Quantcast
Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2023, 8:21:55 πμ
Δευτέρα, 03 Δεκεμβρίου 2007 03:57

Μπαράζ αιτήσεων σε περιφέρειες για γυναικεία επιχειρηματικότητα

Χιλιάδες Ελληνίδες έχουν στραφεί τα τελευταία χρόνια στην επιχειρηματικότητα, μέσω και των προγραμμάτων του ΕΟΜΜΕΧ, με αποτέλεσμα οι περιφέρειες να αναζητούν έως και δεκαπλάσια κονδύλια, από τα προβλεπόμενα, για να ανταποκριθούν οικονομικά στο "μπαράζ" αιτήσεων ενίσχυσης.

Στο τελευταίο πρόγραμμα για την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, που "έκλεισε" -ως προς την υποβολή αιτήσεων- στις 5 Νοεμβρίου, υποβλήθηκαν συνολικά 15.000 αιτήσεις, απαιτούμενου προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, όπως επεσήμανε στη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΕΟΜΜΕΧ, Γεώργιος Σουφλιάς.
Οι περιφέρειες που συμμετείχαν (Θεσσαλίας, Δ. Μακεδονίας, Κ. Μακεδονίας, Αν. Μακεδονίας- Θράκης, Ηπείρου, Ιονίων, Στερεάς Ελλάδος, Αττικής, Βορείου και Νοτίου Αιγαίου), είχαν προϋπολογίσει κατά μέσο όρο κονδύλια 1,2 εκατ.-1,7 εκατ. ευρώ για τα συγκεκριμένα προγράμματα. 'Ομως, η "ζέση" των γυναικών υποψήφιων-επιχειρηματιών πιθανότατα θα αναγκάσει τις περιφέρειες να ανεβάσουν τον "πήχη".
Η Κ. Μακεδονία, π.χ, είχε να διαθέσει 1,7 εκατ. ευρώ, αν και για την ικανοποίηση των αιτήσεων που υποβλήθηκαν απαιτούνται περί τα 17 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά.

Οι νέοι
Στο μεταξύ, παραδοσιακές, αλλά και τεχνολογικού "αέρα" επιλογές, φαίνεται ότι κάνουν -ως προς την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας- οι Έλληνες και Ελληνίδες νέοι. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), Μιχάλη Ζορπίδη, μεταξύ των 2.000 νέων, που ήρθαν σε επαφή με το επιμελητήριο την τελευταία διετία, αναζητώντας ενημέρωση για θέματα επιχειρηματικότητας, οι περισσότεροι ενδιαφέρονταν να ανοίξουν εμπορικά καταστήματα και μίνι μάρκετ, αλλά και να ιδρύσουν «Ιντερνετ καφέ» και εταιρίες πληροφορικής ή συντήρησης εξοπλισμού.
Κατά τον ίδιο, από την αρχή του 2007 μέχρι σήμερα, οι νέες επιχειρήσεις που ενεγράφησαν στα μητρώα του ΕΕΘ ήταν αυξημένες 5% σε σχέση με πέρυσι και προέρχονται από τους εξής χώρους: λιανεμπόριο, εστιατόρια, καφέ, μπαρ και λιγότερο κατασκευές ακινήτων και ασφάλειες. Οι επίδοξοι νέοι επιχειρηματίες μπορούν να αναζητούν περισσότερες πληροφορίες για τις υπάρχουσες δυνατότητες στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.youngbusiness.gr.