espa pkm

Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2025, 4:14:10 πμ
Τετάρτη, 14 Μαϊος 2025 20:55

Τέλος και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ για το δρόμο Ν. Σάντα – Άσσηρος. Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας επαναδημοπρατεί το έργο!

Σε πλήρες αδιέξοδο οδηγήθηκε η ολοκλήρωση του έργου: «Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Δοϊράνη, τμήμα από Α/Κ Ασσήρου έως Α/Κ Ν. Σάντας» με την Περιφέρεια να αποφασίζει να βγάλει εκτός την εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ/AKTOR AE και να προχωρά στην επαναδημοπράτηση του έργου!

Μετά από 14 χρόνια από τη δημοπράτηση αυτού του έργου, την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και καμία παραίτηση πολιτικού προσώπου, η Περιφέρεια γνωστοποίησε σήμερα, 14 Μαΐου 2025, στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ τη διαταγή οριστικής διακοπής εργασιών, ουσιαστικά δηλαδή τη διάλυση της σύμβασης που είχε υπογράψει μαζί της τον Μάρτιο του 2024, με δέσμευση παράδοσης του έργου τον Σεπτέμβριο του 2025.

 

Υπενθυμίζουμε πως η προκήρυξη του έργου αυτού είχε γίνει τον Οκτώβριο του 2010 και η εγκατάσταση του πρώτου εργολάβου έγινε επτά μήνες μετά, τον Μάιο του 2011. Στα 14 χρόνια που πέρασαν υλοποιήθηκε περίπου το 60% του έργου.

Ενδεικτικά της αντιμετώπισης που είχε το έργο από την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας είναι τα βίντεο που αναρτήσαμε στο eidisis.gr με τις δηλώσεις-διαβεβαιώσεις του πρώην Περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα:

«Στα τέλη του 2023 θα παραδοθεί ο δρόμος Ν. Σάντα – Θεσσαλονίκη». Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, μιλώντας στην εκδήλωση κοπής της βασιλόπιτας της Διαχειριζόμενης Βιομηχανικής Περιοχής Κιλκίς (ΔΙ.ΒΙ.ΠΕ.Κ) στις 1 Φεβρουαρίου 2023! Ο κ. Τζιτζικώστας, όπως και ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Πάρις Μπίλλιος, απάντησε στις επισημάνσεις της προέδρου της ΔΙ.ΒΙ.ΠΕ.Κ., Ευαγγελίας Μυλωνά, για τα προβλήματα που χρόνια ταλανίζουν την περιοχή, όπως ο δρόμος για Θεσσαλονίκη και η οδική σύνδεση της Βιομηχανικής Περιοχής με το εθνικό οδικό δίκτυο.

Ένα χρόνο μετά, στις 6 Φεβρουαρίου 2024: «Στα τέλη του 2024, το πολύ στις αρχές του 2025 θα παραδοθεί για χρήση ο δρόμος Ν. Σάντας – Κόμβος Ασσήρου. Για τη μεγάλη καθυστέρηση του έργου δεν ευθύνεται η Περιφέρεια, αλλά ο εργολάβος»! Αυτός ήταν, συμπυκνωμένος σε τίτλους, ο λόγος του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα για το πολύπαθο αυτό έργο, μιλώντας στο Κιλκίς και στην εκδήλωση κοπής της βασιλόπιτας του Συλλόγου Εργαζομένων της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς.

Στις 12 Φεβρουαρίου 2025 η νέα Περιφερειάρχης Αθηνά Αηδονά επισκέφθηκε την Π.Ε. Κιλκίς και σε συνάντησή της με τον Αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς Αν. Βεργίδη και τους δημάρχους Κιλκίς Δημήτρη Κυριακίδη και Παιονίας Κώστα Σιωνίδη, δήλωσε:

«Είναι γεγονός ότι το έργο στο τμήμα Άσσηρος – Νέα Σάντα καθυστέρησε σημαντικά. Έπειτα από επίπονες διαδικασίες και σειρά προβλημάτων που έπρεπε να ξεπεραστούν, υπάρχει νέος ανάδοχος και πλέον βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της ολοκλήρωσης των απαιτούμενων μελετών και της κατάθεσης ανακεφαλαιωτικού πίνακα εργασιών από τον ανάδοχο, ώστε να εγκριθούν και να ξεκινήσουν οι απαιτούμενες εργασίες»!

Τρεις μήνες μετά τις διαβεβαιώσεις της κας Αηδονά η Περιφέρεια κατάλαβε πως «δεν δύναται να ολοκληρωθεί η τρέχουσα Σύμβαση ως προς το φυσικό της αντικείμενο και υπάρχει κίνδυνος Απένταξης του Πράξης και διακοπής της Χρηματοδότησης. Και με στόχο την ταχύτερη ολοκλήρωση και παράδοση του Οδικού Άξονα στην κυκλοφορία, εκδίδεται η παρούσα: ΔΙΑΤΑΓΗ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ του έργου…

Το εναπομένον φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης θα επαναδημοτρατηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 4412/2016…»!

Το σίγουρα πια είναι πως η ιστορία αυτού του δρόμου, οι χειρισμοί και οι δεσμεύσεις της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας θα μπορούσαν να διδάσκονται διεθνώς στις Πολυτεχνικές σχολές, ως ένα μεγάλο αρνητικό παράδειγμα δημόσιου έργου και δημόσιας διοίκησης!

Πολυμέσα