Τετάρτη, 22 Μαΐου 2024, 4:39:15 πμ
Παρασκευή, 05 Απριλίου 2024 17:06

Κέρδισαν τις εντυπώσεις οι μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. Αξιούπολης στο 16ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Την Τετάρτη 3/4/2024 πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Διάδοσης των Επιστημών NOESIS στη Θεσσαλονίκη, το 16ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής. Το 1ο Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. Αξιούπολης πιστό στις αρχές του, που συνδέονται με την εκπαιδευτική και την τεχνολογική καινοτομία, συμμετείχε με δύο ομάδες μαθητών που παρουσίασαν τις εργασίες τους:

«Η γάτα στη Σελήνη: μια τεχνική stop-motion» και «Κατασκευή και λειτουργία σταθμού μέτρησης και καταγραφής αιωρούμενων σωματιδίων ΡΜ10 και ΡΜ2,5». Οι εργασίες δημιουργήθηκαν στα εργαστήρια κατεύθυνσης των ειδικοτήτων «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων» και «Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ».

Οι μαθητές παρουσίασαν γενικότερα τον τρόπο που εργάστηκαν, την πορεία που ακολούθησαν, προβλήματα που αντιμετώπισαν επιτυχώς ώστε να παραχθεί ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, ενώ απάντησαν και σε σχετικές ερωτήσεις των συνέδρων.

Η πρώτη εργασία είχε τεχνολογική και περιβαλλοντική διάσταση και είχε στόχο την μελέτη, ανάπτυξη και κατασκευή ενός εργαλείου μέτρησης της ποιότητας του αέρα σε ότι αφορά την περιεκτικότητά του σε αιωρούμενα σωματίδια. Το εργαλείο είναι βασισμένο στο Arduino, μια ηλεκτρονική πλακέτα ανάπτυξης ρομποτικής και αναπτύχθηκε από δύο ομάδες οι οποίες εργαζόταν παράλληλα και σε συνεργασία.

Η δεύτερη εργασία συνδύαζε την τεχνολογία με την τέχνη και αφορούσε την εφαρμογή στην παραγωγή animation, της τεχνικής stop-motion. Η τεχνική αυτή εφαρμόστηκε στην παραγωγή video ταινίας μικρού μήκους με τίτλο «Η γάτα στη Σελήνη» από τους ίδιους τους μαθητές.

Μετά το τέλος της παρουσίασης οι μαθητές παραχώρησαν συνέντευξη στο web radio του συνεδρίου.

Στις παράλληλες εκδηλώσεις του μαθητικού συνεδρίου το 1ο Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. Αξιούπολης επίσης προσκλήθηκε και συμμετείχε με παρουσίαση έργων και δράσεων που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ – σχέδια δράσης».

Το σχολείο συμμετέχει στο συγκεκριμένο πρόγραμμα από την πρώτη εφαρμογή του, πραγματοποιώντας εκπαιδευτικά έργα, δράσεις και παρεμβάσεις στο σχολικό χώρο, μέρος των οποίων παρουσιάστηκαν στο NOESIS.