Σάββατο, 20 Απριλίου 2024, 2:21:41 μμ
Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020 21:40

Αποκλειστικό: Πιλοτικά «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» ορίστηκαν τρία σχολεία στο ν. Κιλκίς

Τρείς Σχολικές Μονάδες του Κιλκίς (2ο Δημοτικό Σχολείο, 3ο Νηπιαγωγείο και 1ο Γυμνάσιο ) περιλαμβάνονται στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που δημοσιεύθηκε στις 13.7.2020 και με την οποία ορίστηκαν τα 218 σχολεία της χώρας (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια) για την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021.

 

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην πιλοτική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής  ανακαλυπτικής μάθησης. Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, ενώ ταυτόχρονα θα επιχειρηθεί η διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου αναλυτικού προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών.

Κατά την υλοποίηση της πιλοτικής δράσης θα επιχειρηθεί να δοθεί βάρος στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, στη διερεύνηση των δυνατοτήτων συνεργασίας για τη διαχείριση κρίσεων και στην επίλυση συγκρούσεων, στην ανάπτυξη της ευελιξίας στη λήψη αποφάσεων, στον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό, καθώς και στον γραμματισμό στα Μέσα, που αποτελούν απαραίτητα εφόδια για κάθε σύγχρονο μαθητή και μελλοντικό πολίτη, σε όλους τους τομείς κοινωνικής και πολιτισμικήςδράσης.

Κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής, μέσα από την πράξη θα προκύψουν νέες δημιουργικές διδακτικές προτάσεις οι οποίες θα ενταχθούν μελλοντικά στο πρόγραμμα και με τις οποίες θα επιδιωχθεί ο μετασχηματισμός και η ανανέωση  της μαθησιακής διαδικασίας καθώς και η διασύνδεση της μαθητικής με την πραγματική ζωή.

Τα 218 σχολεία επιλέχθηκαν ύστερα από εισηγήσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, και τη σύμφωνη γνώμη των αντίστοιχων Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, ενώ συμπεριλήφθηκαν σε αυτά το σύνολο των προτύπων και πειραματικών σχολικών μονάδων της χώρας.