Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024, 8:45:12 πμ
Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2015 18:51

Πότε ο Γιάννης δεν μπορεί… Πότε το ταμείον είναι μείον

Κι εμείς που περιμέναμε να περάσει ο χειμώνας για να πάρουν μπρος τα έργα… Φρούδες αποδείχτηκαν οι ελπίδες μας. Ύστερα από τέσσερα χρόνια μέσα στα οποία το Ελληνικό Δημόσιο και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κατόρθωσαν να διεκπεραιώσουν μια απαλλοτρίωση(!), οι εργασίες για την κατασκευή  του  αυτοκινητόδρομου Νέας Σάντας-κόμβος Ασσήρου δεν ξεκινούν για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχει καταθέσει τα χρήματα της απαλλοτρίωσης το Δημόσιο για να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες της απαλλοτριωθείσας γης.


Υποτίθεται μάλιστα ότι η καθυστέρηση οφείλονταν στη λήξη της ισχύος των περιβαλλοντικών όρων του έργου από τον Μάιο του 2014. Η ανικανότητα Περιφέρειας και δημοσίου καταφάνηκαν και στην περίπτωση αυτή, αφού ύστερα από 13 μήνες (εννιά με κυβέρνηση Σαμαρά και τέσσερις με κυβέρνηση Τσίπρα) ακόμα δεν έχει ληφθεί απόφαση παράτασης της ισχύος των όρων αυτών. Μια απλούστατη διοικητική πράξη για την λήψη της οποίας δεν αποδείχθηκαν επαρκείς 13 μήνες!
Ωστόσο ακόμα κι αν είχε επιλυθεί το πρόβλημα αυτό το ουσιώδες φρένο τέθηκε από την αδυναμία η απροθυμία του Δημοσίου να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του προς τους ιδιώτες ιδιοκτήτες γης. Υπενθυμίζουμε ότι η απαλλοτρίωση κρίθηκε από τα δικαστήρια από τον περασμένο Οκτώβριο, παρότι και στη συνέχεια απαιτήθηκαν και άλλες δικαστικές αποφάσεις (για την εγκατάσταση εργολάβου κ.λπ.) αλλά ποτέ δεν κατατέθηκαν ούτε από τη κυβέρνηση Σαμαρά, ούτε από την κυβέρνηση Τσίπρα τα χρήματα της απαλλοτρίωσης.
Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, υπάρχει μια κινητικότητα με το θέμα αυτό και δόθηκαν υποσχέσεις για κατάθεση του ποσού στο Ταμείο Παρακαταθηκών, ενώ και σε πρόσφατη ερώτηση του βουλευτή Γ. Γεωργαντά προς τον Υπουργό Λαφαζάνη για την καθυστέρηση συγκρότησης της επιτροπής που θα κρίνει την παράταση της ισχύος των περιβαλλοντικών όρων, δόθηκε η διαβεβαίωση ότι σύντομα θα λήξει και η εκκρεμότητα αυτή.
Δοθέντος ότι το «σύντομα» κατά τα ισχύσαντα στο Κιλκίς μπορεί να σημαίνει απλώς «εντός της τρέχουσας δεκαετίας» καλό είναι να οπλιστούμε και με άλλη υπομονή. Εξάλλου ήδη το έργο έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης – χρηματοδότησης και το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Ζωή νάχουμε και μάλλον θα προλάβουμε να ο δούμε ολοκληρωμένο

 

Τα αυτά και με το έργο της εισόδου
Γιατί δεν ξεκινά το έργο της εισόδου; ρώτησε δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης στη συνεδρίαση του περασμένου Μάιου. «Διότι απλούστατα δεν μπορεί να ξεκινήσει. Η απαλλοτρίωση νομικά έχε ολοκληρωθεί, αλλά   τα χρήματα στο Ταμείο Παρακαταθηκών δεν έχουν μπει, οι ιδιοκτήτες δεν πληρώθηκαν και βεβαίως ο εργολάβος δεν έχει το δικαίωμα να μπει στις ιδιοκτησίες αυτές για να εκτελέσει έργα» Η απάντηση προήλθε από τον επικεφαλής του συνδυασμού «Δημοκρατική Συσπείρωση» Γιάννη Φαχουρίδη.
Επικοινωνήσαμε με τους νομικούς συμβούλους των ιδιοκτητών που απαλλοτριώθηκαν χωράφια τους. Επιβεβαίωσαν απόλυτα την πληροφορία- ενημέρωση του κ. Φαχουρίδη.
Επιπρόσθετα   για το έργο αυτό ισχύουν τα εξής: Δεν υπάρχει καμιά πληροφορία για το πότε θα μπουν τα χρήματα. Είναι η μόνη προϋπόθεση ώστε να ξεκινήσει ο εργολάβος. Διότι κατά τα άλλα στο συγκεκριμένο έργο «Είσοδος Κιλκίς-κόμβος Μαυρονερίου» ο εργολάβος είναι παρών, εκτελούνται εργασίες στο τμήμα μέχρι τις σιδηροδρομικές γραμμές και όλα δείχνουν ότι εφόσον δοθεί το «πράσινο φως» θα απλωθεί το εργοτάξιο και θα επιταχυνθούν τα έργα. Πηγή ανησυχίας για το κομμάτι δρόμου που έχει δοθεί προσωρινά σε χρήση (η δεξιά πλευρά με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη) αποτελεί η κακή κατάσταση του ασφαλτοτάπητα. Όλοι ελπίζουν ότι θα τεθεί και τελευταίο στρώμα για να μην «χορεύουν» τα αυτοκίνητα κατά τη διέλευσή τους. Αλλά απλώς ελπίζουν. Κανείς δεν γνωρίζει κα κυρίως ουδείς μπορεί να το διαβεβαιώσει υπεύθυνα. Μαζί τους ας το ελπίσουμε κι εμείς.