθεί και (ενδεχομένως) να συνεχίσει το έργο.
Όρκο δεν παίρνουμε, αλλά αν και μέσα στο εννιάμηνο που ακολουθεί, δηλαδή μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, η εικόνα δεν αλλάξει δραστικά, καλύτερα να τον ξεγράψουμε τον δρόμο.
Για τον οποίο χρειάστηκαν δυο ΕΣΠΑ ώστε να κατασκευαστεί ο μισός!