Τρίτη, 16 Απριλίου 2024, 6:06:00 μμ
Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2014 20:50

Σύσκεψη Βαρβιτσιώτη - Κεφαλογιάννη για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Ευρεία σύσκεψη για την αναπτυξιακή προοπτική της κρουαζιέρας θα πραγματοποιήσουν τη Δευτέρα οι υπουργοί Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.

Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο κτίριο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, στην Ακτή Μιαούλη, στις 10.00 και σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση «αποσκοπεί στο διάλογο και τη χάραξη κοινής στρατηγικής μεταξύ των φορέων που σχετίζονται με την κρουαζιέρα, έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής Οικονομίας».

Στη σύσκεψη πρόκειται να συμμετέχουν όλοι οι φορείς του τουρισμού και του θαλασσίου τουρισμού, οι διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, τα Προεδρεία της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, οι διοικήσεις των λιμένων κρουαζιέρας, καθώς και η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Σημειώνεται ότι για το 2015 θα είναι μειωμένες οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων ξένων εταιρειών καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητούν νέες αγορές στην Ασία και στην Άπω Ανατολή.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Louis Cruises κ. Κυριάκος Αναστασιάδης είχε αναφέρει μια σειρά από προβλήματα που απασχολούν τις εταιρείες που ασχολούνται με τον τομέα της κρουαζιέρας.

Όπως είχε πει στην Ελλάδα δεν υπάρχει ενιαίος φορέας διαχείρισης της κρουαζιέρας που να λαμβάνει τις βασικές αποφάσεις με αποτέλεσμα όσοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο να έρχονται σε επαφή με εκπροσώπους 4 - 5 υπουργείων. Επανέλαβε επίσης την ανάγκη βελτίωσης των λιμενικών υποδομών καθώς οι υπάρχουσες δεν επαρκούν για την φιλοξενία μεγάλων πλοίων.

Ο κ. Αναστασιάδης είχε πει ότι αυτό που συζητάει εδώ και καιρό με τους εκπροσώπους των εταιρειών κρουαζιέρας στην Ευρώπη είναι ότι η Ελλάδα θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα και να δημιουργήσει ένα πλάνο ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών σε συγκεκριμένα νησιά που να μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγάλα πλοία. «Αυτό που ζητάνε οι ξένες εταιρείες πολλές από τις οποίες θέλουν μάλιστα να έρθουν και να εγκατασταθούν στη χώρα μας προσφέροντας θέσεις εργασίας είναι σταθερό οικονομικό και νομικό πλαίσιο» δήλωσε.

Και πρόσθεσε ότι «δεν μπορεί στη χώρα αυτή κάθε λίγο και λιγάκι να αλλάζουν οι νόμοι και οι φορολογικές υποχρεώσεις ή να βγαίνει κάτι το απρόοπτο»συμπληρώνοντας ότι κάτι τέτοιο δημιουργεί αρνητική εικόνα για τον κλάδο, αλλά και γενικότερα για την οικονομία.

Αναφερόμενος στο λιμάνι του Πειραιά είχε σημειώσει δεν τηρεί τις προδιαγραφές για κρουαζιερόπλοια, καθώς διαθέτει μόνο μια βασική είσοδο και τα συγκεκριμένα πλοία εισέρχονται ως τρίτα σε προτεραιότητα με πρώτα τα εμπορικά που έχουν προορισμό τις εγκαταστάσεις της Cosco και δεύτερα τα πλοία της ακτοπλοΐας. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα να αναπτύσσουν ταχύτητα κατά τη διάρκεια της νύχτας και έτσι να δένουν στο λιμάνι στις 5 τα ξημερώματα και να παρατηρείται συνωστισμός στα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος όπως στην Ακρόπολη.

Επιπλέον λόγω του κακού προγραμματισμού παρατηρείται αντίστοιχη αυξημένη «κίνηση» σε λιμάνια δημοφιλών προορισμών όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη με αποτέλεσμα τα νησιά να «βουλιάζουν» ξαφνικά για ορισμένες ώρες της ημέρας από τουρίστες.

Ο κ. Αναστασιάδης ανέφερε ότι αυτό που λείπει από τον κλάδο της κρουαζιέρας, και δεν έχουν κάνει ως σήμερα οι περισσότερες λιμενικές αρχές, είναι ο προγραμματισμός ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων, το λεγόμενο «berth allocation».

«Όταν δεν υπάρχει πρόγραμμα για ποιο πλοίο μπορεί να μπει και τι ώρα να δέσει στο συγκεκριμένο λιμάνι, αυτό δίνει ένα αρνητικό μήνυμα στους εκπροσώπους του κλάδου» επεσήμανε.


Πηγή: Το Βήμα