Δευτέρα, 4 Μαρτίου 2024, 4:59:25 πμ
Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2023 10:59

Οι ευθύνες της Περιφέρειας για το δρόμο "Ν. Σάντα-Θεσσαλονίκη"

Ελπίζουμε επίσης να μην επαναληφθεί η αβελτηρία – δεν πρόκειται περί απλού λάθους, όπως εύκολα θα αντιληφθείτε- η οποία επιδείχθηκε στην κατασκευή του δρόμου Νέας Σάντα-κόμβος Ασσήρου.  

Διότι μπορεί ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας να ισχυρίζεται πως η Περιφέρεια δεν ευθύνεται για την …θηριώδη καθυστέρηση αλλά τα πραγματικά περιστατικά αποδεικνύουν τεράστιες ευθύνες της.

Θα υπενθυμίσουμε δυο, τρεις εκ του προχείρου για να μην μας περνάνε (όλους) και για αφελείς.

 

Αβελτηρία πρώτη: Το έργο προκηρύχτηκε χωρίς να έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις. Φθινόπωρο του 2010 προκηρύσσεται, Μάιο του 2011 εγκαθίσταται ο ανάδοχος (και ήδη έκπτωτος) εργολάβος.

Πότε δημοπρατήθηκαν οι απαλλοτριώσεις, οι οποίες έπρεπε να γίνουν τάχιστα, αφού δεν έγιναν πριν τη δημοπράτηση; Οκτώβρη του 2012!

Δέκα οχτώ μήνες  έτσι στον βρόντο. Αν δεν έφταιγε η Περιφέρεια ποιος έφταιγε;

 

Αβελτηρία δεύτερη: Δημοπρατούνται οι απαλλοτριώσεις, Φεβρουάριο του 2014 υπάγονται σε ειδικό καθεστώς καθώς μέχρι τότε καρκινοβατούσαν και όντως μέσα στους επόμενους τρεις μήνες εκδίδεται η απόφαση από το αρμόδιο δικαστήριο.

Και τότε Μάιο του 2014, ακριβώς μετά τη λήξη ισχύος των περιβαλλοντικών όρων, η Περιφέρεια θυμάται να ζητήσει παράταση της ισχύος τους!

Πόσο χρόνο κόστισε η απόφαση παράτασης. Ακριβώς 14 μήνες καθώς εφτά μήνες πέρασαν άπρακτοι επί κυβέρνησης Ν.Δ. και άλλοι τόσοι επί νέας κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τον Ιούλιο του 2015 να υπογραφεί η απόφαση παράτασης της ισχύος των περιβαλλοντικών όρων. 

Στην Περιφέρεια οι «αρμόδιες» υπηρεσίες δεν είχαν το «νιονιό» να ζητήσουν παράταση ένα χρόνο νωρίτερα. Έπρεπε να λήξει η ισχύς τους και να χαθούν άλλοι 14 μήνες δοθείσης και της αβελτηρίας στα ενδότερα των υπουργείων όπου μια τυπική παράταση χρειάστηκε 14 μήνες.

 

Αβελτηρία τρίτη: Οι απαλλοτριώσεις τελείωσαν, τα χρήματα κατατέθηκαν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων  από τον Δεκέμβρη του 2014, Ιούλιο του 2015 εκδίδεται και η απόφαση παράτασης της ισχύος των περιβαλλοντικών έργων, όλα είναι έτοιμα αλλά το εργοτάξιο συνεχίζει να είναι νεκρό. 

Και η Περιφέρεια αποφασίζει να δράσει. Κηρύσσει τον εργολάβο έκπτωτο μέσα στον Αύγουστο του 2015!

Μόνο που λησμόνησαν όσοι έλαβαν εκείνη την απόφαση ότι απαιτείται ένα μίνιμουμ νομιμότητας της διαδικασίας. Η απόφαση αποδεικνύεται …μπακαλόχαρτο και δυο τρεις μήνες αργότερα αρχίζουν νέες διαπραγματεύσεις με τον ανάδοχο για να καταλήξουν σε νέα παράταση του χρόνου αποπεράτωσης του έργου.

Αρχικά το έργο έπρεπε να παραδοθεί στις 5 Μαίου 2015. Δόθηκε μια παράταση για παράδοση μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου 2016 και με τις προαναφερθείσες διαπραγματεύσεις η νέα παράταση ήταν γενναία, 540 ημέρες καθώς μεταφέρθηκε η παράδοση του έργου για τις 9 Μαρτίου 2018!

Ποιος διέπραξε λοιπόν τόσες ανοησίες αν όχι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Κι από όσα διαβάσατε περιοριστήκαμε μέχρι το 2018.