Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024, 10:05:53 πμ
Δευτέρα, 06 Μαρτίου 2023 12:32

Άκρως επικίνδυνη η σιδηροδρομική γραμμή Πολυκάστρου - Ειδομένης

Γράφει ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΡΑΓΑΝΙΔΗΣ, δημοτικός σύμβουλος Παιονίας, πρόεδρος του Νομικού Προσώπου του δήμου Παιονίας

Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη στα Τέμπη, έφερε στην επικαιρότητα και την κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή μας. Αναφέρομαι στην σιδηροδρομική γραμμή Πολυκάστρου - Ειδομένης.

 

Στα πλαίσια της βελτίωσης και του εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων αποφασίστηκε πριν 15 χρόνια η επαναχάραξη της γραμμής από το Πολύκαστρο στην Ειδομένη και η κατασκευή νέου επιβατικού Σταθμού στο Πολύκαστρο.

Το έργο ουσιαστικά σταμάτησε τα τελευταία χρόνια λόγω κατασκευαστικών προβλημάτων, ο εργολάβος το εγκατέλειψε και το έργο παραμένει στάσιμο. Παράλληλα, η παλιά γραμμή, όπως και η γέφυρα στον Αξιού, δεν συντηρείται -λόγω επικείμενης εγκατάλειψης- με αποτέλεσμα το τμήμα του από το Πολύκαστρο μέχρι την Ειδομένη να παραμένει άκρως επικίνδυνο, με αποτέλεσμα:

1. Το σύστημα τηλεχειρισμού-τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης που κατασκευάστηκε προ εικοσαετίας να μην συντηρείται, να έχει αχρηστευτεί και στη συνέχεια να λεηλατηθεί από τους γνωστούς-άγνωστος, αφαιρώντας τις υπόγειες καλωδιώσεις, οπότε από τα τρία σημεία διασταύρωσης (Γέφυρα-Πολύκαστρο-ΚαρτζάΝτερέ) που λειτουργούσαν αυτόματα με τηλεχειρισμό από το σταθμαρχείο Θεσσαλονίκης, να μείνει σήμερα μόνο ένα χειροκίνητο στη Γέφυρα.

2. Λεηλατήθηκαν και καταστράφηκαν αποθήκες υλικού και εργαλείων συντήρησης στην διαδρομή του δρομολογίου

3. Το προσωπικό που εργαζόταν για την συντήρησή της, να έχει συνταξιοδοτηθεί και να μην υπάρχει πια σχεδόν κανείς στην περιοχή.

4. Δεν συντηρούνται οι δύο διελεύσεις πεζών στο Πολύκαστρο, που δεν είναι ασφαλείς και οι εκτάσεις πέριξ της γραμμής δεν καθαρίζονται, με αποτέλεσμα να εκδηλώνονται συχνά πυρκαγιές

5. Το 2015 λόγω μεταναστευτικού, όλα τα δρομολόγια επιβατικών αμαξοστοιχιών σταμάτησαν (λόγω επικινδυνότητας) να περνούν από το Πολύκαστρο, τα επιβατικά τραίνα σταματούν στην Γευγελή, μεταφορτώνουν τους επιβάτες -με έξοδα το ΟΣΕ- σε λεωφορεία και μεταφέρονται στην Θεσσαλονίκη για να συνεχίσουν το δρομολόγιό τους. Αυτή η κατάσταση συνεχίζεται μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα να εκτίθεται η χώρα

Είναι άμεση ανάγκη αφενός να συντηρηθεί η παλιά γραμμή Πολυκάστρου-Ειδομένης, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τουριστικούς και άλλους σκοπούς, και αφ’ ετέρου να συνεχιστεί άμεσα και να ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας, παρακάμπτοντας όλα τα εμπόδια που προέκυψαν.

Επειδή το πρόβλημα είναι τεράστιο, θα πρέπει να ασχοληθούμε με αυτό πολύ σοβαρά. Υπουργοί, βουλευτές, Περιφέρεια και όλοι οι εμπλεκόμενοι οργανισμοί, πρέπει να δραστηριοποιηθούν, ώστε να υπάρξουν γρήγορα αποτελέσματα και να αποφύγουμε οδυνηρές συνέπειες.