Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024, 8:59:47 πμ
Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2021 19:37

Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ. Τρία χρόνια δράσεις στο 1ο ημερήσιο ΕΠΑΛ Αξιούπολης Παιονίας

Πριν από τέσσερα χρόνια ξεκίνησε η εφαρμογή ενός καινοτόμου προγράμματος στα  ΕΠΑΛ που ορίστηκε ως  «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ” μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ” με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

 

Τον πρώτο χρόνο  το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά σε κάποια σχολεία, αλλά από  τον επόμενο επεκτάθηκε σχεδόν σε όλα τα ΕΠΑΛ της Ελλάδος.

Το 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ από την πρώτη χρονιά πρόσβασης στο πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» – «ΜΝΑΕ»  έλαβε μέρος με πολλές υποδράσεις και δρώμενα είτε μέσα στο σχολείο είτε έξω από αυτό, σε μία προσπάθεια ενημέρωσης και προώθησης του σχολείου για το  τι είναι και τι παρέχει ένα ΕΠΑΛ στους υποψηφίους μαθητές του.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διάφορους πυλώνες, ένας από τους οποίους είναι η υλοποίηση  Σχεδίων Δράσης (projects ) από τους μαθητές κυρίως της Α΄ τάξης των ΕΠΑ.Λ.. Λόγω της ιδιαιτερότητας της φύσης των επαγγελματικών σχολείων, δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην καλλιέργεια της καινοτομίας, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την προώθηση της επιχειρηματικότητας. Για αυτό τα Σχέδια Δράσης (projects) αποτελούν μία από τις παρεμβάσεις του προγράμματος και  υλοποιούνται κατά τις ώρες της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, είναι χρηματοδοτούμενα και προωθούν καινοτόμα και δημιουργικά projects που μπορεί να συνδέονται με τις επιστήμες, την τεχνολογία, τον πολιτισμό, τις τέχνες, κ.λπ.

Στο ΕΠΑΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ εφαρμόζονταν κάθε χρόνο νέες και καινοτόμες υποδράσεις με την επίβλεψη και συμμετοχή  πολλών εκπαιδευτικών, όλων των τομέων του σχολείου. Οι υποδράσεις που υλοποιήθηκαν  σε κάθε σχολική χρονιά έδωσαν από την μία πλευρά στους μαθητές της Α΄ Λυκείου  πρωτοποριακές πρωτοβουλίες και δεξιότητες , προκειμένου να επιλέξουν τον σωστό τομέα την επόμενη σχολική χρονιά ενώ από την άλλη οι μαθητές των τομέων και των ειδικοτήτων που συμμετείχαν απέκτησαν εμπειρία στο αντικείμενο του μελλοντικού τους επαγγέλματος και εξελίχθηκαν πάνω σε αυτό.

Μέσω του προγράμματος για να υλοποιηθούν οι υποδράσεις οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εξόπλισαν με αναλώσιμα υλικά , μηχανήματα, προπλάσματα τα εργαστήρια του σχολείου προκειμένου να ενισχύσουν με την αρμόζουσα υλικοτεχνική υποδομή. Επιπρόσθετα , μέσω του προγράμματος το πρώτο χρόνο που ήταν εφικτό , έγιναν  εκπαιδευτικές εκδρομές για τους μαθητές αλλά και οι απαραίτητες μετακινήσεις μέσα στο  πλαίσιο των υποδράσεων.

Η σχολική χρονιά 2020-2021 είναι η η τρίτη χρονιά που υλοποιείται στο 1ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ  ΕΠΑΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ το πρόγραμμα  «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» – «ΜΝΑΕ» , ένα φιλόδοξο και πολυδιάστατο πρόγραμμα που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και περιλαμβάνει μια δέσμη παρεμβάσεων που αφορούν στην ψυχοκοινωνική και γνωστική υποστήριξη των μαθητών, στη δημιουργία δικτύων υποστήριξης καθώς και σε συμπληρωματικές δράσεις.

Το σύνολο των υποδράσεων τα τρία αυτά σχολικά έτη  είναι:

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018- 2019

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΟ ΕΠΑΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ κοινωνικοποιείται….

ΥΠΟΔΡΑΣΕΙΣ

Α. Σεμινάριο παροχής Α΄βοηθειών σε μαθητές δημοτικού με τίτλο «Έπεσα , χτύπησα…ξέρω τι να κάνω».

Οι μαθητές της ειδικότητας Β.Νοσηλευτή οργάνωσαν ένα σεμινάριο Α΄Βοηθειών προσαρμοσμένο σε μαθητές δημοτικού. Η επίδειξη  του έγινε σε  τρία δημοτικά της περοχής του Δ.Παιονίας (1ο Δημοτικό Πολυκάστρου, 2ο Δημοτικό Πολυκάστρου και 1ο Δημοτικό Αξιούπολης) με τους μικρούς μαθητές να παρακολουθούν και να συμμετέχουν με μεγάλο ενδιαφέρον.

Β. Εργαστήρι ηλεκτρολογίας «ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ»

Στην υποδράση αυτή έγινε εγκατάσταση ασφαλείας μέσα στο εργαστήριο των ηλεκτρολόγων του σχολείου για αποφυγή τυχόν ηλεκτρικών ατυχημάτων.

Γ. Ημερίδα ενημέρωσης για τις μαθησιακές δυσκολίες.

Οργανώθηκε από τους μαθητές της Α΄Λυκείου μία ημερίδα σχετικά με τις μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ολοένα  και περισσότεροι μαθητές. Η ημερίδα έλαβε χώρα στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ με επιτυχία.

Δ. Δράση για την αειφορία « Το ΕΠΑΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ καταργεί την πλαστική σακούλα»

Το σχολείο μας κατάφερε να συλλέξει ένα μεγάλο όγκο από πλαστικές σακούλες που έδωσε για ανακύκλωση και ταυτόχρονα μοίρασε στους μαθητές του νέες υφασμάτινες σακούλες πολλαπλών χρήσεών με το λογότυπό του σχολείου και του προγράμματος.

Ε. Εργαστήριο Γεωπονίας: «Από την παραγωγή φυτών…στην παρασκευή τροφίμων»

Οι μαθητές του τομέα Γεωπονίας καλλιέργησαν από την αρχή συγκεκριμένα είδη φυτών που  τα μεταποίησαν σε τελικό προιόν όπως μαρμελάδες, τουρσί, λικέρ και τα προσέφεραν στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Πολυκάστρου.

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2019-2020

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ»

ΥΠΟΔΡΑΣΕΙΣ

Α. «Υγεία και Ευεξία στην 3η ηλικία» δράση του τομέα Υγείας ,Πρόνοιας & Ευεξίας

Η υποδράση αφορούσε τη συνεργασία του σχολείου με τα ΚΑΠΗ ΤΟΥ Δ.Παιονίας, την ενημέρωση των μελών του ΚΑΠΗ για τις πιο γνωστές νόσους που εμφανίζονται στην ηλικιακή τους ομάδα και την μέτρηση των ζωτικών τους σημείων, αλλά λόγω της πανδημίας η δράση προσαρμόστηκε μέσα στο σχολείο μας. Έτσι, με τα  ηλεκτρονικά μέσα που αγοράστηκαν , με την υποστήριξή του ΜΝΑΕ,  οι μαθητές έκαναν καταγραφή της αρτηριακής πίεσης, του αρτηριακού σφυγμού, της θερμοκρασίας και του σακχάρου του αίματος στο σύνολο του εκπαιδευτικού δυναμικού του σχολείου .

Β.  «Από μπουκάλι νερού σε …θρύμμα πλαστικού» δράση του τομέα Μηχανολογίας

Μέσα στο εργαστήριο της μηχανολογίας ο υπεύθυνος καθηγητής με τους μαθητές του, σχεδίασαν και δημιούργησαν ένα μηχάνημα που μετατρέπει το πλαστικό μπουκαλάκι του νερού σε θρύμμα πλαστικού , το οποίο  επαναχρησιμοποιείται για την παραγωγή ανακυκλώσιμου πλαστικού πολτού.

Γ.  «Είμαι στο σχολείο, νιώθω ασφαλής» δράση του τομέα Ηλεκτρολογίας

Λόγω  της τοπογραφικής θέσης του σχολείου εγκαταστάθηκε από τους μαθητές της ειδικότητας του ηλεκτρολόγου μία κάμερα μη καταγραφής που επιβλέπει την είσοδο και την έξοδο ατόμων και αυτοκινήτων προς και από το προαύλιο του σχολείου.

Δ.  «Μπορώ και γω να φτιάξω ένα ηχείο» δράση του τομέα Ηλεκτρολογίας

Με την χρησιμοποίηση παλιών θρανίων που επεξεργάστηκαν οι μαθητές της ειδικότητας της Ηλεκτρολογίας, κατασκεύασαν το πλαίσιο του ηχείου και στη συνέχεια συναρμολόγησαν μέσα σε αυτό τα υπόλοιπα εξαρτήματα.

Ε. «Κομποστοποίηση μειώνουμε τα οικιακά απόβλητα αυξάνουμε την γονιμότητα του εδάφους» δράση του τομέα Γεωπονίας.

Οι μαθητές κατασκεύασαν ένα κάδο κομποστοποίησης από παλέτες και υλικά και συνέλεξαν τα κατάλληλα υλικά (κλαδιά, φύλλα κ.α.) για να ξεκινήσει η παραγωγή χώματος.

Στ. «Το ΙΝΤΕΡΝΕΤ μας φέρνει κοντά…» δράση του τομέα Πληροφορικής

Με την καθοδήγηση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού έγινε επέκταση του ενσύρματου και ασύρματου δικτύου ίντερνετ  του σχολείου προς τα  εργαστήρια που είναι απομακρυσμένα από το κέντρικό κτίριο ή δεν είχαν μέχρι τότε πρόσβαση στο δίκτυο του ίντερνετ.

Ζ.  «Δίνω αίμα, σώζω ζωές» δράση του τομέα Υγείας, Πρόνοιας & Ευεξίας.

Η δράση αυτή έγινε με τη συνεργασία της ΕΛΜΕ ΚΙΛΚΙΣ , με την διοργάνωση εθελοντικής αιμοδοσίας στο σχολείο μας , που  λόγω της πανδημίας δεν υλοποιήθηκε. Η εργασία των μαθητών πάνω στην εθελοντική αιμοδοσία προβλήθηκε όμως στην τακτική αιμοδοσία της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΙΜΑΤΟΣ του Συλλόγου Ποντίων Πολυκάστρου και περιχώρων  «ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ» .

Η σχολική αυτή χρονιά σηματοδοτήθηκε από την πανδημία του COVID 19 που δημιούργησε αρκετά προβλήματα κατά την υλοποίηση των δράσεων αλλά και πάλι οι εκπαιδευτικοί που ήταν υπεύθυνοι κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν  τις δράσεις τους  στο πλαίσιο του εφικτού .

 

ΤΡΙΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΝΑΕ….

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021

Μία δύσκολη χρονιά για το πρόγραμμα με ιδιαιτερότητες που καλείται ο υπεύθυνος δράσης να διεκπαιρώσει έχοντας αρκετούς περιορισμούς. Το ΕΠΑΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ και πάλι αναλαμβάνει λιγότερες μεν ,αλλά ενδιαφέροντες υποδράσεις με γενικό τίτλο:

ΕΠΑΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ. ΕΝΑ ΕΞΥΠΝΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ …ΟΜΟΡΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Α. Ο κήπος μας, μια όαση στην καθημερινότητά μας…

Στη δράση συμμετέχουν μαθητές της Β΄ τάξης του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος και της Γ ΄τάξης της ειδικότητας Τεχνικού Φυτικής Παραγωγής  με σκοπό την   ευαισθητοποίηση των μαθητών στη δημιουργία ενός καλαίσθητου εξωτερικού χώρου – αυλής και τη συμβολή τους, μέσω της ανάπλασης - αναγέννησης του σχολικού κήπου, στην ψυχική ηρεμία και ξεκούραση των μαθητών και εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος.

Β. Tηλεκπαίδευση στο σχολείο στον καιρό του COVID-19- «ΚΟΡΟΝΟ-ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

 Σκοπός της δράσης είναι η εγκατάσταση ασύρματου τοπικού δικτύου για την πρόσβαση στο internet από κάθε σχολική τάξη του κτιρίου , λόγω απουσίων μαθητών -  θετικών στον COVID-19, από την παρακολούθηση του μαθήματος δια ζώσης.

Γ. Κέντρο αισθητικής «ΕΠΑΛ ΟΜΟΡΦΟΥΠΟΛΗΣ».

Στο σχολείο αυτή τη σχολική χρονιά δημιουργήθηκε νέα ειδικότητα στον Τομέα Υγείας , Πρόνοιας & Ευεξίας αυτή της Αισθητικής Τέχνης.Οι μαθητές της Γ΄τάξης της ειδικότητας Αισθητικής εργάστηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να κατανοήσουν τα στάδια που χρειάζεται για να στηθεί μία επιχείρηση ενός Ινστιτούτου Αισθητικής , να οργανώσουν από την αρχή ένα επαγγελματικό χώρο , να τον εξοπλίσουν με τα απαραίτητα υλικά (αναλώσιμα και μη) και να προωθήσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν σε αυτόν, στην τοπική κοινωνία.

Δ. Η «έξυπνη» και άνετη τάξη μας.

Οι μαθητές της Β΄ τάξης του τομέα Πληροφορικής μέσω της δράσης αυτής θα μπορέσουν  να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) όσο αφορά τη διασύνδεση συσκευών και υποδομών με το Διαδίκτυο για την υλοποίηση του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of Things).Οι μαθητές θα υλοποιήσουν μία διάταξη (κατασκευή) που θα εποπτεύει και θα καταγράφει τις "κλιματολογικές" συνθήκες της τάξης (θερμοκρασία, υγρασία, φωτισμός) και θα μπορεί υποθετικά να δώσει εντολές για να ανοίξουν ή να σβήσουν τα φώτα, να ξεκινήσει ο εξαερισμός ή να ενεργοποιηθεί η θέρμανση, αν για παράδειγμα υπάρχουν μαθητές στην τάξη. Αυτό το ονομάζουμε "έξυπνη" τάξη, αντίστοιχα σπίτι, πόλη, κ.ο.κ.

Από τα παραπάνω, μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι δεδομένου των συνθηκών καταβλήθηκαν όλες οι δυνατές προσπάθειες από τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να εκπονηθούν σωστά όλες οι υποδράσεις και να επιτεύχθούν τόσο οι γενικοί  όσο και οι ειδικοί στόχοι που είχαν οριστεί σε κάθε υποδράση από την αρχή. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να υπερτονίσουμε το γεγονός ότι η συμβολή και η υποστήριξη του «ΝΟΗΣΙΣ»  ήταν καθοριστική και ιδιαιτέρως επικουρική σε όλα τα  χρόνια που το πρόγραμμα εφαρμόζεται στο σχολείο μας, το ΕΠΑΛ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ.

Η ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΤΟΠΑΛΙΔΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

ΠΕ8702 ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ