Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, 11:37:08 πμ
Τρίτη, 07 Οκτωβρίου 2014 09:50

ΣΥΡΙΖΑ: Χαμηλοί τόνοι στη Βουλή και ανοιχτές πόρτες σε όλους

Με ένα ταχύρρυθμο «φροντιστήριο» για την τακτική που θα ακολουθήσει ο ΣΥΡΙΖΑ κατά την τριήμερη συζήτηση που ξεκινά σήμερα στη Βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, επιχείρησε ο Αλ.
Τσίπρας μιλώντας στην ΚΟ ομάδα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να γεφυρώσει διαφορές και να εξισορροπήσει τις εν πολλοίς αποκλίνουσες προσεγγίσεις που έχουν διατυπωθεί εσχάτως από στελέχη του κόμματος.

Ο κ. Τσίπρας ζήτησε από τους βουλευτές και τους ομιλητές του τριημέρου να κινηθούν σε μία ενιαία γραμμή, να παρουσιάσουν κατά βάση προγραμματικές θέσεις και λιγότερο να ασχοληθούν με επιθέσεις κατά της κυβέρνησης και να λειτουργήσουν με την λογική ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει μία πρόβα τζενεράλε για την παρουσίαση των δικών του προγραμματικών δηλώσεων, με την προοπτική μίας εκλογικής νίκης.

Παράλληλα, ζήτησε από τους βουλευτές του να μην παρασυρθούν από ενδεχόμενες απόπειρες της κυβέρνησης να πολώσει το κλίμα και να παραμείνουν νηφάλιοι και μετρημένοι κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

Κεντρικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στην συζήτηση θα είναι ο Γ. Δραγασάκης, ενώ τον πρώτο ρόλο μεταξύ των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων θα έχει ο Π. Λαφαζάνης.

Μία πρώτη ένδειξη της διάθεσής του να στραφεί και να επιμείνει στον προγραμματικό λόγο έδωσε ο κ. Τσίπρας το απόγευμα της Τρίτης, μιλώντας στην ετήσια διάσκεψη της Ελληνικής Ενωσης Επιχειρηματιών.

Εκεί μεταξύ των άλλων τόνισε πως «εμείς δεν είμαστε εδώ για να αντιπολιτευόμαστε το παρελθόν, αλλά για να οργανώσουμε το μέλλον» και προσέθεσε ότι «για την την αναπτυξιακή και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, επιδιώκουμε τη θεσμική συνεργασία όλων των κοινωνικών και παραγωγικών φορέων και επαγγελματικών οργανώσεων. Οι πόρτες μας θα είναι ανοιχτές σε όλους. Γιατί η Ελλάδα μας έχει ανάγκη όλους».

Παράλληλα, εξειδίκευσε έξι θέσεις και προτάσεις για την στήριξη της επιχειρηματικότητας.

Μίλησε ειδικότερα για:

1. Απλοποίηση αδειοδότησης και λειτουργίας επιχειρήσεων μέσω:

α) ριζικής απλοποίησης του θεσμικού πλαισίου και των βημάτων για την αδειοδότηση επενδύσεων, καθώς και για την ίδρυση, αδειοδότηση και λειτουργία επιχειρήσεων, με τη λειτουργία «υπηρεσίας μιας στάσης» για όλες τις επιχειρήσεις, περιλαμβανομένων των μικρομεσαίων («one-stop shop»).

β) απλοποίησης της ίδρυσης, και της λειτουργίας της επιχείρησης, ώστε να μην εμπλέκεται σε χρονοβόρες και μη ουσιώδεις διαδικασίες στις συναλλαγές με το Δημόσιο.
Μίλησε για δημιουργία Κέντρων Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΕΠ), στις 13 περιφέρειες, συμβουλευτικών υπηρεσιών στις δημόσιες υπηρεσίες με αδειοδοτικό χαρακτήρα, για την διεκπεραίωση επενδύσεων, θεμάτων αδειοδότησης, κτλ.

2. Θεσμοθέτηση απλού και σταθερού φορολογικού συστήματος.
Στο πλαίσιο αυτό δεσμεύτηκε για
α) δίκαιο, απλό, σταθερό και διαφανές φορολογικό σύστημα για τουλάχιστον πέντε (5) έτη, το οποίο θα παρέχει κίνητρα για παραγωγικές επενδύσεις και θα επιτρέπει το μακροπρόθεσμο επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Φορολόγηση των κερδών και όχι της παραγωγής.
Υψηλότερη φορολόγηση στα διανεμόμενα κέρδη και χαμηλότερη σε αυτά τα οποία αποθεματοποιούνται για να επενδυθούν στην πραγματική οικονομία.

β). Ουσιαστικό φορολογικό έλεγχο των μεγάλων επιχειρήσεων με αποτελεσματικό έλεγχο των ενδοομιλικών συναλλαγών.


3. Διοχέτευση πόρων στην πραγματική οικονομία.

Στο πεδίο αυτό μίλησε για
α). Ίδρυση Δημόσιας αναπτυξιακής τράπεζας, η οποία θα ενοποιήσει υφιστάμενους μηχανισμούς, όπως το ΕΤΕΑΝ, το Ταμείο Παρακαταθηκών Δανείων και θα διευκολύνει την άντληση και διοχέτευση πόρων προς τη πραγματική οικονομία.

β). Παράκαμψη του τραπεζικού συστήματος στο οποίο «κολλάνε» σήμερα όλα τα εγγυοδοτικά προγράμματα, με τη δημιουργία ενός συστήματος διοχέτευσης εγγυήσεων ή εγγυητικών επιστολών μέσω οχημάτων ειδικού σκοπού και με την εγγύηση αξιόπιστου διεθνούς χρηματοπιστωτικού οργανισμού.
Τέτοιου είδους σχήματα θα παρέχουν απευθείας εγγυήσεις προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις - εξαγωγικές, του πρωτογενούς τομέα, υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας - οι οποίες, ενώ είναι δυναμικές και μπορούν να ανοιχθούν σε νέες αγορές, δεν έχουν πρόσβαση για στοιχειώδη τραπεζική χρηματοδότηση σε κεφάλαια κίνησης και επενδυτικά κεφάλαια.

γ). Δημιουργία Τράπεζας Ειδικού σκοπού για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους αγρότες, αλλά και για τη χορήγηση μικροπιστώσεων προς άτομα και ομάδες που αποκλείονται ολοσχερώς από το παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα, όπως άνεργοι, μετανάστες, ΑμΕΑ, κλπ.

δ). Δημιουργία δημόσιου ενδιάμεσου οργανισμού για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους προς τις τράπεζες.
Οπως είπε, θα συγκροτηθεί ξεχωριστός υποτομέας για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια, η ρύθμιση των οποίων επείγει ως προϋπόθεση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Τα κόκκινα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εμπίπτουν στη «νέα σεισάχθεια».
«Διασπάται, δηλαδή, ένα δάνειο σε δύο μέρη: σ' εκείνο που ο δανειολήπτης μπορεί να αποπληρώσει και στο μέρος που παγώνει για πέντε ή δέκα χρόνια, ανάλογα με την περίπτωση, χωρίς να διαγράφεται από το χαρτοφυλάκιο της τράπεζας, έως ότου βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη. Και διαγράφονται οι τραπεζικές οφειλές που εμφανίζουν αντικειμενική αδυναμία αποπληρωμής», όπως εξήγησε.




4. Ρυθμίσεις για ενίσχυση ανταγωνισμού, καταπολέμηση καρτέλ και μείωση των τιμών.

α). Θεσμική και λειτουργική αναβάθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

β). Υιοθέτηση νομοθεσίας για την αναγραφή καθαρών τιμών στα τιμολόγια πώλησης και περιορισμός της έκδοσης πιστωτικών σημειωμάτων και τιμολογίων παροχής υπηρεσιών.

Με αυτήν τη νομοθετική παρέμβαση, η τιμή μονάδος που συμφωνείται ανάμεσα στον προμηθευτή (πωλητή) και τον πελάτη του (έμπορο χονδρικής ή λιανικής), στο πλαίσιο μιας εμπορικής συμφωνίας-συναλλαγής, θα εμφανίζεται πλέον υποχρεωτικά στο τιμολόγιο πώλησης που εκδίδει ο προμηθευτής και θα ταυτίζεται με την αναγραφόμενη στο ίδιο τιμολόγιο, τελική καθαρή τιμή μονάδος (χωρίς ΦΠΑ).
Επιπρόσθετα, η αξία οποιωνδήποτε πρόσθετων ανταποδοτικών υπηρεσιών που παρέχονται από τον πελάτη στον προμηθευτή, θα ενσωματώνονται υποχρεωτικά στην αναγραφόμενη στο τιμολόγιο τιμή μονάδος.

γ). Δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών πρώτων υλών και μηχανολογικού εξοπλισμού, με ταυτόχρονη εξουσιοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς να παρεμβαίνουν αμελλητί στις περιπτώσεις όπου διαφαίνονται ύποπτες αποκλίσεις.

δ). Εντατικότεροι έλεγχοι στους τρόπους διαμόρφωσης των τιμών, με έμφαση στις ενδοομιλικές και τις τριγωνικές συναλλαγές, σε όλο το φάσμα της οικονομίας (μεταποίηση, εμπόριο, υπηρεσίες, τουρισμός).


5. Αναμόρφωση πτωχευτικού πλαισίου επιχειρήσεων.
Ριζική αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την διαδικασία πτώχευσης επιχειρήσεων, με στόχο να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία εκεί που πραγματικά υπάρχουν προοπτικές βιωσιμότητας, με την εκπόνηση και εκτέλεση σχεδίων παραγωγικής αναδιάρθρωσης επιχειρήσεων.
«Η αντιμετώπιση δεν θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στις οφειλές των επιχειρήσεων προς τις τράπεζες, αλλά και προς το δημόσιο», όπως τόνισε ο κ. Τσίπρας.

6. Επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης.


§ Δικαστική αποφόρτιση από ασήμαντες και μικρής κοινωνικής απαξίας υποθέσεις
§ Στελέχωση των δικαστηρίων με επαρκή αριθμό δικαστών και τη στήριξη του έργου τους με σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή.
§ Διαμόρφωση αξιόπιστου θεσμικού πλαισίου εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών για την επιτάχυνση των αναγκαίων λύσεων και την αποσυμφόρηση των δικαστηρίων.


Πηγή: Το Βήμα