Σάββατο, 20 Απριλίου 2024, 3:36:53 πμ
Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2022 16:02

Υποστηρικτική παρέμβαση Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας στους Παιδικούς – Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Κιλκίς

Οι αψίδες της προσχολικής αγωγής στον Δήμο Κιλκίς στερεώνονται σε πιο ισχυρές βάσεις με την θετική παρεμβατική συμβολή της επιστημονικής ομάδας της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, όπου με ιδιαίτερη ευαισθησία στέκεται δίπλα στα μικρά παιδιά, στους παιδαγωγούς και στους γονείς.

 

Από τον περασμένο Ιούνιο ο Οργανισμός ‘’Παιδικοί - Βρεφονηπιακοί Σταθμοί’’ του Δήμου Κιλκίς και η Κ.Δ.Ε.Κ., έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους την συνεργασία με τις ψυχολόγους Βασιλική Μπογιατζάκη (Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων) Ξένια Τσιτιρίδου και την κοινωνική λειτουργό Ευθυμία Λαχανοπούλου (Κέντρο Κοινότητας), υπαλλήλων τις Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Κιλκίς, οι οποίες δύνανται να προγραμματίζουν και να υλοποιούν δράσεις με στόχο την πρόληψη ψυχοκοινωνικών και ψυχοσυναισθηματικών δυσκολιών των παιδιών προσχολικής ηλικίας καθώς και την ενημέρωση και υποστήριξη των παιδαγωγών και των γονέων προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις όποιες δυσκολίες προκύπτουν στην καθημερινότητά τους με τα παιδιά.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας αυτής τα επιστημονικά στελέχη πραγματοποίησαν  απογευματινές επισκέψεις διάρκειας 2 έως 3 ωρών σε όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου, την περίοδο έναρξης της σχολικής χρονιάς, και συζήτησαν με τους γονείς για το θέμα διευκόλυνσης της προσαρμογής των παιδιών στο χώρο του παιδικού σταθμού.

 Στις συζητήσεις με τους γονείς, επισημάνθηκαν ζητήματα όπως το άγχος του αποχωρισμού, ο ρόλος των γονέων και των παιδαγωγών στην ομαλή ένταξη των παιδιών στο χώρο προσχολικής αγωγής, τα συναισθήματα των γονέων και πως καθορίζουν τον τρόπο διαχείρισης της πραγματικότητας που βιώνουν τα παιδιά, η σημαντικότητα της ανάπτυξης σχέσεων συνεργασίας παιδαγωγών-γονέων, οι τρόποι οριοθέτησης των παιδιών, η εκπαίδευση στη χρήση της τουαλέτας, η διακοπή πιπίλας κ.ά.

Παιδαγωγοί, γονείς και παιδιά βρίσκονται σε μια σχέση αλληλεπίδρασης, την πιο ευαίσθητη περίοδο του έτους, αυτή της μετάβασης από το οικογενειακό περιβάλλον στις μονάδες προσχολικής αγωγής και της προσαρμογής. Η ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα σε γονείς-παιδιά- παιδαγωγούς είναι πρωταρχικής σημασίας για να γίνει ο  βρεφονηπιακός - παιδικός σταθμός ένας τόπος έκφρασης και αλληλεπίδρασης, όπου θα κυριαρχεί η ευχαρίστηση και η αισιοδοξία.