Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2021, 6:25:47 μμ
etpa
Τρίτη, 20 Απριλίου 2021 17:58

Επιμελητήριο Κιλκίς: Προγράμματα ενίσχυσης και δράση

Συντάκτης:

Ενίσχυση εστίασης: Νέα δράση προϋπολογισμού 330 εκατομμυρίων ευρώ μέσω ΕΣΠΑ για την παροχή κεφαλαίου κίνησης στις επιχειρήσεις εστίασης

Νέα δράση, προϋπολογισμού 330 εκατομμυρίων ευρώ, για την παροχή κεφαλαίου κίνησης στις επιχειρήσεις εστίασης με σκοπό την αγορά πρώτων υλών για τους 2-3 πρώτους μήνες επανεκκίνησης της λειτουργίας τους, θέτει σε εφαρμογή το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων.

Η δράση χρηματοδοτείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα- Επιχειρηματικότητα- Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 και αφορά επιχειρήσεις, μικρομεσαίες και μεγάλες, που έχουν κύριο ΚΑΔ ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα της εστίασης. Περιλαμβάνονται και οι επιχειρήσεις franchise υπό την προϋπόθεση πλήρωσης ορισμένων κανονιστικών κριτηρίων του ΕΣΠΑ.

Το ποσό της ενίσχυσης ανέρχεται στο 7% επί του τζίρου του κύριου ΚΑΔ εστίασης ή του ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα του 2019.

Για τις επιχειρήσεις που έχουν συσταθεί εντός του 2019 ή εντός του 2020 το ποσό της ενίσχυσης ορίζεται ως εξής:

[(κύκλος εργασιών 2019 ή 2020)/αριθμός ημερών λειτουργίας ]*365*7%.

Το μέγιστο ποσό ενίσχυσης ορίζεται σε 100.000 ευρώ ανά ΑΦΜ.

Τα κριτήρια ένταξης στη δράση είναι:

Α) Μείωση ετήσιου τζίρου 2020 σε σχέση με το 2019 μεγαλύτερο ή ίσο του 30%.

Β) Για τις επιχειρήσεις που συστάθηκαν εντός του 2019 για την πτώση του τζίρου υπολογίζεται ίσος αριθμός ημερών λειτουργίας.

Γ) Συσταθείσες εντός του 2020 μπαίνουν αυτοδικαίως στη δράση.

Δ) Επιχειρήσεις. εστίασης που ήταν σε στάδιο κατασκευής το 2019 και ξεκίνησαν να έχουν έσοδα το 2020 αντιμετωπίζονται ως συσταθείσες εντός του 2020.

Ε) Επιχειρήσεις εστίασης που είναι υπόχρεες σε υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στη διεύθυνση www.ependyseis.gr. Η έναρξη υποβολής αιτήσεων θα καθοριστεί από την έγκριση του καθεστώτος από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ αιτήσεις θα γίνονται δεκτές έως τις 31 Ιουλίου 2021 προκειμένου να μπορέσουν να ενταθούν και οι εποχιακές επιχειρήσεις.

Η αξιολόγηση θα είναι άμεση και η εκταμίευση της επιχορήγησης θα γίνεται αμέσως μετά την ένταξη και την έγκριση της αίτησης, ενώ οι επιχειρήσεις οφείλουν να αναλώσουν την επιχορήγηση μέχρι 31-12-2021.  Ο έλεγχος θα γίνει με βάση τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και τα δηλωθέντα έξοδα.

Επισημαίνεται ότι:

Α) Το ποσό της ενίσχυσης που θα χορηγηθεί από τη δράση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 70% του αθροίσματος των ποσών των Κωδικών 361, 363 και 364 του εντύπου των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ για το έτος 2021.

Β) Το άθροισμα του ποσού της δημόσιας χρηματοδότησης από την παρούσα δράση, του ποσού της δημόσιας χρηματοδότησης στο πλαίσιο των δράσεων ενίσχυσης επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία COVID-19 των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ σε όλη την με την μορφή επιχορήγησης, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 100% του αθροίσματος των ποσών που αναγράφονται στον Κωδικό 367 του εντύπου των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ έτους 2021.

Σε περίπτωση που ισχύει είτε το (Α) είτε/και το (Β) τότε το ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης της παρούσας δράσης καταλογίζεται ως αχρεωστήτως καταβληθέν και επιστρέφεται από τον λήπτη της ενίσχυσης.

Επισυνάπτεται ενημερωτικός πίνακας Δράση Εστίασης Απρίλιος 2021 στο Link : https://www.veth.gov.gr/images/site/100/851743993_drash-estiashs-aprilios-2021.pdf

Λόγω ένταξης στο προσωρινό πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ, ως  δράση πανδημίας, θα εγκριθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

 

  • ΧΡ. ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Αποζημίωση 1.000 - 4.000 ευρώ σε επιχειρήσεις κλάδων που παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή τον Απρίλιο

Αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού από 1.000 - 4.000 ευρώ θα λάβουν οι επιχειρήσεις των κλάδων στους οποίους εφαρμόζονται περιοριστικά μέτρα τον Απρίλιο. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, το κόστος του πρόσθετου μέτρου αναμένεται να ανέλθει σε 130 εκατ. ευρώ και η καταβολή αναμένεται να γίνει εντός Μαΐου, αφού ολοκληρωθούν οι καταβολές της «επιστρεπτέας προκαταβολής 7». Οι ωφελούμενοι, επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες, υπολογίζονται σε περίπου 100.000 και από αυτούς περίπου 10.800 δραστηριοποιούνται στους κλάδους του λιανεμπορίου στους οποίους έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα στις Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Αχαΐας και Κοζάνης. Οι υπόλοιποι δραστηριοποιούνται στο σύνολο της επικράτειας και αφορούν στους κλάδους : Τουρισμός, Ξενοδοχεία, Καταλύματα, Ταξιδιωτικά γραφεία, Μεταφορές, ΚΤΕΛ, Τουριστικά λεωφορεία, Πλωτές μεταφορές, Ενοικιάσεις σκαφών, Πολιτισμός, Θέατρα, Κινηματογράφοι, Συναυλιακοί χώροι, Πολιτιστική εκπαίδευση, Σχολές χορού, Τέχνες του θεάματος, Βιβλιοθήκες, Μουσεία, Ζωολογικοί κήποι, Αθλητισμός, Αθλητικές εγκαταστάσεις, Γυμναστήρια, Αθλητική εκπαίδευση, Καταστήματα ΟΠΑΠ, Παιδότοποι, Πάρκα αναψυχής, Φυσική ευεξία, Οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων και άλλοι κλάδοι στους οποίους εφαρμόζονται περιοριστικά μέτρα, βάσει των σχετικών Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τα έκτακτα μέτρα προστασίας.

  • Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων στο Πρόγραμμα«ΓΕΦΥΡΑ 2»

Ξεκίνησε  η λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ) του Υπουργείου Οικονομικών, για την υποβολή αιτήσεων στο Πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ 2»,το οποίο προσφέρει στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού.

Το νέο Πρόγραμμα καλύπτει τόσο πληττόμενες επιχειρήσεις (μεσαίες, μικρές, πολύ μικρές και ατομικές, συμπεριλαμβανομένων και των ελεύθερων επαγγελματιών-επιτηδευματιών) που έχουν εξυπηρετούμενες οφειλές, όσο και επιχειρήσεις που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις δανειακές υποχρεώσεις τους. Τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι τα εξής:

  • Επιδότηση μηνιαίας δόσης επιχειρηματικών δανείων για 8 μήνες.
  • Επιδότηση τόσο του κεφαλαίου όσο και των τόκων του δανείου.
  • Επιβράβευση των συνεπών δανειοληπτών, με υψηλά ποσοστά επιδότησης, που φτάνουν μέχρι και το 90% της μηνιαίας δόσης.
  • Επιδότηση δόσης μέχρι και 80% για επιχειρήσεις που έχουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια, προκειμένου να τα ρυθμίσουν και να αποφύγουν κατασχέσεις και πλειστηριασμούς. Βασική προϋπόθεση ένταξης στο Πρόγραμμα είναι τα έσοδα της επιχείρησης το έτος 2020 να ήταν μειωμένα κατά τουλάχιστον 20%, συγκριτικά με το έτος 2019.

Οι δικαιούχοι του Προγράμματος «ΓΕΦΥΡΑ 2»,μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΓΔΙΧ (http://www.keyd.gov.grhttp://ofeiles.gov.gr) έως τις 9 Μαΐου 2021, μέσω μιας απλής διαδικασίας, δίχως να απαιτείται η συνυποβολή  δικαιολογητικών για δεδομένα και πληροφορίες που είναι ήδη διαθέσιμες στις βάσεις δεδομένων Δημοσίου, τραπεζών και διαχειριστών δανείων. Η συνεισφορά του Δημοσίου για το συγκεκριμένο Πρόγραμμα ανέρχεται στα εξής ποσοστά:

  • Για τα εξυπηρετούμενα δάνεια: Στο 90% της μηνιαίας δόσης για το 1ο τρίμηνο, στο 80% για το 2ο τρίμηνο και στο 70% για τους υπόλοιπους 2 μήνες.
  • Για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια: Στο 80% της μηνιαίας δόσης για το 1ο τρίμηνο, στο 70% για το 2ο τρίμηνο και στο 60% για τους υπόλοιπους 2 μήνες.

Η διαδικασία της κρατικής επιδότησης περιλαμβάνει τα ακόλουθα πέντε βήματα:

1ον.Υποβολή αίτησης: Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΓΔΙΧ του Υπουργείου Οικονομικών( http://www.keyd.gov.gr /ή  http://ofeiles.gov.gr ).

2ον.Έλεγχοςεπιλεξιμότητας: Στις υποψήφιες προς επιδότηση επιχειρήσεις θα διενεργηθούν ηλεκτρονικοί έλεγχοι και διασταυρώσεις στοιχείων, με σκοπό να διαπιστωθεί αν πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας.

3ον.Έγκριση επιδότησης: Εφόσον η επιχείρηση πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας, εκδίδεται από την ΕΓΔΙΧ ηλεκτρονική Απόφαση Έγκρισης Επιδότησης και κοινοποιείται ηλεκτρονικά στην επιλέξιμη επιχείρηση, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Ο οφειλέτης ειδοποιείται μέσω e-mail.

4ον.Ρύθμιση δανείων: Σε περίπτωση που η επιλέξιμη επιχείρηση διατηρεί μη εξυπηρετούμενα δάνεια, θα πρέπει να έρθει σε συνεννόηση με τη συνεργαζόμενη τράπεζα ή τον διαχειριστή δανείων της, ώστε να προβεί σε ρύθμιση των οφειλών της.

5ον.Καταβολή επιδότησης: Το χρονικό σημείο καταβολή της επιδότησης έχει ως εξής: α) στις περιπτώσεις που το επιχειρηματικό δάνειο είναι εξυπηρετούμενο, τότε η καταβολή της επιδότησης ξεκινά 1 μήνα μετά την έγκριση της επιδότησης, β) στις περιπτώσεις που το επιχειρηματικό δάνειο είναι μη εξυπηρετούμενο, τότε η καταβολή της επιδότησης ξεκινά 1 μήνα μετά τη σύναψη σύμβασης ρύθμισης δανείου με τη συνεργαζόμενη τράπεζα ή τον διαχειριστή δανείου της. Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις, η πληρωμή πραγματοποιείται την τελευταία εργάσιμη ημέρα εκάστου μήνα .

Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να λάβουν επιπλέον ενημέρωση για τα χαρακτηριστικά του Προγράμματος «ΓΕΦΥΡΑ 2» και τα κριτήρια επιλεξιμότητας, μπορούν να απευθυνθούν στα 50 Κέντρα και Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών της ΕΓΔΙΧ που λειτουργούν πανελλαδικά, κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 213.212.5730.

  • Ολοκλήρωση υποβολών στη Δράση «e-λιανικό» και προαναγγελία Β κύκλου

Ολοκληρώθηκε την Τρίτη 6 Απριλίου, η περίοδος υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στη δράση του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων “e-λιανικό – Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος”. Η δράση αφορούσε την ανάπτυξη / αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) για  μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, με επιχορήγηση έως 5.000 ευρώ. Συνολικά υποβλήθηκαν 11.503 αιτήσεις από επιχειρήσεις, συνολικού προϋπολογισμού  53,6 εκ. ευρώ. Σημειώνεται ότι οι 11.200 αιτήσεις αφορούν στην ανάπτυξη e – shop από πολύ μικρές επιχειρήσεις με φυσικό κατάστημα ενώ οι δραστηριότητες του λιανικού εμπορίου που συγκέντρωσαν την μεγαλύτερη ζήτηση είναι από τους τομείς των ειδών ιματισμού, υποδημάτων, γυναικείων ετοίμων ενδυμάτων, κοσμημάτων κ.α.  Σύμφωνα με την  KΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ, Εταίρος-Περιφερειακή Μονάδα του ΕΦΕΠΑΕ με χωρική και επιχειρησιακή αρμοδιότητα στις Περιφέρειες της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας (Παράρτημα της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι η ΑΝΚΟ), μας ενημερώνει ότι στο πλαίσιο της Πρόσκλησης της Δράσης «E-λιανικό - Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος» του ΕΠΑνΕΚ, ΕΣΠΑ 2014-2020, υποβλήθηκαν 2.561 αιτήσεις χρηματοδότησης συνολικού χρηματοδοτούμενου προϋπολογισμού και αιτούμενης δημόσιας δαπάνης 11.935.972,11€ που θα υλοποιηθούν από τις επιχειρήσεις, στις Περιφέρειες της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας. Στην Κεντρική Μακεδονία υποβλήθηκαν 2.197 αιτήσεις από τις οποίες οι 138 , υποβλήθηκαν στον Νομό Κιλκίς. 

Το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, μετά την επιτυχή εξέλιξη του α’ κύκλου, προγραμματίζει την προκήρυξη β’ κύκλου της σχετικής δράσης εντός του Απριλίου, με τον υπόλοιπο προϋπολογισμό.

  • ΑΑΔΕ: Αλλαγή στη διαδικασία εγγραφής στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των χρηστών του TAXISnet

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1433/B/09.04.2021 η απόφαση Α.1077/2020 με την οποία τροποποιείται η  Α.1082/10-04-2020 (Β’1303) απόφαση της ΑΑΔΕ σχετικά με την «Εγγραφή νέων χρηστών και επανεγγραφή χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TAXISnet». Με τις τροποποιήσεις μεταξύ άλλων δίνεται η δυνατότητα για παραλαβή κλειδαρίθμου μέσω βιντεοκλήσης και για νομικά πρόσωπα/οντότητες. Αναλυτικά το ΦΕΚ στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ στο link: https://www.aade.gr/sites/default/files/2021-04/A1077_FEK.pdf

  • Ρύθμιση σε 120 δόσεις για οφειλές από Δάνεια με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου

Τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση για να ρυθμίσουν σε έως και 120 δόσεις βεβαιωμένες οφειλές από δάνεια, έχουν πολίτες και επιχειρήσεις, μέσω ειδικής εφαρμογής, η οποία λειτουργεί στις ΔΟΥ και τα Ελεγκτικά Κέντρα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Όπως ανακοίνωσε η ΑΑΔΕ πρόκειται για δάνεια, τα οποία χορηγήθηκαν έως και το 2012, με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, της  Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (πρώην «Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης ΑΕ») ή του Ταμείου Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων ΑΕ (ΤΕΜΠΜΕ), και έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμα στις τράπεζες έως τις 7.10.2019. Σύμφωνα με την Εγκύκλιο 2073/2021, που υπέγραψε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής: Η αίτηση για την υπαγωγή σε ρύθμιση οφειλών υποβάλλεται στην Υπηρεσία της ΑΑΔΕ (ΔΟΥ ή Ελεγκτικό Κέντρο), που είναι αρμόδια για την είσπραξη (πληροφορίες στον ειδικό πίνακα της Ε.2073/2021 και στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση στο myTAXISnet). Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΑΔΕ στο link : https://www.aade.gr/sites/default/files/2021-04/e_2073_2021ada.pdf

  • Ψηφιακές πλέον όλες οι διαδικασίες απογραφής, μεταβολής & λήξης ασφάλισης στον e-ΕΦΚΑ

Πλήρως ηλεκτρονικά πραγματοποιείται πλέον η απογραφή, μεταβολή και λήξη της ασφάλισης των φυσικών προσώπων (ελεύθερων επαγγελματιών και εργοδοτών-φυσικών προσώπων) στον e-ΕΦΚΑ με τη λειτουργία δύο νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Με τις νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, που είναι διαθέσιμες στη ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου Gov.gr και στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr) και κάνοντας χρήση των κωδικών taxisnet, ο πολίτης μπορεί να προχωρήσει σε:
α. Βεβαίωση υποβολής απογραφικής δήλωσης και βεβαίωση επανεγγραφής.

β. Απογραφή φυσικού προσώπου στο μητρώο εργοδοτών.

  • Διεύρυνση της δυνατότητας ένταξης των πτηνοτροφικών μονάδων στον Αναπτυξιακό Νόμο 4399/2016

Υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση σχετικά με την διεύρυνση της ένταξης των πτηνοτροφικών μονάδων στον Αναπτυξιακό Νόμο 4399/2016 από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σπήλιο Λιβανό, τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκο Παπαθανάση και τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιάννη Οικονόμου. Με την εν λόγω Απόφαση, δύνανται να υπαχθούν στον Αναπτυξιακό Νόμο 4399/2016 επιχειρήσεις του πτηνοτροφικού κλάδου που ενισχύονται πλέον σε όλα τα είδη επένδυσης (ίδρυση νέων μονάδων, επέκταση ή εκσυγχρονισμός με ή χωρίς μετεγκατάσταση) και για όλους τους τύπους εκτροφής. Τα επενδυτικά σχέδια του πρωτογενούς τομέα που εντάσσονται, δύνανται να περιλαμβάνουν και δραστηριότητες του τομέα μεταποίησης γεωργικών προϊόντων. Διευρύνουμε την συμμετοχή στον Αναπτυξιακό Νόμο 4399/2016 και δίνουμε την δυνατότητα σε περισσότερες επιχειρήσεις, ιδίως μικρομεσαίες, να ενταχθούν στα καθεστώτα ενίσχυσης και να υλοποιήσουν τα επενδυτικά τους σχέδια. Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων εξακολουθεί να στηρίζει έμπρακτα την αναπτυξιακή προοπτική όλων των κλάδων της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

  • Συχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις και Εγχειρίδιο Υποβολής Πρότασης για τη Δράση «Επιδότηση Τόκων Υφιστάμενων Δανείων Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων πληττόμενων από τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας της νόσου COVID-19 (Β κύκλος)»

Δημοσιεύθηκαν οι Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις, καθώς και το Εγχειρίδιο Υποβολής Πρότασης στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ)  για τη Δράση «Επιδότηση Τόκων Υφιστάμενων Δανείων Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων πληττόμενων από τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας της νόσου COVID-19 (Β κύκλος)» του ΕΠΑνΕΚ.

Δείτε τις Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις στο link : http://epan2.antagonistikotita.gr/uploads/FAQ_epidothsh_tokwn_b_kyklos.pdf

Δείτε το Εγχειρίδιο Υποβολής Πρότασης στο link : http://epan2.antagonistikotita.gr/uploads/epidothsh_tokwn_egxeiridio_ypobolhs.pdf

  • Πρόσκληση συμμετοχής στο πρόγραμμα προώθησης γεωργοδιατροφικών προϊόντων“ExperienceEU”

Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας/ ΑΣ-ΠΚΜ  γνωστοποιεί την έναρξη υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Έργου “Experience_EU” αναφορικά με την προώθηση-προβολή γεωργοδιατροφικών προϊόντων σε τρίτες χώρες. Το Experience_EU είναι συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα τριετούς διάρκειας το οποίο θα υλοποιήσει η ΑΣ-ΠΚΜ σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Επιχειρήσεων Τροφίμων της Σλοβακίας (FOOD CHAMBER OF SLOVAKIA) και την Ομοσπονδία Βιομηχανιών Τροφίμων και Ποτών της Ισπανίας (SPANISH FOOD DRINK INDUSTRY FEDERATION).

Σκοπός του έργου αποτελεί η αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της κατανάλωσης γεωργικών προϊόντων διατροφής της ΠΚΜ, η βελτίωση της προβολής τους και η αύξηση του μεριδίου αγοράς τους. Σε συνέχεια όλων των παραπάνω σας παραθέτουμε τη φόρμα συμμετοχής την οποία θα πρέπει να συμπληρώσουν και να αποστείλουν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις:
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?
id=5Xwn14NUe061476VHIpZTS3bG51rSPFAm9jt5Z6_IkNUMDZKNUc2UTlMSDNaVlZWWTNJOTJVNjhCTiQlQC
N0PWcu

  • ΚΟΥΡΕΜΕΝΑ ΕΝΟΙΚΙΑ: Ξεκινούν οι πληρωμές για τους συνιδιοκτήτες

Με την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των 570.000 πολλαπλών δηλώσεων COVID που έχουν υποβάλει χιλιάδες ιδιοκτήτες για το ίδιο ακίνητο, η ΑΑΔΕ «ξεκλειδώνει» μία ακόμα πληρωμή για τα μειωμένα ενοίκια της περιόδου Μαρτίου – Δεκεμβρίου 2020. Αυτή τη φορά, θα αποζημιωθούν οι φορολογούμενοι που εμφανίζονται να είναι συνιδιοκτήτες ενός μισθωμένου ακινήτου για το οποίο έχει «κουρευτεί» υποχρεωτικά το ενοίκιο και υπέβαλαν όλοι δηλώσεις COVID στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ενώ κανονικά θα έπρεπε μόνο ένας από τους ιδιοκτήτες να δηλώσει τα μειωμένα ενοίκια. Οι συνιδιοκτήτες για τους οποίους η ΑΑΔΕ έχει ολοκληρώσει την ταυτοποίηση των στοιχείων τους για κάθε ακίνητο για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση για το μειωμένο ενοίκιο έχουν ενημερωθεί ότι η αποζημίωση που δικαιούνται θα καταβληθεί σε όλους με βάση τη δήλωση COVID που έχει υποβληθεί μόνο από έναν ιδιοκτήτη.

  • ΒΟΥΛΗ: Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων

Απλούστευση διαδικασιών για μια σειρά οικονομικές δραστηριότητες, επιφέρει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που συζητείται στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Το νομοσχέδιο συμπληρώνει το Ν. 4442/2016 και εντάσσει σε καθεστώς απλής γνωστοποίησης μια σειρά οικονομικές δραστηριότητες, για τις περιπτώσεις που αξιολογείται ότι ενέχουν χαμηλό κίνδυνο προσβολής του δημοσίου συμφέροντος. Στο καθεστώς της γρήγορης έναρξης εντάσσονται, μεταξύ άλλων, οι σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, οι σχολές επαγγελματικής κατάρτισης μεταφορέων, ενώ σε καθεστώς έγκρισης υπάγονται ψυχαγωγικές δραστηριότητες, όπως λούνα παρκ, τσίρκο και παγοδρόμια, επειδή για λόγους ασφάλειας απαιτείται έγκριση. Αναλυτικά το νομοσχέδιο για το πλαίσιο άσκησης ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων στο link : https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=43da603f-310e-487c-9c6e-ad0101773595
 

  • Εστίαση - τραπεζοκαθίσματα: Παρατείνεται η δυνατότητα ατελούς παραχώρησης πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση», και σύμφωνα με το άρθρο 7 «Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε κοινοχρήστους χώρους από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) - Τροποποίηση όρθρου 65 του ν. 4688/2020», παρατείνεται η προθεσμία παραχώρησης στους ενδιαφερόμενους ατελώς, πέραν του αναλογούντος και προβλεπομένου στην άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου, πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, μέχρι 31.10.2021.

  • Προθεσμία απόκτησης αριθμού DUNS για υποχρεωτική εγγραφή εταιρειών διακίνησης τροφίμων στις ΗΠΑ (Registration of Food Facilities) στο Μητρώο της αρμόδιας υπηρεσίας FDA

Σύμφωνα με ενημέρωση από το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας της Ελλάδας στην Ουάσιγκτον, η αρμόδια υπηρεσία FDA εξέδωσε νέα Οδηγία με οποία η εν λόγω προθεσμία παρατείνεται εκ νέου έως 31.12.2022 (βλ. ενότητα ΙΙΙ.Discussion, σελ. 4-5, https://www.fda.gov/media/143997/download). Επομένως, όλες οι εταιρείες πρέπει να διαθέτουν αριθμό DUNS έως τον επόμενο κύκλο εγγραφών 1.10.2022 - 31.12.2022, ειδάλλως η ανανέωση εγγραφής  θα είναι αδύνατη, ενώ στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα δεν θα διενεργηθεί έλεγχος της FDA για επιβεβαίωση της καταχώρισης "Pending". 

  • Υποχρέωση υποβολής αποδεικτικού φορολογικής δήλωσης στο Γ.Ε.ΜΗ. από τις μη κεφαλαιουχικές εταιρείες

Όλοι οι υπόχρεοι εγγραφής στο Γ.Ε.ΜΗ. που δεν είναι κεφαλαιουχικές εταιρίες, δηλαδή όλοι εκτός από Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ι.Κ.Ε., και πιο συγκεκριμένα οι Ο.Ε. , Ε.Ε., Συν ΠΕ,. ΑΤΟΜΙΚΕΣ, ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ, ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΕΣ κλπ, έχουν υποχρέωση καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. του αποδεικτικού υποβολής φορολογικής τους δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 5 της Υ.Α. 79760/31-12-2014 (ΦΕΚ Β’ 3623). Η καταχώριση πρέπει να γίνει εντός δύο μηνών από την υποβολή της φορολογικής δήλωσης, με ηλεκτρονικό τρόπο από την ιστοσελίδα https://services.businessportal.gr.

  • Άνοιξαν οι αιτήσεις για τον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας “next stage challenge 2021” και την παρακολούθηση του 2ου κύκλου εκπαίδευσης

Ένα νέο πρόγραμμα υποστήριξης και ανάπτυξης επιχειρηματικών ιδεών άνοιξε για τους κάτοικους των πόλεων της Θεσσαλονίκης, Πέλλας, Φλώρινας και  Κιλκίς. Άτομα και ομάδες με καινοτόμες επιχειρηματικές δραστηριότητες  θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο πρόγραμμα Next Challenge 2021.

Το πρόγραμμα καλύπτει όλα τα στάδια υποστήριξης για την ανάπτυξη επιχειρηματικής ιδέας, μέσω εκπαίδευσης, τη συνάντηση με επενδυτές και τη συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό με  βραβεία αξίας άνω των 20.000 ευρώ. Οι αιτήσεις έχουν ανοίξει και η προθεσμία υποβολής για συμμετοχή είναι η 5 Μάϊου 2021. 

Οι συμμετέχοντες  είτε βρίσκονται στο αρχικό στάδιο της ιδέας, είτε έχουν προχωρήσει, θα βιώσουν μια συναρπαστική εμπειρία που αποτελείται από δύο κύκλους εκπαίδευσης, δυνατότητα παρουσίασης της δουλειάς τους σε δυνητικούς επενδυτές, επιχειρηματικούς αγγέλους και εταιρείες που αναζητούν ευκαιρίες συνεργασίας  και διεκδίκηση βραβείων που θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν περαιτέρω την ιδέα και την επιχείρηση τους.

Το πρώτο στάδιο κύκλου εκπαίδευσης ολοκληρώθηκε με επιτυχία  και την επόμενη εβδομάδα οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν το δεύτερο στάδιο εκπαίδευσης που θα πραγματοποιηθεί την  Τρίτη 20 Απριλίου και Τετάρτη 22 Απριλίου 2021, όπου έμπειροι εισηγητές θα καθοδηγήσουν τους συμμετέχοντες στην ανάπτυξη επιχειρηματικού πλάνου με σύγχρονα εργαλεία για την ανάπτυξη προϊόντων και εφαρμογών, τα οποία θα είναι ελκυστικά στην πραγματική αγορά και πληρούν τις προϋποθέσεις επενδυτικής ετοιμότητας.

Η δράση συντονίζεται από φορείς με πολυετή ανάμιξη και διεθνή εμπειρία, στην έρευνα και υποστήριξη  νεοφυών επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα το έργο συντονίζουν η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, το ερευνητικό κέντρο SEERC του CITY College, το Πάρκο Επιχειρήσεων Υψηλής Τεχνολογίας «Τεχνόπολη Θεσσαλονίκης», το Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας Πληροφοριών (UIST) «Απόστολος Παύλος», το NCDIEL (Εθνικό Κέντρο Ανάπτυξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικής Μάθησης) και το YES Foundation.

Πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής εδώ: https://icba-project.eu/join-training/?lang=el  

*Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Intelligent Cross Border Accelerator» με το ακρωνύμιο “iCBA” στα πλαίσια του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας “INTERREG IPA Cross Border Cooperation Programme "Greece - Republic of North Macedonia 2014-2020”.

 

  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΩΡΕΑΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΦΕΣΤΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ (Horeca)

 Σας ενημερώσουμε για τις -χωρίς οικονομικό κόστος-- ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις κλάδου καφεστίασης και φιλοξενίας (Horeca) από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Future Loading. Πρόκειται για μια κοινωνική πρωτοβουλία, που πραγματοποιεί η Coca-Cola στην Ελλάδα μαζί με το Ίδρυμα Μποδοσάκη και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υπουργείου Τουρισμού, ΣΕΤΕ, ΕΦΕΤ και στοχεύει στην υποστήριξη των επιχειρήσεων του κλάδου καφεστίασης και φιλοξενίας (Horeca), ώστε να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία και να προετοιμαστούν για την επόμενη μέρα με ασφάλεια.


Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιούλιο 2020 και πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο 1ος κύκλος υλοποίησής του, στον οποίο συμμετείχαν και ωφελήθηκαν συνολικά 100 μικρές επιχειρήσεις Horeca.


Επικοινωνούμε μαζί σας, προκειμένου ως φορέας να ενημερώσετε τις επιχειρήσεις-μέλη σας, ώστε -εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις- να ενταχθούν στο 2ο κύκλο του προγράμματος Future Loading και να επωφεληθούν από τα δωρεάν εργαλεία που προσφέρει:


*δωρεάν διάθεση συσκευών καθαρισμού αέρα, που ανανεώνουν συνεχώς τον αέρα ενός χώρου με φρέσκο, απολυμασμένο από την συσκευή, σε πάνω από 200 επιχειρήσεις καφεστίασης και φιλοξενίας που διαθέτουν εσωτερικούς χώρους έως 140 τ.μ.

*δωρεάν εργαλεία για «Βιώσιμη ανάπτυξη και υιοθέτηση των αρχών Κυκλικής Οικονομίας & Ανακύκλωσης», που παρέχονται από την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, με στόχο την προοπτική μηδενικών απορριμμάτων της επιχείρησής σας και θα περιλαμβάνουν:
 

  • Υλοποίηση διαδικτυακών σεμιναρίων και workshops για θέματα διαχείρισης απορριμμάτων 
  • Οδηγό ZeroWasteFuture με βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης για την επιχείρησή σας
  • Εξατομικευμένη καθοδήγηση για σχετικά θέματα που αφορούν στην επιχείρησή σας 
  • Κάδο  COVID19 για τοποθέτηση υγειονομικών αποβλήτων 
  • Κάδο για οργανικά απορρίμματα (εφόσον στο Δήμο σας πραγματοποιείται ανακύκλωση οργανικών απορριμμάτων)
  • Οικιακό κομποστοποιητή (αποκλειστικά για οικιακή χρήση), για ένα μικρό αριθμό επιχειρήσεων, προκειμένου να εξοικειωθείτε με τη διαδικασία της κομποστοποίησης για την καλύτερη εφαρμογή της στην επιχείρησή σας

Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα Future Loading, για τα κριτήρια, καθώς και για τη σχετική αίτηση συμμετοχής των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων, παρακαλούμε να επισκεφθείτε τη σελίδα www.bodossaki.gr/futureloading.
 

Επίσης, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, τηλ. 210 8224481, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή με τη συνεργάτιδά μας κα Κ. Πελεκάση, τηλ. 6974049363, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

  • Σχετικά με τη διαδικτυακή πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Access2Markets για τις επιχειρήσεις

Η διαδικτυακή πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενίσχυση του εμπορίου των επιχειρήσεων εκτός των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει τεθεί σε λειτουργία και το όνομα αυτής είναι: Access2Markets!

Η Access2Markets είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που έχει σκοπό να βοηθήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν το δίκτυο εμπορικών συμφωνιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να αποκτήσουν την καλύτερη δυνατή πρόσβαση στις αγορές, στα προϊόντα και στα μέσα που χρειάζονται, για να αναπτυχθούν και να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Στο Access2Markets οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν, σχετικά με τους δασμούς, τους φόρους, τους κανόνες και τις απαιτήσεις που ισχύουν για τα προϊόντα σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και σε 120 ακόμη αγορές, ανά τον κόσμο.

Η Access2Markets λειτουργεί επίσης και ως πύλη εισόδου για την υποβολή καταγγελιών, σχετικά με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, εμπόδια πρόσβασης στην αγορά, αλλά και για παραβιάσεις, κατά την εφαρμογή των εμπορικών συμφωνιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις τρίτες χώρες. Η διαδικασία καταγγελιών είναι ανοιχτή σε όλους: κράτη μέλη, εταιρείες, επιχειρηματικό κόσμο, εμπορικές ενώσεις, οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  • ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ EΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΕΡΙ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟ INICIA EXPORTACION

Δεδομένου ότι το Γραφείο μας έχει λάβει αρκετές καταγγελίες κατά ισπανικής επιχείρησης, υπό την ονομασία INICIA EXPORTCION SL, θα παρακαλούσαμε όπως συγκρατήσετε την εν λόγω πληροφορία και ενημερώσετε σχετικά τα μέλη σας, αν το κρίνετε σκόπιμο και από πλευράς σας, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν περαιτέρω φαινόμενα εξαπάτησης.

Συγκεκριμένα, επιχείρηση με την ονομασία INICIA EXPORTACION φαίνεται να είναι ενεργή με κεντρικά γραφεία στο Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα της Γαλικίας και να δραστηριοποιείται στο εμπόριο διατροφικών προϊόντων και σε συναφείς δραστηριότητες, όπως συμβουλευτική αποθήκευσης αυτών κοκε.  Ωστόσο, αντίθετα οι ελληνικές επιχειρήσεις λαμβάνουν χαμηλές τιμές για αγορά πλαστικών γαντιών, από επιχείρηση με την ίδια ονομασία ή ως HYGIENIC SUPPLIES, ενώ φαίνεται να δηλώνουν και αποθήκες στην Ιρλανδία. Μεταξύ των στοιχείων που διαφέρουν από την υπάρχουσα επιχείρηση INICIA EXPORTACION, είναι το τηλέφωνο επικοινωνίας και το όνομα του υπευθύνου.

Λαμβάνοντας υπόψιν και άλλα περιστατικά παραπλάνησης από την Ισπανία, συμβουλεύουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές πριν από οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή, καθώς το φαινόμενο εξαπάτησης, ιδιαίτερα της διαδικτυακής, ιδίως τη χρονική περίοδο της πανδημίας, είναι συχνό. Συνιστούμε σε όλους τους Έλληνες εισαγωγείς να επικοινωνούν με το Γραφείο μας πριν από οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή με ισπανικές επιχειρήσεις, προκειμένου να ελέγχεται από πλευράς μας, στο πλαίσιο που αυτό καθίσταται δυνατό, η ύπαρξη ή μη μίας επιχείρησης.

  • Τα Εμπορικά Σήματα στην αρμοδιότητα πλέον του ΟΒΙ

Με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών και την περαιτέρω προώθηση της Καινοτομίας και της Επιχειρηματικότητας ο Οργανισμός Βιομηχανικής,  Ιδιοκτησίας, εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αναλαμβάνει το σύνολο των αρμοδιοτήτων και την πλήρη ευθύνη για τα Εμπορικά Σήματα.

Ύστερα από την ψήφιση του σχετικού νόμου στη Βουλή (Ν 4796/2021, ΦΕΚ 63, 17.04.2021, άρθρα 33-54) η υπηρεσιακή ενοποίηση και η μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων για τα Εμπορικά Σήματα στον ΟΒΙ είναι γεγονός, συμβάλλοντας στη θεσμική εναρμόνιση της χώρας μας με την πρακτική όλων των υπόλοιπων χωρών.

Η ύπαρξη μιας ενιαίας εθνικής αρχής θα διευκολύνει τη διαμόρφωση μιας ομοιόμορφης και ενιαίας εθνικής πολιτικής για όλα τα δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της εθνικής Οικονομίας.

Προς το σκοπό αυτό, ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας έχει ήδη αναπτύξει και διαθέτει τα αναγκαία και συμβατά με τα λοιπά ευρωπαϊκά πρότυπα, πληροφοριακά συστήματα και βάσεις δεδομένων, τις τεχνικές δυνατότητες ηλεκτρονικής επικοινωνίας και κατάθεσης των αιτήσεων για χορήγηση τίτλων Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, καθώς και on line μητρώα προσβάσιμα στο διαδίκτυο.

Ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας συνεργάζεται ήδη με το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO) στον τομέα των βιομηχανικών σχεδίων, με το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας (EPO) στον τομέα των ευρεσιτεχνιών και με άλλους διεθνείς οργανισμούς σε θέματα της αρμοδιότητάς του, λ.χ. στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO).

Ο ΟΒΙ, ως νέα Εθνική Αρχή, θα συνεχίσει να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες και θα ολοκληρώσει  τα προγράμματα, τις δράσεις, και τα έργα της Διεύθυνσης Σημάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων καθώς και τις σχετικές υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν από τα εν λόγω προγράμματα και έργα.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με το άρθρο 48 του Νόμου (Έναρξη Ισχύος και μεταβατικές διατάξεις), για τη θέση σε ισχύ των ανωτέρω διατάξεων μεταφοράς της Διεύθυνσης Σημάτων της ΓΓΕ στον ΟΒΙ και των ρυθμίσεων που εισάγονται και προβλέπονται, θα εκδοθεί ΚΥΑ των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών.

Μέχρι τότε το ενδιαφερόμενο κοινό και οι συναλλασσόμενοι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται από τις υπάρχουσες δομές του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Σχετικά με τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ):

Ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) λειτουργεί από το 1988 και είναι ο αποκλειστικά αρμόδιος φορέας στην Ελλάδα για την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών και την προστασία των δικαιωμάτων των βιομηχανικών σχεδίων. Σκοπός του ΟΒΙ είναι να συμβάλει στην τεχνολογική και βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας, παρέχοντας σημαντικές υπηρεσίες στο χώρο της βιομηχανικής ιδιοκτησίας.

Στις δραστηριότητές του περιλαμβάνεται και η παροχή τεχνολογικής πληροφόρησης, από Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας (ΔΕ) μέσα από διεθνείς βάσεις δεδομένων, στους περισσότερους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας. O OBI συνεργάζεται με άλλους ομοειδείς Οργανισμούς διεθνώς όπως το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας (EPO), ο Παγκόσμιος Οργανισμός Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO) και το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO), για θέματα βιομηχανικής Ιδιοκτησίας και εποπτεύεται από το αρμόδιο Υπουργείο.

  • ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΙΟ ΟΦΕΙΛΩΝ 20.000€ ΣΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ

«ΟΡΙΟ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΟΥ 61 Ν. 3863/2010 (Α 115)»

1. Η παρ. 1 τροποποιείται ως προς την έναρξη καταβολής σύνταξης, οι παρ. 2 και 3 τροποποιούνται, η  περ. α της παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 3863/2010 (Α’ 115) καταργείται και το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Η σύνταξη, καταβάλλεται από την ημερομηνία που ορίζει το άρθρο 1 του ν. 4554/2018 (Α΄ 130), εκτός εάν ο ασφαλισμένος προχωρήσει σε διακανονισμό των οφειλών του σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις παρ. 2 και 3, οπότε η σύνταξη καταβάλλεται από την 1η ημέρα του επόμενου μήνα του διακανονισμού.

2. Η σύνταξη καταβάλλεται, εφόσον το συνολικά οφειλόμενο από τον ασφαλισμένο ποσό προς τον e-ΕΦΚΑ από κάθε είδους ασφαλιστικές εισφορές, οφειλές από αναγνώριση πλασματικού χρόνου ασφάλισης, πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις δεν είναι μεγαλύτερο των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, με την επιφύλαξη του επόμενου εδαφίου.

Ειδικά  ως προς τις οφειλές που προκύπτουν μόνο από υπαγωγή στην ασφάλιση του πρώην Ο.Γ.Α., η σύνταξη καταβάλλεται, εφόσον το οφειλόμενο από τον ασφαλισμένο ποσό δεν ξεπερνά το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ.

Σε περίπτωση οφειλής σε περισσότερους από έναν ενταχθέντες στον e-ΕΦΚΑ φορείς που εμπλέκονται στη συνταξιοδότηση, η σύνταξη καταβάλλεται εφόσον το συνολικά οφειλόμενο ποσό δεν είναι μεγαλύτερο των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ και σωρευτικά εφόσον τυχόν οφειλές στον πρώην ΟΓΑ δεν ξεπερνούν το ποσό των έξι χιλιάδων ευρώ (6.000€).

Εφόσον το οφειλόμενο ποσό είναι μεγαλύτερο των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ ή των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ για τον πρώην Ο.Γ.Α., ο οφειλέτης υποχρεούται να καταβάλει εφάπαξ το υπερβάλλον ποσό, ενώ, ως προς το υπόλοιπο ποσό, ισχύουν      όσα προβλέπονται στην παρ. 3. Η αίτηση του ασφαλισμένου μέχρι να εξοφληθεί το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ ή έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ στον πρώην Ο.Γ.Α. απορρίπτεται.

3. α) Τα ανωτέρω ποσά οφειλής, συμψηφίζονται ή παρακρατούνται από τα ποσά των συντάξεων σε ίσες μηνιαίες δόσεις, που δεν μπορεί να είναι περισσότερες από εξήντα (60) για τις περιπτώσεις συνταξιοδότησης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου. Η πρώτη δόση παρακρατείται από τον πρώτο μήνα απονομής της σύνταξης. Σε περίπτωση οφειλής σε περισσότερους από έναν ενταχθέντες στον e-ΕΦΚΑ φορείς, ο συμψηφισμός ή παρακράτηση διενεργείται από τον απονέμοντα φορέα για λογαριασμό όλων των ενταχθέντων στον e-ΕΦΚΑ φορέων, τομέων, κλάδων λογαριασμών κύριας ασφάλισης.

β) Ειδικά για τις συντάξεις αναπηρίας ορισμένου χρόνου, ανεξαρτήτως διάρκειας, το ποσό της μηνιαίας δόσης προκύπτει από τη διαίρεση του οφειλόμενου ποσού με τον μέγιστο αριθμό δόσεων, σύμφωνα με την περ. α΄. Αν μετά από νέα υγειονομική κρίση παραταθεί εκ νέου η σύνταξη αναπηρίας για ορισμένο χρόνο, ανεξαρτήτως διάρκειας, αλλά με συντάξιμο ποσοστό αναπηρίας μικρότερο της προηγούμενης υγειονομικής κρίσης, το ποσό της μηνιαίας δόσης επανυπολογίζεται με τον ίδιο      τρόπο. Αν το συνταξιοδοτικό δικαίωμα δεν παραταθεί, το υπόλοιπο της οφειλής, όπως αυτή είχε προσδιοριστεί με τιμές που ίσχυαν κατά την ημερομηνία της αίτησης συνταξιοδότησης, γνωστοποιείται στον συνταξιούχο και αναζητείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης των περ. α΄ και β΄ δεν μπορεί να είναι μικρότερο από πενήντα (50) ευρώ.

4. α) καταργείται

β) Σε περίπτωση διαδοχικής ασφάλισης, το παρόν άρθρο εφαρμόζεται από τον τελευταίο ασφαλιστικό φορέα. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζεται η διαδικασία εσωτερικής κατανομής και καταβολής του ως άνω ποσού μεταξύ των ασφαλιστικών φορέων, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.»

2. Το παρόν άρθρο καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης.

 

  • ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Κύριοι Υπουργοί,

Έχουν περιέλθει σε γνώση μας, αιτήματα επαγγελματιών τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τη βιωσιμότητα του κλάδου τους, αυτής των Εκπαιδευτών Οδήγησης.

Ο εν λόγω κλάδος όπως γνωρίζετε παραμένει κλειστός και μετά από τον πρόσφατο ελεγχόμενο άνοιγμα του λιανεμπορίου και παρά το γεγονός ότι η διαδικασία του μαθήματος οδήγησης, είναι υγειονομικά πλήρως ελεγχόμενη, καθώς σε αυτήν συμμετέχουν μόνον δύο άτομα.

Παράλληλα η πλειοψηφία των εκπαιδευτών έχει περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση, καθώς βρίσκεται σε καθεστώς απραξίας από τον περασμένο Νοέμβριο και μάλιστα χωρίς την δυνατότητα πρόσβασης στα χρηματοδοτικά μέτρα ενίσχυσης και την επιστρεπτέα προκαταβολή. Κάτι το οποίο έχει αρνητικές επιπτώσεις στους ίδιους τους επαγγελματίες, τις οικογένειές τους, αλλά και τους χιλιάδες των πολιτών που είναι σε αναμονή για την έκδοση διπλώματος καθώς δεν πραγματοποιούνται μαθήματα.

Κύριοι Υπουργοί,

Θεωρούμε παράλογο τόσοι επαγγελματίες να μην μπορούν να επανέλθουν στην εργασία τους και να στερούνται των αναγκαίων εισοδημάτων τους από την άσκησή της, ειδικά από την στιγμή που εφαρμόζονται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και σε καμμία περίπτωση δεν υπάρχει ο κίνδυνος, να συμβάλλουν δραστικά στην διασπορά του κορωνοϊού, την στιγμή μάλιστα που υπάρχει και η διαδικασία της ιχνηλάτησης, καθώς όλα τα ραντεβού είναι προκαθορισμένα.

Η επιφύλαξη και ο προβληματισμός του κλάδου μεγαλώνει από το γεγονός ότι ορισμένα επαγγέλματα με παρεμφερή χαρακτηριστικά, όπως αυτά των αυτοκινητιστών, λειτουργούν όλο το επίμαχο διάστημα της πανδημίας, έχοντας την δυνατότητα να βρίσκονται εντός οχημάτων τους έως και τρία άτομα.

Κύριοι Υπουργοί,

Παρακαλούμε για το άμεσο άνοιγμα των Σχολών Οδήγησης με  την επανέναρξη των εκπαιδευτικών μαθημάτων και να εξετάσετε προσεκτικά και μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων της χώρας την άρση της άνισης μεταχείρισής τους έναντι των λοιπών ενισχυόμενων κλάδων.