Έναν διάλογο ανάμεσα στο ρεμπέτικο και το βιεννέζικο τραγούδι της περιόδου του Μεσοπολέμου παρουσίασαν μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του 10ου Επετειακού Ευρωπαϊκού Μαθητικού Συνεδρίου, που πραγματοποιείται στη Βιέννη από τις 24 Νοεμβρίου μέχρι σήμερα.
Η μουσικοθεατρική δράση, για την οποία δούλεψαν 41 μαθητές και μαθήτριες, είχε στόχο να αναδείξει, μέσα από τραγούδια και κείμενα, τις κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την εποχή στην Ελλάδα και την Αυστρία.
Μαθητές που συμμετέχουν στο ρεμπέτικο σύνολο του Σχολείου, ενώθηκαν με το σύνολο κλασικής μουσικής και άλλους που έκαναν την ιστορική έρευνα, δημιουργώντας ένα ενιαίο μουσικοθεατρικό δρώμενο, το οποίο παρουσίασαν στο Συνέδριο.
«Παρόλο που οι δύο περιοχές φαίνονται διαμετρικά αντίθετες, διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν πολλά κοινά σημεία, κοινές εμπειρίες, που τις ένωνε η οικονομική δυσχέρεια», σημείωσε ο καθηγητής του Μουσικού Σχολείου Θόδωρος Κατσαούνης.
Το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο αποτελεί έναν εκπαιδευτικό θεσμό που εδώ και δέκα χρόνια ταξιδεύει μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα σε πόλεις της Ευρώπης με ισχυρή ιστορική ελληνική παρουσία. Από το 2014, όταν ξεκίνησε στην Κωνσταντινούπολη με την παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη, έχουν συμμετάσχει χιλιάδες μαθητές σε δράσεις στη Λευκωσία, την Τεργέστη, τη Νάπολη, το Βελιγράδι, τη Βενετία, τη Ρώμη, το Παρίσι και άλλες πόλεις.
Κάθε χρόνο παίρνουν μέρος στο Συνέδριο 100 με 120 σχολεία και παρακολουθούν τις εργασίες του περισσότεροι από χίλιοι μαθητές. Παρουσιάζονται θεατρικά δρώμενα, μουσικές παραστάσεις, έρευνες και εικαστικά εργαστήρια, με τη θεματολογία να συνδέεται πάντοτε με την πόλη φιλοξενίας. Στη Βιέννη έδρασαν -μεταξύ άλλων- οι αδερφοί Μαρκίδες Πούλιου, ο Ανθιμος Γαζής, ο Κωνσταντίνος Κούμας, ο Ρήγας Φεραίος, το έργο των οποίων αποτέλεσε σε μεγάλο βαθμό το πλαίσιο των συζητήσεων στο φετινό, επετειακό συνέδριο.
«Στόχος μας είναι να συνδέσουμε το σχολείο με σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς και να καλλιεργήσουμε μια εκπαίδευση που αναπνέει με δημιουργικότητα και εξωστρέφεια. Πιστεύω πολύ στη συνεργασία αυτή. Νομίζω ότι έχει αποδώσει καρπούς και τα παιδιά δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον στο συνδυασμό της μάθησης με τη δημιουργική ψυχαγωγία», τόνισε ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου.
Η φετινή διοργάνωση επικεντρώθηκε στην ευρωπαϊκή ταυτότητα και στο μέλλον της ηπείρου, με τίτλο «Από την Ευρώπη του Παρελθόντος στην Ευρώπη του Μέλλοντός μας». Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές κλήθηκαν να συμβάλουν στη δημιουργία ενός νέου «Χάρτη Αξιών» για την Ευρώπη του 21ου αιώνα. Το βραβείο «Ελένη Αρβελέρ» θα αποδοθεί στο σχολείο που θα ξεχωρίσει για την πρωτότυπη και τεκμηριωμένη παρουσίαση της εργασίας του.
Η ανακοίνωση της χώρας που φιλοξενείται το Συνέδριο και της θεματικής γίνεται κάθε Άνοιξη και οι μαθητές δεν επιβαρύνονται με κόστος συμμετοχής. «Η ελληνική εκπαίδευση, όταν της δοθούν χώροι δημιουργίας, λειτουργεί σαν ένα ελατήριο που εκτοξεύεται», δήλωσε ο κ. Κούκης.
Φωτογραφίες από το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



