Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2024, 1:57:09 πμ
Πέμπτη, 16 Μαϊος 2024 18:53

2ο Παιδαγωγικό Συνέδριο Κιλκίς. Όλο το πρόγραμμα και οι εισηγητές

Το Σάββατο 18 Μαΐου και την Κυριακή 19 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί το 2ο Παιδαγωγικό Συνέδριο του Κιλκίς, με θέμα: “Δημιουργικότητα και Φαντασία στη Σχολική Τάξη”, το οποίο και φέρει τη σφραγίδα του Διευθυντή της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς Σωτήρη Μαρκάδα.

 

Διοργάνωση του Συνεδρίου:

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π/θμιας Κιλκίς Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π/θμιας Παιονίας

Πρόγραμμα Συνεδρίου

ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ

Κτήριο των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.)

της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης Κιλκίς (πρώην Ο.Α.Ε.Δ.).

& Διαδικτυακή Συνεδρία

 

Σάββατο 18 Μαΐου

09:30‐10:00

Προσέλευση

10:00‐10:30

Έναρξη Συνεδρίου – Χαιρετισμοί

10:30‐11:00

Εναρκτήρια Επιστημονική Ομιλία Δημήτρη Ζάχου

11:00‐11:20

Πολιτιστικό Δρώμενο Έναρξης 1ης μέρας Εργασιών

 

ΑΙΘΟΥΣΑ Α

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

Διδακτικές προσεγγίσεις

Προσχολική Αγωγή

Έρευνες

ΑΙΘΟΥΣΑ Β

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ Γ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

 

Γλώσσα

Ειδική Αγωγή

11:20‐12:50

STEM

Εκπαιδευτικές δράσεις

 

Περιβάλλον

 
  

Ευρωπαϊκά

προγράμματα

12:50‐13:30

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

 

ΑΙΘΟΥΣΑ Α

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ Β

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ Γ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

13:30‐15:00

Διδακτικές προσεγγίσεις

Προσχολική Αγωγή

Γλώσσα

STEM

Περιβάλλον

Ειδική Αγωγή

Εκπαιδευτικές δράσεις

 

Έρευνες

 

Ευρωπαϊκά

προγράμματα

 

 

Κυριακή 18 Μαΐου

09:30‐10:00

Προσέλευση

10:00‐10:30

Εναρκτήρια Επιστημονική Ομιλία Κυριάκου Χατζηκυριακίδη

10:30‐10:50

Πολιτιστικό Δρώμενο Έναρξης 2ης μέρας Εργασιών

 

ΑΙΘΟΥΣΑ Α

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

Διδακτικές προσεγγίσεις

Προσχολική Αγωγή

Έρευνες

ΑΙΘΟΥΣΑ Β

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ Γ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

 

Γλώσσα

Ειδική Αγωγή

10:50‐12:30

STEM

Εκπαιδευτικές δράσεις

 

Περιβάλλον

 
  

Ευρωπαϊκά

προγράμματα

12:30‐13:10

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

 

ΑΙΘΟΥΣΑ Α

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ Β

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ Γ

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

13:10‐14:50

Διδακτικές προσεγγίσεις

Προσχολική Αγωγή

Γλώσσα

STEM

Περιβάλλον

Ειδική Αγωγή

Εκπαιδευτικές δράσεις

 

Έρευνες

 

Ευρωπαϊκά

προγράμματα

 

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ - ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΜΑΪΟΥ

09:00‐09:30

‘’Προσέλευση’’ στα ψηφιακά δωμάτια

 

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ Α

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ Β

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

 

Τέχνη

Προσχολική Αγωγή

 

STEM

Γλώσσα

09:30‐15:30

  
 

Ειδική Αγωγή

Ιστορία

 

Ευάλωτες Ομάδες

Περιβάλλον

 

Φυσική Αγωγή

Ξένη Γλώσσα

Προσέλευση

09:30‐10:00

Έναρξη Συνεδρίου ‐ Χαιρετισμοί

10:00‐10:30

Εναρκτήρια Επιστημονική Ομιλία:

«Γιατί χρειαζόμαστε τη δημοκρατία στο σχολείο και στην τάξη;»

Ζάχος   Δημήτρης:   Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικής‐Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο Τμήμα Δημ. Εκπαίδευσης Αριστοτελείου Παν. Θεσσαλονίκης

10:30‐11:00

Πολιτιστικό Δρώμενο Έναρξης 1ης μέρας Εργασιών:

Χορωδία μαθητών/τριών του 3ου Γυμνασίου Κιλκίς (διευθύνει η κ. Δ. Ζιώγα)

11:00‐11:20

 
  

 

 
  

 Ντόλκερα Ανθούλα, Καρολίδου Σωτηρία, Τέλη Αφροδίτη : Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως εργαλείο για την αναβάθμιση της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Μπουγαΐδου Δέσποινα, Δεσλή Δέσποινα : Η δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην αξιοποίηση της λογοτεχνίας στη διδασκαλία των μαθηματικών.

Βέλκου Κυριακή, Τσιρέμπολου Σταματία, Φαμπρίκη Αγγελική : Υποστηρίζοντας το δικαίωμα των παιδιών να να ακούγονται και να ενεργούν ως δημιουργοί αλλαγών στο σχολείο μας!

Αραβανή Βαρβάρα, Θεοφίλου Όλγα, Ίσερη Σπυριδούλα, Μπακαλοπούλου Φωτεινή, Μπανάκη Σοφία, Μπούκλα Ελένη, Σκιαδοπούλου Άννη, Παρασκευή Φλούδα, Χατζηιωαννίδου Βασιλική : Παραμυθοstem στο Νηπιαγωγείο.

Δεμερτζής Παύλος : Προσωπικότητες που επηρέασαν θετικά την ανθρωπότητα.

Ξενιδάκη Δωροθέα, Σκαρτσίλα Γρηγορία, Μεταλίδου Σωτήρα : Η Σχολική αντίληψη των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου Γαλλικού Ν. Κιλκίς.

 
  

 Λεμονίδης Χαράλαμπος, Στάμου Αικατερίνη : Εκτός, εντός και νοερά.

Τοπούζα Παρασκευή, Μπασματζίδης Γεώργιος : Ιστορίες της αυλής: μια διαδρομή από τη σχολική αυλή μέχρι το

Book Creator.

Ιωαννίδου Φεβρωνία : «Μία αλλιώτικη ξενάγηση στον τόπο μας»: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος με την χρήση των ΤΠΕ.

Παβέλης Παναγιώτης : Εκπαίδευση Steam και η ένταξή της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με Wedo 2.0 και Microbit ταξίδι στη ρομποτική.

Στύλας Περικλής, Τσελεπή Σοφία : Ψηφιακά εργαλεία και παραδοσιακά παιχνίδια: Όταν το παρελθόν συναντά το παρόν και το μέλλον.

Στάμου Αικατερίνη : Η παράξενη ιστορία των αριθμών.

 
  

 Απτεσλής Νίκος, Ακριτίδης Νίκος : Η σημασία των Κοινωνικών Ιστοριών στην εκπαίδευση των ατόμων με Αυτισμό.

Χατζηνικολάου Σοφία, Μιχαλούδη Δώρα : H Τεχνική της Σχολικής Διαπραγμάτευσης & Διαμεσολάβησης. Αγγελίδης Νικόλαος : Στυλ ηγεσίας και τρόποι διευθέτησης συγκρούσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η περίπτωση του Ν. Πέλλας.

Καραμανάκη Μαργαρίτα : Το mentoring στην εκπαίδευση. Μια αποτελεσματική εφαρμογή σε ειδικό σχολείο. Μακρή Σοφία- Ιωάννα, Γιαννούδη Άννα,Αναστασίου Δήμητρα, Δουλκερίδου Αστέρω, Χατζοπούλου Μαρίνα : Ταξίδι στο διάστημα: Μαθαίνουμε μαζί.

Μιχαλόπουλος Απόστολος, Κουκουμβρή Αλκιώνη : «Οι τέσσερις εποχές του χρόνου μέσα από το μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης».

 
  

 

Θεοδωρακάκη Θεοπή : Happy maths.

Κλειδαρά Μαρία : Οι μαθητές μιλούν για τη Φύση.

Σιαμήτρα Σταματία : Φορητή μάθηση και ψηφιακή αφήγηση για την καλλιέργεια πολυγραμματισμών στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Τσιγγερλιώτη Άννα: Ανάπτυξη του αριθμητικού νοήματος σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: Η σημασία του αναπαραστατικού υλικού.

Μπρέντας Φίλιππος : Ιστορικός γραμματισμός στην προσχολική εκπαίδευση: Τοπική ιστορία του Όθους Καρπάθου.

Κοτσαπουικίδου Μαρία : Προσεγγίζοντας διάσημους πίνακες ζωγραφικής στο νηπιαγωγείο με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.

Παπαβασιλείου Γεώργιος : Διδασκαλία της ισοδυναμίας κλασμάτων με τη χρήση ΤΠΕ.

Ιωαννίδου Φεβρωνία : Φανταζόμαστε και δημιουργούμε τη δική μας εικονογραφημένη ιστορία»: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σύζευξης της λογοτεχνίας και των ΤΠΕ.

Κυριακίδου Παρθένα : Η αξιοποίηση της τέχνης στο μάθημα της Γλώσσας από μαθητές Δημοτικού.

Στάμου Αικατερίνη : Το παράδοξο της διχοτομίας του Ζήνωνα και το άπειρο της «παλάμης».

Τσελεπή Σοφία : Τεχνητή νοημοσύνη (AI) στην εκπαίδευση. Εργαλεία AI στη διδακτική πράξη. Παραδείγματα εφαρμογής.

Ζαρφειάδης Λάζαρος-Φίλιππος : Παραστατική εθνογραφία και Εκπαίδευση. Το δάσος της Δαδιάς.

 
  

Ντίνου Αφροδίτη : Χρησιμοποίησε τις Υπερδυνάμεις σου (Use Your Superpowers).

Χαραλαμπίδου Κ. Μαρία : Πρόγραμμα ένταξης σε μαθητή με δυσκολία προσαρμογής στο σχολικό πλαίσιο.

Κοκκίνου Κυριακή : Σχολική διαρροή και ο ρόλος του σχολείου σε αυτήν.

Γουματιανός Ξενοφών, Τσιαδήμη Αγγελική : Πρόγραμμα eTwinning σε Δημοτικά Σχολεία Σωφρονιστικών Καταστημάτων.

Κολιούση Αναστασία : Ομαδική Αυτορρύθμιση Σχέσεων και Συμπεριφοράς στο Ειδικό Σχολείο.

Μαγλουσίδου Ξένια, Ταϊγανίδου Σοφία : Είμαι αυτό που διδάσκω ή ...διδάσκω αυτό που είμαι;

Προσέλευση

09:30‐10:00

Εναρκτήρια Επιστημονική Ομιλία:

«Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου»

(πτυχή της νεοτουρκικής και της κεμαλικής πολιτικής εξόντωσης των χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας-αρχές 20ού αι. Ιστορικό πλαίσιο και σύγχρονες γενοκτονικές σπουδές)

Χατζηκυριακίδης Κυριάκος: Επίκουρος Καθηγητής Έδρας Ποντιακών Σπουδών ‐

Τμήμα Ιστορίας‐Αρχαιολογίας Α.Π.Θ.

 

 

 

10:00‐10:30

Πολιτιστικό Δρώμενο Έναρξης 2ης μέρας Εργασιών:

Τραγούδια και χοροί από τον Πολιτιστικό & Μορφωτικό σύλλογο ‘’Μωμόγεροι’’ Αγ. Μάρκου Κιλκίς για την ημέρα Μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων

 

10:30‐10:50

 
  

 

 
  

 

Ταλαμπίρης Κωνσταντίνος: Η προσφυγική ταυτότητα των μαθητών και μαθητριών της πόλης του Κιλκίς, 100 χρόνια μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών.

Πασσιάς Νικόλαος, Παρθενοπούλου Γεωργία, Θεοχαρίδου Άννα : Η χρήση και η επίδραση των επιτραπέζιων παιχνιδιών ρόλων στη διδασκαλία της Ιστορίας.

Κοκκινάκη Γεωργία, Μπίτου Αναστασία : Η μορφοπαιδευτική αξία του παιχνιδιού στην εκπαίδευση.

Βέλκου Κυριακή : Το παιχνίδι της «Κρεμάλας» αλλιώς: μια διαφορετική προσέγγιση υποστήριξης του γραμματισμού στο νηπιαγωγείο.

Δαλακλή Ευαγγελία, Μπάμπης Δημήτριος: Ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να αντιμετωπίζουν ζητήματα αειφορίας.

CEIP Belmonte de Tajo, Spain : Πρόγραμμα κινητικότητας Jobshadowing Erasmust Eco – Schools.

Νίκα Σοφία, Μπεγλοπούλου Μαρία, Ταούλα Ευαγγελία, Γαζιώτου Ευαγγελία, Κλειδαρά Μαρία, Κανέλα Θεσσαλία, Στανούδη Καλλιρόη : Around the worldAgain!”: Ένα φανταστικό ταξίδι στο παρελθόν και το παρόν... Ζιώγα Χρυσούλα : Η Παλέτα των συναισθημάτων.

 
  

 

Ιωαννίδης Χρήστος, Σοφιανίδου Μαρία : Climatopia: Μαθαίνοντας για τις αιτίες και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής μέσα από ένα κόμικ.

Κουραλίδου Ελένη Μαρία, Μαυροδής Βασίλειος, Θεοχαρίδου Άννα : Η Αστροφυσική στο δημοτικό.

Μαύρου Μαρία, Τερζανίδης Κωνσταντίνος, Σαούλιας Αναστάσιος : «Πράσινη Εβδομάδα»,«Ένα Καινοτόμο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Ετών Τριάντα…».

Καφαντάρη Ευαγγελία, Χατζητρύφωνος Πασχάλης : Καινοτόμες Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις στη Διδασκαλία Πολιτικών Συστημάτων μέσω του Ρόλου-Παιχνιδιού και της Πολυμεσικής Τεκμηρίωσης.

Διαμαντόπουλος Ηλίας : Μία σύγχρονη διδακτική πρόταση στο πλαίσιο της δασικής εκπαίδευσης, με θέμα: «Τα δάση του Δήμου Πέλλας».

Σαούλιας Αναστάσιος, Δόβρολη Αγγελική, Θεοδωρίδου Ευτυχία, Φράγκου Ελένη : Ένα καινοτόμο διαθεματικό μοντέλο διδασκαλίας της Λογοτεχνίας για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Πετρούλη Ελισάβετ, Ιωαννίδου Ελένη, Δαλακλή Ευαγγελία : Περιβάλλον - Διατροφή – Υγεία.

 
  

 

Φροσύνης Αθανάσιος, Γιαννούτσου Χριστίνα : “Χρησιμοποιώντας την τέχνη της φωτογραφίας στην εκπαίδευση”. Νταούκα Παρασκευή : Το Παραμύθι στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης: Παιδαγωγική αξιοποίηση του παραμυθιού στη διδασκαλία της ελληνικής ως μητρικής και δεύτερης ή ξένης γλώσσας.

Γαλάνη Θεοδώρα, Εφραιμίδου Νικολέτα, Θεοχάρη Ιωάννα, Τσότσου Βάϊα, Χαραλαμπίδου Σοφία : Άτυπο Εργαλείο Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης.

Μακράκη Φωτεινή : Ο διαμεσολαβητικός ρόλος του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. στην ενίσχυση της συνεργασίας Σχολείου – Οικογένειας: Μία μελέτη περίπτωσης στο πλαίσιο σχεδιασμού και εφαρμογής ψυχοπαιδαγωγικής υποστήριξης μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ρούπα Μαγδαληνή, Μήτρου Ελένη, Παπαδοπούλου Αθηνά : «Ανακάλυψε τον δικό σου Υπερήρωα!» - Ένα πρόγραμμα ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης, αποδοχής και ενδυνάμωσης παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών.

Ματζίρης Χρήστος : Παιχνιδοποίηση στο μάθημα της μουσικής: Εμπλουτισμένα τεχνολογικά εκπαιδευτικά παιχνίδια για την ακρόαση ρυθμικών σχημάτων.

Μπαντάζου Ευπραξία, Μπερμπερίδης Σάββας : Συστήνομαι με ένα Πορτραίτο.

 
  

 

 
  

 

Αμοιρίδης Βασίλειος, Τσανούσα Ευθαλία : Η Ανεστραμμένη Τάξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης στη Φυσική Αγωγή.

 

Φωτίου Άννα : Μαθαίνουμε Ιστορία παίζοντας…escape room στο σχολείο.

Tζήκα Νατάσα, Αντώνης Λενακάκης : Η συμβολή ενός θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος με θέμα το περιβάλλον στην εξοικείωση των νηπίων με ζητήματα εναλλαγής των εποχών και κλιματικής αλλαγής.

Ιωαννίδου Φεβρωνία : «Φίλος έδωσε σε φίλο τριαντάφυλλο με φύλλο»: Ένα εκπαιδευτικό σενάριο για τη φιλία. Στεργίου Ιορδάνα : Η τέχνη και τα γράμματα στην αρχαϊκή εποχή: Μια σύγχρονη πρόταση διαφοροποιημένης διδασκαλίας.

Παπαχαραλάμπους Στυλιανή : Ένας για Όλους και Όλοι για Έναν!

Ανδρεΐδου Χαρά : «ΠΑΙΧΝΙΔΟΛΕΞΑ –Καλλιέργεια του λόγου μέσα από το παιχνίδι με τις λέξεις».

Τσιτώνα Παρασκευή : «Η τέχνη στη σχολική τάξη για την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και φαντασίας».

 
  

Παυλίδου Νίκη, Χρυσουλίδου Χαρίκλεια : Παιδική Λέσχη Ανάγνωσης για μαθητές Ε’ και ΣΤ’ τάξης δημοτικού σχολείου.

Λυμπέρης Γιώργος : Το θεατρικό δρώμενο ως εναλλακτική μορφή πολιτιστικής εκδήλωσης. «Το σιρόπι του Αϊ Βασίλη» του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πολυκάστρου.

Καλοκίδου Βασιλική, Ρουσσέτη Κυριακή : E-twinning program: «Η μικρή Ελένη παίζει μαζί μας και mathαίνει! STEM3».

Ζωγράφος Μιλτιάδης, Καμαρούδης Σταύρος, Πορτοκαλίδου Ξένη : Παραγωγή γραπτού λόγου μέσω διδασκαλίας κειμένων αθλητικού λόγου.

Κυριακίδης Νικόλαος, Καζλάρη Ζωή : «Πράσινα Νερά», βιωματικό εργαστήριο σχετικά με τη ζωή και τον πολιτισμό στη θάλασσα.

Σταματέλου Ευγενία Μαρία, Σταματέλος Ιωάννης Μάριος : Το βιβλίο της μουσικής και των θαυμάτων.

Πραβήτα Γεωργία : Η δημιουργική γραφή στο σχολείο - Ευτυχισμένα παιδιά σημαίνει πετυχημένοι πολίτες.

 
  

 

Μαργαρίτη Γεωργία, Παπαδοπούλου Άννα, Καμπουρούδη Ιωάννα : «Στέργιουμ, έλα κζάνιμ να σι παντρέψουμι..».

Ελευθεριάδου Ανατολή, Κυριμλίδου Όλγα : Γη της Ιωνίας. Τι να θυμηθώ, τι να ξεχάσω από όσα πέρασα… Γαλάνη Θεοδώρα, Εφραιμίδου Νικολέτα, Θεοχάρη Ιωάννα, Τσότσου Βάϊα, Χαραλαμπίδου Σοφία : Βιβλιοπαιχνιδίσματα.

Μπαντάζου Ευπραξία, Μπερμπερίδης Σάββας : Παίζοντας με τον Μοντριάν.

Μαυρουδή Άννα : «Η Εκπαιδευτική Σταθερά π=παιχνίδι… Μαθαίνω παίζοντας και παίζοντας μαθαίνω…». Χαμουρούδης Αθανάσιος : Η Μουσικοθεραπεία ως ειδικό πλαίσιο συμπερίληψης των τεχνών στην εκπαίδευση με σκοπό το ευ ζην.

Παναγιωτίδου Παρασκευή : Η γιορτή της «Πολύχρωμης Αγάπης.

 
  

 Προεδρείο: Βαβουλίδου Μαρία, Παπαβασιλείου Γεώργιος

9.30 – 11.30

Δωρόθεος Ορφανίδης: Εικαστικά Σημειωματάρια (Art Sketchbook) & Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας για την Διδακτική των Εικαστικών στην μετακόβιντ Εποχή.

Καμαρούδης Σταύρος, Μπασούκου Λίνα : Θέατρο του Ελληνισμού στη διασπορά: Καλλιτεχνική πράξη και εκπαίδευση. Μια πρόσφατη εφαρμογή στην Ουγγαρία.

Τσιούκας Κωνσταντίνος, Κώστας Θεοχάρης, Δημητρίου Αγγελική : Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης μέσω οπτικών ερεθισμάτων στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου σε μαθητές Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού.

Καρούμπαλη Ευγενία : Η πολυτροπική ακρόαση στο μάθημα της μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το παράδειγμα του σύγχρονου δημοφιλούς τραγουδιού Dusk till dawn.

Καζολή Ανθή : «Μουσικοκινητική προσέγγιση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων».

Γεράνη Χρυσάνθη : Οι εκπαιδευτικοί όμιλοι ως πρόσκληση στην τοπική κοινωνία (Η εφαρμογή τους στο 1ο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Ενταγμένο στο Α.Π.Θ.)

Γιαβρούδης Κωνσταντίνος, Αμπράση Ευαγγελία, Καφτεράνη Αικατερίνη : Μία καινοτόμος διδακτική πρόταση για την εξάσκηση των βασικών δεξιοτήτων του κλασσικού αθλητισμού με παιγνιώδη τρόπο.

Τρασάνη Βασιλική : Ένα μύθο θα σας πω και μετά θα γυμναστώ.

Μάγκου Αναστασία, Καραμπετιάν-Νικοτιάν Ελισσάβετ, Καλαφάτης Χρήστος, Βακαδάρης Ιωάννης, Αμπράση Ευαγγελία: Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος της SAFE WATER SPORTS στην ανάπτυξη των συναισθηματικών δεξιοτήτων μαθητών/τριών Ε΄ και Στ΄ τάξης δημοτικού σχολείου.

11.30 – 13.30

Σαρμή Πασχαλιά: STEAM Around the World, η Πολιτιστική Κληρονομιά ως αντικείμενο σχολικής συνεργασίας. Παπαδοπούλου Ελένη, Τσιάντος Βασίλειος, Χατζηκρανιώτης Ευριπίδης, Μαραγκάκης Μιχαήλ: Η μικρή κυκλοφορία του αίματος με ηλεκτρικό κύκλωμα: Εκπαίδευση STEAM και δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Γαϊτανίδη Μαρία: Φυσική και Νέες Τεχνολογίες: Μια σύγχρονη διδακτική πρόταση της επίδρασης των δεικτών στα οξέα και τις βάσεις μέσα από τα εικονικά εργαστήρια του ChemNoesis.

Πετσάνη Ράιδα: Από την Επιστημολογία στη διδακτική των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο- Οι δυνάμεις.

Στάικογλου Ν. Βενέτης: Διδακτικές Προσεγγίσεις των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο.

Μαμαλούδης Απόστολος: Οι Ψηφιακές Δεξιότητες στην Εκπαίδευση Μαθητών με Προβλήματα στην Αναγνωστική Ικανότητα.

Ντινοπούλου Στέλλα, Καμαρούδης Σταύρος : Γενική Εκπαίδευση και μαθητές στο φάσμα του Αυτισμού: Μια μελέτη περίπτωσης.

Γκούμας Σταμάτιος, Κουρεμένου Θεοδώρα: Παρουσίαση Παραολυμπιακών Αθλημάτων: H γιορτή της Συμπερίληψης.

Γκουντρουμάνη Αικατερίνη, Βαζούρας Σπύρος : Διδάσκοντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο με παιχνίδι ρόλων στο Δημοτικό Σχολείο.

Πουλτίδης Σταύρος : Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας μέσα από τον συμμετοχικό ανασχεδιασμό της σχολικής αυλής.

13.30 – 15.30

Αμπράση Ευαγγελία : Η επίδραση δύο διαφορετικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, εικονικής πραγματικότητας πλήρους εμβύθισης και τυπικών δραστηριοτήτων στην αντίληψη βάθους και στην απόλαυση παιδιών ηλικίας 8-10 ετών.

Καραγεώργος Χρήστος : Η συμβολή των ψηφιακών διαδραστικών παιχνιδιών στη μαθησιακή διαδικασία. Η περίπτωση του Wordwall.

Μάγκου Αναστασία, Πάτρας Ιωάννης, Καλαφάτης Χρήστος, Ρόκκα Στέλλα : Μαθήματα ψυχοκινητικής αγωγής στην εσωτερική παρακίνηση μαθητών/τριών Ε΄ και Στ΄ τάξης δημοτικού σχολείου.

Νικηφόρου Παρασκευή : Διερεύνηση της σχέσης του κοινωνικού άγχους και των αυτόματων αρνητικών σκέψεων μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Σακαρέλη Ελπινίκη : Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση: Εφαρμογές, Προκλήσεις και Προοπτικές.

Ζαχαρία Μαρίνα, Θεοδωρίδου Γρηγορία, Κερασοβίτη Πηνελόπη : Η Ολιστική Ανάπτυξη της Ενσυναίσθησης μέσω του eTwinning έργου “The Empathy Turtles: For Me, for You and Nature”.

Σαββοπούλου Μαρία, Κίκας Ιωάννης : «Ίδιοι κανόνες, ίδια λογική», Ένα συνεργατικό έργο για τα Δικαιώματα και τις Υποχρεώσεις των παιδιών στον ψηφιακό κόσμο.

Σκερλέτη Ευαγγελία : Μουσική και χρώματα: Η συμβολή της τέχνης στην ανάπτυξη της παιδικής δημιουργικότητας.

Κοντοπούλου Στυλιανή, Σερασίδου Βέρρα : Ρομποδιαδρομές στη Βόλβη.

Μουσουλή Μαρία, Καρατάσιου Αγγελική, Ευγενειάδης Γιώργος, Γκαϊντατζή Αθανασία, Παπαευαγγέλου Ευαγγελία: Παιχνίδια από Επαναχρησιμοποιούμενα Υλικά για την Καλλιέργεια της Λεπτής και Αδρής Κινητικότητας. Παναγιωτοπούλου Στέλλα, Εφραιμίδου Άννα : Μικροί Πράσινοι Καλλιεργητές, μια βιωματική προσέγγιση του κύκλου της υγιεινής διατροφής, από το πιάτο στο τραπέζι

Χαραλαμπίδου Ελπίδα : Αποτελεσματικές Διδακτικές Πρακτικές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Ντόγκα Φίλη, Γκούγκουλη Δήμητρα : «Με πένα και φαντασία…συγγραφείς εν δράσει»

 

 

Προεδρείο: Κλειδαρά Μαρία, Μπούσιου Στέλλα

9.30 – 11.30

Μαραβελάκη Σωφρονία: Η Σχολική Βιβλιοθήκη ως κόμβος πληροφόρησης, μάθησης και πολιτισμού.

Πολύζου Δήμητρα, Αντωνιάδου Αικατερίνη: Πρόγραμμα διαγλωσσικής διδασκαλίας ποιητικών κείμενων σε μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα.

 

Παπουτσή Γεωργία: Διδακτική πρόταση με βάση το μοντέλο των πολυγραμματισμών για το γλωσσικό μάθημα στη Στ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου.

Μάλαμα Βασιλική : Η ρητορική τέχνη ως μέσο ανάπτυξης της αναγνωστικής ικανότητας & των κοινωνικών δεξιοτήτων. Ένα πρόγραμμα φιλαναγνωσίας για την Ε δημοτικού.

Zoto Aida: Η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο ελληνοαλβανικό Αρσάκειο κολλέγιο Τιράνων.

Μωυσιάδου Σταυρούλα: «Αξιοποίηση του Ψηφιακού Κόμικ ως Εργαλείο Εκμάθησης της Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Κλάγγου Σταματία, Μαντικού Σταματία, Λιβανίου Ευαγγελία: «Η ψηφιακή αφήγηση στη διδασκαλία της γραμματικής των αγγλικών με την μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης-Πρόταση καινοτόμου δράσης για τα Αγγλικά στην Στ δημοτικού.

Μακρυπούλια Σταματούλα: Γαλλικά και τέχνη.

Καζταρίδου Αλίκη: Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής στο Δημοτικό σχολείο.

Μπλιούμη Ελένη : «Οι μύθοι του Αίσωπου και η δημιουργική γραφή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση»

11.30 – 13.30

Καραμανώλη Ελένη: Διδάσκοντας Ιστορία αλλιώς: διδακτική παρέμβαση στο μάθημα της Ιστορίας.

Φαρδή Κυριακή: Ιστορική Εκπαίδευση και Θεατροπαιδαγωγική: Διερεύνηση ενός ζωντανού και δημιουργικού μαθησιακού δρόμου για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Βίγκου Αικατερίνη, Μπεσή Ευαγγελία, Χιουρέα Μαρία: Ζωγραφίζοντας την Ιστορία: ένα οπτικό ταξίδι στο χρόνο. Προκοπίδου Μαρία: 100 χρόνια από την εγκατάσταση των Ποντίων προσφύγων στην Αλμωπία- Λεύκωμα αναμνήσεων από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου.

Καλύβα Αικατερίνη: Οι κοινωνικές, πολιτισμικές και συναισθηματικές διδακτικές πρακτικές των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και η δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη στο γνωστικό αντικείμενο των μαθηματικών.

Τσίνα Μαρία: Μέσα στο μουσείο.

Κουτσουκτώνη Αθηνά-Κυριακή, Σουλίδου Αικατερίνη: Γνωρίζω το Κάστρο της Πόλης μου. Αστερίου Ιουλία- Μαρία, Πέγιου Αθηνά: Αποκωδικοποιώντας τις Φυσικές Καταστροφές. Οικονόμου Ευαγγελία: «Παίζουμε μαθηματικά; Ανακαλύπτοντας έναν πολύπλευρο κόσμο». Παπαχαραλάμπους Αναστασία: Παίζω και Μαθαίνω για την Υγιεινή Διατροφή.

13.30 – 15.30

Τοκμακίδου Ελπίς: Η μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο και η συμβουλευτική των γονέων τους.

Μαργαριτοπούλου Θεοδώρα, Τσιτιρίδου Μαρία, Γρηγοριάδης Αθανάσιος, Γραμματικόπουλος Βασίλης :

Αξιολόγηση της συνεργασίας οικογένειας- παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας.

Νάση Βασιλική: Η δημιουργική διαδικασία συγγραφής μιας πολύγλωσσης ιστορίας kamishibai από παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Ζέζου Αναστασία, Λαός Δημήτριος: Δημιουργία ιστορίας με την αξιοποίηση του λογισμικού Pixton στο Νηπιαγωγείο.

Παναγιωτίδου Σόνια: Διδακτική αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στο Νηπιαγωγείο. Ένα εκπαιδευτικό σενάριο με θέμα τη Μεσόγειο Θάλασσα.

Τοκμακίδου Ελπίς: Η προσφερόμενη αφηγηματική δομή εικονογραφημένων ιστοριών σε παιδιά νηπιαγωγείου, με αφορμή το κείμενο "Ο Λύκος ξαναγύρισε" του Geoffroy de Pennart.

Σγούρου Νικολέτα: Εκπαίδευση για την Αειφορία και Εκπαιδευτική πράξη-Καινοτόμες προτάσεις, καλές πρακτικές στην προσχολική εκπαίδευση.

Τσίνα Μαρία: Οι φίλοι μας τα έντομα. Δημιουργία εκπαιδευτικού σεναρίου και εφαρμογή του στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

 

Παπαμικρούλη Ευγενία : Αναλαμβάνουμε δράση για το κλίμα που αλλάζει, περιβαλλοντικό πρόγραμμα etwinning.

Λαμπρίδη Δωροθέα: Οι ιστορίες της γιαγιάς... για τη Χώρα της Ελιάς.

Καραδήμου Δέσποινα, Παπαϊωάννου Θεόδωρος, Χριστοφορίδης Ιωάννης : Προσανατολισμός στη φύση. Μια πρόταση για εισαγωγή εφαρμογών κινητών σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Κακλαμάνης Θωμάς, Καψάλη Θέκλα: Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Ε.Α.Α.) και Αγωγή Υγείας.

 

 

Αθανασοπούλου Ρένα : Μόρφωση προσβάσιμη σε όλους μέσα από την τέχνη. Όταν τα εμπόδια εμπνέουν δημιουργικές λύσεις.

Βέλτσιου Παναγιώτα : Πατρική εμπλοκή, αυτοεκτίμηση και ακαδημαϊκή επίδοση σε μαθητές της Στ΄ Δημοτικού. Γούτας Γεώργιος : Υλοποίηση διδακτικής πρότασης για την «ασφάλεια στο διαδίκτυο» με χρήση εργαλείων Τ.Π.Ε. και έρευνα για την αποτελεσματικότητα της πρακτικής.

Ζουζάκογλου Χρυσή, Κρόκου Αναστασία, Μιχαηλίδης Ιωάννης, Παπαδοπούλου Ελένη, Ποντίου Σπυριδούλα, Στανίτσας Θεόδωρος: Μέρες φιλίας, μέρες φιλαναγνωσίας, αφιέρωμα στην Άλκη Ζέη.

Ιορδανίδου Αναστασία, Μανωλοπούλου Στέλλα : Η διαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων στην ειδική αγωγή. Καζολή Ανθή : «Εφαρμογή μουσικοκινητικών παιχνιδιών στα διδακτικά αντικείμενα του Δημοτικού Σχολείου». Κολωνιάρη Βενετία, Τσακιρπάλογλου Παναγιώτα : Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος στο νηπιαγωγείο.

Κρόκου Αναστασία, Ποντίου Σπυρέτα, Μενεσελίδου Ιωάννα, Μιχαηλίδης Ιωάννης, Στανίτσας Θεόδωρος :

Μαθαίνω τους πλάνητες του ηλιακού συστήματος χρησιμοποιώντας το Scratch 3.

Λαμπρόπουλος Αντώνιος : Η ένταξη του Καραγκιόζη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα πλεονεκτήματα στην ειδική αγωγή.

Παπαϊωάννου Αλεξάνδρα, Ροκά Μαλαματή : Γίνε κι εσύ ΧΟΠΑ ΗΡΩΑΣ 112 – Δεξιότητες Αυτομέριμνας, Ασφάλειας και Πρόληψης.

Παπακωνσταντίνου Αναστασία, Σαρβάνης Γρηγόριος : Μεσολόγγι, Τόπος Πολιτισμού, διδακτικό σενάριο για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Παυλίδου Κατερίνα, Στούμπου Σταυρούλα : Η Αλίκη στη χώρα των Escape Rooms.

Σαλπιγκτή Σοφία : Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Τσίνα Μαρία : Διαχείριση γνώσης και καινοτομίας στην εκπαίδευση. Η διοίκηση και διαχείριση της γνώσης -

Μελέτη περίπτωσης νηπιαγωγείου.