Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024, 9:37:55 πμ
Κυριακή, 09 Απριλίου 2023 09:53

Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας στο δήμο Παιονίας, αλλά η πραγματικότητα πληγώνει

Του ΝΙΚΟΥ ΣΙΑΝΑ.

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Παιονίας (28/02/2023) εγκρίθηκε ομόφωνα το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Παιονίας. Ένα σχέδιο που εκπονήθηκε και μελετήθηκε από την επιστημονική ομάδα και συνεργατών του πανεπιστημιακού καθηγητή στο τμήμα πολιτικών μηχανικών του Θεσσαλικού Πανεπιστημίου, Νικολάου Ηλίου.

 

Η μελέτη έχει διαμορφωθεί έχοντας ως βάση τις προτεραιότητες και τις ανάγκες των κατοίκων, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί και καταγραφεί στο πλαίσιο προγενέστερης δημόσιας διαβούλευσης με φορείς, συλλόγους και κατοίκους της πόλης Πολυκάστρου.

Βασικοί άξονες του σχεδίου είναι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της πόλης και τις εισόδους προσπέλασης μέσα στην πόλη μέσα από την κατασκευή κυκλικών κόμβων με αποτέλεσμα, αφενός να διασφαλιστεί η ομαλή κυκλοφορία των αυτοκινήτων και αφετέρου η μείωση της ταχύτητας των εισερχομένων οχημάτων στην πόλη. Η κατασκευή περιφερειακών δρόμων που θα παρακάμπτουν την κυκλοφορία του αστικού ιστού της καθώς και παρεμβάσεις στην κεντρική οδό (Μεγ. Αλεξάνδρου) που διασχίζει την πόλη.

Είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω τη δημόσια διαβούλευση αλλά και την παρουσίαση της μελέτης στο δημοτικό συμβούλιο.

Το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας, όπως παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα, είναι πράγματι ένα χρήσιμο και απαραίτητο εργαλείο και μακάρι να μπορέσει να αξιοποιηθεί από τη δημοτική αρχή. Μέχρι όμως να συμβεί αυτό, μπαίνει το ερώτημα τι θα γίνει με τη σημερινή κινητικότητα στην πόλη μας, που μόνο βιώσιμη δεν είναι και αναφέρομαι στην απαράδεκτη καθημερινή πια κατάσταση που επικρατεί στην Μεγ. Αλεξάνδρου αλλά και στην οδό Κιλκισίου.

Μια χρονίζουσα, ανεξέλεγκτη κατάσταση, μια κατάσταση απόλυτης παραβατικότητας του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, με το διπλοπαρκάρισμα, τις αναστροφές, το αντίθετο παρκάρισμα και τις μεγάλες ταχύτητες να έχουν γίνει πλέον ο κανόνας και όχι η εξαίρεση και, δυστυχώς, δεν υπάρχει καμία αντίδραση.

Ο κ. Ηλίου στην αρχή της εισήγησής του ανέφερε: «…στόχος του σχεδίου είναι να πάρουμε χώρους από τα αυτοκίνητα και να τους δώσουμε στους κατοίκους…». Θα είναι πράγματι πολύ ωραίο, εάν αυτό γίνει κάποτε πραγματικότητα, όμως φοβάμαι πως είμαστε ακόμη πολύ μακριά από ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Σε ένα άλλο σημείο της εισήγησης του ο κος Ηλίου είπε χαρακτηριστικά: «…στο πεζοδρόμιο, δύο μητέρες που κινούνται αντίθετα με τα καρότσια των παιδιών τους, δεν πρέπει η μία να εμποδίζει την άλλη…».

Προφανώς, ο κ. Ηλίου εννοούσε πεζοδρόμια όπως αυτά της Μεγ. Αλεξάνδρου, τα οποία έχουν το απαιτούμενο και όχι μόνο πλάτος. Και όμως, σε πολλά σημεία οι πεζοί είναι αναγκασμένοι να κατέβουν στον δρόμο, θέτοντας τον εαυτό τους σε κίνδυνο. Όχι μητέρα με καρότσι δεν περνά από αυτά τα σημεία αλλά και γυναίκες μόνες που δεν θέλουν να υποστούν αυτήν την αναγκαστική πασαρέλα ανάμεσα από τα τραπεζοκαθίσματα.

Καλές οι μελέτες και ακόμη καλύτερα τα σχέδια όταν μάλιστα ψηφίζονται ομόφωνα, όμως το σήμερα είναι εδώ και οι παραπάνω καταστάσεις τώρα που καλοκαιριάζει θα γίνουν μέρα με τη μέρα ανυπόφορες για τους παροικούντες στο Πολύκαστρο, είναι σίγουρο.

Ας κάνουμε υπομονή, εκλογές έρχονται, ποιος ξέρει, μπορεί κάτι να αλλάξει. Άλλωστε, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.