Κυριακή, 16 Ιουνίου 2024, 6:00:26 μμ
Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2010 11:24

«Γηρασμένος» και ο προϋπολογισμός 2010 του δήμου Κιλκίς

Ολοκληρώθηκαν σε δύο συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου Κιλκίς οι συζητήσεις για την οικονομική πολιτική του δήμου Κιλκίς για το 2010.
«Καταψηφίστηκε από το σύνολο της αντιπολίτευσης και όχι μόνο, τόσο ο γενικός όσο και οι επιμέρους προϋπολογισμοί των νομικών προσώπων του δήμου Κιλκίς καθώς επίσης και τα ετήσια προγράμματα δράσης τους για το 2010», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο δημοτικός συνδυασμός Οραμα και Δράση, με επικεφαλής τον Παύλο Πασσαλίδη.
«Χωρίς στόχους και όραμα περνάει ο δήμος Κιλκίς μια άκρως συντηρητική και παρακμιακή περίοδο. Ανίκανη η δημοτική αρχή Κιλκίς να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων. Σκέφτεται και ενεργεί με όρους περασμένης δεκαετίας. Χωρίς συναίσθηση της δύσκολης και ιδιαίτερης εποχής λόγω και της οικονομικής κρίσης.
Εμείς από πλευράς μας ασκήσαμε σκληρή αλλά εποικοδομητική αντιπολίτευση εκφράζοντας την αγωνία των Κιλκισιωτών για το χάλι της πόλης και των χωριών μας.
Όχι στον πλασματικό προϋπολογισμό
Έχουμε την πεποίθηση ότι ο προϋπολογισμός οφείλει να είναι πραγματικός και όχι πλασματικός. Να είναι ειλικρινής και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και τα θέλω των συμπολιτών μας. Κονδύλια μπορούν να απελευθερωθούν από μια συνεπή οικονομική πολιτική. Η διαφάνεια στη διαχείριση των πόρων δεν είναι ουτοπία. Είναι εφικτή και βασική υποχρέωση της δημοτικής αρχής. Τα έσοδα του δήμου Κιλκίς αυξάνουν κάθε χρόνο και θα μπορούν να γίνονται κάποια έργα που να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των συμπατριωτών μας. Παρόλα αυτά όλα μένουν ίδια γύρω μας παρά την απέλπιδα, αλλά σε λόγια, προσπάθεια της δημοτικής αρχής να πείσει ότι όλα αλλάζουν.
Κρίνουμε χρήσιμο και αναγκαίο να δώσουμε στοιχεία του προϋπολογισμού του 2010. Η ενημέρωση των συμπολιτών μας αποτελεί υποχρέωσή μας, όμως τους θέλουμε πιο ενεργούς.
Προϋπολογισμοί νομικών προσώπων του δήμου Κιλκίς
Ο συνολικός προϋπολογισμός για το 2010 ανέρχεται σε 20.008.984 ευρώ και ενδεικτικά  επιμέρους για :
1) Πολιτισμό: 2.758.600 ευρώ  που αναλύονται για:
Α) ΟΠΟΝΓΑ 1.572.000_
Β) ΑΔΕΠΑΚΕ 1.186.000_
Είναι ο μόνος προϋπολογισμός νομικού προσώπου του δήμου Κιλκίς που εκτελείται στο ακέραιο. Είναι τεράστια τα κονδύλια για τον πολιτισμό χωρίς να καλύπτεται όλο το φάσμα του. Λείπει το σημαντικό για εμάς τμήμα του τοπικού πολιτισμού που είναι η ιστορία 100 χρόνων ένταξης στον εθνικό κορμό και η πορεία των προσφύγων. Η πολυπολιτισμικότητα μας αυτή είναι μοναδική στη χώρα, χρειάζεται καταγραφή, ανάδειξη και προβολή ως συγκριτικού πλεονεκτήματος πλέον της περιοχής μας και χρειάζεται η ομπρέλα του δήμου που θα συνθέσει το έργο των πολιτιστικών συλλόγων.
Καμία εξάλλου πολιτική για την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, κανένα ενδιαφέρον για την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων και χώρων του δήμου Κιλκίς. Καμία πίεση για την επέκταση του αρχαιολογικού μουσείου, για τις ανασκαφές στον αρχαιολογικό χώρο Κολχίδας.
Ζητάμε, αλλά δεν πήραμε απάντηση, γιατί δεν αποδίδονται οι προβλεπόμενες από τον νόμο για το δήμο Κιλκίς επιχορηγήσεις  των αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων ύψους 95.600_ αλλά μόνο 36.100_; Γιατί δε φρόντισε μέχρι σήμερα τη δημιουργία υποδομών για τον πολιτισμό, αλλά προτιμά τα ενοίκια και απειλεί με μηνύσεις την πολιτεία; Στον πολιτισμό δε χωρά γκρίνια, μιζέρια και σκοπιμότητες.
2) ΚΑΠΗ: 447.000 ευρώ για
Α) ΚΑΠΗ Α’ 275.000 ευρώ
Β) ΚΑΠΗ Β’ 172.000 ευρώ
Ο προϋπολογισμός των ΚΑΠΗ αν και αφορά την τρίτη ηλικία είναι ο ορισμός του πλασματικού. Από το παραπάνω  για μεν το ΚΑΠΗ Α’ η επιχορήγηση είναι μόνο 80.000 ευρώ ενώ για το ΚΑΠΗ Β’ 30,000 ευρώ. Αποτελεί ερώτημα γιατί αυτή η τακτική να δίνει πολύ λιγότερα από τα προβλεπόμενα κάθε χρόνο. Είναι προφανώς άλλο ένα στοιχείο του πλασματικού προϋπολογισμού εις βάρος της τρίτης ηλικίας. Αν πράγματι ο δήμος απέδιδε το σύνολο του ποσού που προϋπολογίζει θα είχαν τα ΚΑΠΗ ακόμη και δικό τους κτίριο.
Εμείς έχουμε πάντοτε στο πρόγραμμά μας και την κατασκευή πολυδύναμου κέντρου 3ης ηλικίας με λειτουργίες όπως Κυλικείο, ιατρείο, φυσικοθεραπευτήριο, βιβλιοθήκη, χώρος δημιουργικής απασχόλησης. Πηγές χρηματοδότησης υπάρχουν για άλλους δήμους, άρα και για εμάς. Λείπει η πολιτική βούληση του δημάρχου και της δημοτικής αρχής Κιλκίς.
3) Παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί: 2.309.930_ με 220 παιδιά.
Επισημάναμε στο δημοτικό συμβούλιο ότι σε κάθε παιδί αντιστοιχεί το ποσό των 10,500_ γεγονός που εξόργισε ιδιαίτερα τη δημοτική αρχή. Φυσικά δεν δόθηκε καμιά πειστική εξήγηση αλλά όπως πάντα αντίδραση με φωνές χωρίς περιεχόμενο. Ποτέ απαντήσεις επί της ουσίας.
Εμείς θέσαμε τον προβληματισμό και χρειάζεται έρευνα με το ενδεχόμενο αναθεώρησης της οργάνωσης και τρόπου λειτουργίας των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών.
4) Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο, Δ.Α.Κ.:
Περιέργως το ΔΑΚ πήρε όλες τις αρμοδιότητες του αθλητισμού του δήμου Κιλκίς, από τον ΟΠΟΝΓΑ. Αποτελεί για εμάς ένα αδύναμο νομικό πρόσωπο για πρωτοβουλίες στο τομέα του αθλητισμού, αφού κύριο ρόλο έχει τη συντήρηση και λειτουργία των κρατικών αθλητικών υποδομών.
Χωρίς μαζικό αθλητισμό και σχεδιασμό για υποδομές
Για παράδειγμα πήρε τον μαζικό αθλητισμό και τον διέλυσε. Είναι αξιοπερίεργο πως ο δήμος είναι μακριά από τα προγράμματα μαζικού αθλητισμού, χρήσιμα για τους κατοίκους αλλά και τους εργαζόμενους. Επικαλείται υψηλό κόστος και ασυνέπεια της Γ.Γ.Α. όσον αφορά τις επιχορηγήσεις. Τα ποσά που χρειάζονται για τον μαζικό αθλητισμό δεν είναι μεγάλα και θα μπορούσε ο δήμος άνετα να τα πραγματοποιήσει από μόνος του. Αλλού είναι οι σπατάλες.
Τραγικός είναι επίσης ο προγραμματισμός για δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις. Δυστυχώς είναι εκτός λογικής για τη δημοτική αρχή Κιλκίς η δημιουργία δημοτικών υποδομών που χρόνια προτείνουμε: ανοιχτό κολυμβητήριο, πλήρες αθλητικό κέντρο και συντήρηση των γηπέδων των χωριών μας. Το Δ.Α.Κ. δεν είναι σε θέση να προγραμματίζει τη δημιουργία αθλητικών υποδομών.
5) ΔΕΥΑΚ
Οι πολίτες της πόλης και των χωριών διατυπώνουν διαρκώς τις ενστάσεις τους για τις τιμές του νερού και της αποχέτευσης. Εμείς, ως δημοτική παράταξη, ζητούμε τον επανακαθορισμό των τιμών από μηδενική βάση. Ιδιαίτερα για τα χωριά του δήμου Κιλκίς που έχουν εύλογα παράπονα αφού τα διπλανά χωριά άλλον δήμων πληρώνουν ασύγκριτα λιγότερα ποσά για το νερό. Ακόμη αρκετά χωριά πληρώνουν τέλος αποχέτευσης 30% της τιμής του νερού χωρίς να υπάρχει επιπλέον υπηρεσία τα τελευταία χρόνια και μάλιστα τα λήμματα χρόνια τώρα πέφτουν έξω από της Καστανιές με συνέπεια να δημιουργούν προβλήματα στο περιβάλλον και την υγεία. 
Ελάφρυνση των ευπαθών ομάδων
Κανένα μέτρο ελάφρυνσης των ευπαθών ομάδων του δήμου Κιλκίς δεν παίρνει ο δήμος παρά το γεγονός ότι ο νόμος της αυτοδιοίκησης προβλέπει. Εμείς προτείνουμε αλλά όπως πάντα η δημοτική αρχή εμμένει άκαμπτη στις απόψεις της. Βάσει του νόμου της αυτοδιοίκησης προβλέπεται η χορήγηση ειδών διαβίωσης, η περίθαλψη, κυρίως ιατροφαρμακευτικής, καθώς επίσης χρηματικά βοηθήματα και μείωση των δημοτικών φόρων ή τελών μέχρι 50%.
Ειδικότερα προτείνουμε:
1. Στήριξη της αγοράς φαρμάκων από τους ηλικιωμένους
2. Ίδρυση του κοινωνικού παντοπωλείου.
3. Στήριξη προγράμματος σίτισης.
4. Πλήρης απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη στους συμπολίτες μας που έχουν εισόδημα έως 12.000 ευρώ.
Κανένα έργο υποδομής στο δήμο Κιλκίς
Η ενδεκαετής θητεία Τερζίδη που τη χαρακτηρίζει το δημαρχοκεντρικό μοντέλο, όπου κυριαρχούν κατεστημένες λογικές. Ουδέποτε ο δήμαρχος διατύπωσε το όραμά του που να εμπνεύσει συνεργάτες και πολίτες. Ο κάθε αντιδήμαρχός παίζει το δικό του προσωπικό πολιτικό παιχνίδι. Δεν υπάρχει σύνθεση, δεν υπάρχει συνολικό αποτέλεσμα.
Για τη δημοτική αρχή είναι μικρά έργα της τάξης των 500.000_ που κάνουν τη διαφορά σε ένα δήμο, όπως κτίριο ΚΑΠΗ, πολυμουσείου, δημοτικά αθλητικά έργα, ανοιχτό κολυμβητήριο και το περίεργο, υπάρχουν οικόπεδα ιδιοκτησίας του δήμου τα οποία όμως δεν αξιοποιεί.
Έργα που έχουνε γίνει αλλού, στην Ελλάδα εννοούμε, είτε από ΠΕΠ ή ΘΗΣΕΑ ή ίδια έσοδα.
Κονδύλια υπάρχουν. Δε χαρίζονται όμως. Όραμα, σχεδιασμό και επιμονή χρειάζεται.
Καταψηφίσαμε τον προϋπολογισμό
Καταψηφίσαμε το γενικό προϋπολογισμό όσο και τους επιμέρους που τον συνθέτουν, καθώς επίσης το τεχνικό πρόγραμμα και τα ετήσια προγράμματα δράσης.
Δε θα δεχτούμε καμιά αναμόρφωση του προϋπολογισμού του 2010, γιατί η ίδια η δημοτική αρχή τον χαρακτήρισε πλασματικό, γεγονός που προσβάλλει τους πολίτες και το δημοτικό συμβούλιο. Είναι έτος δημοτικών εκλογών και οφείλει ο δήμαρχος και η δημοτική αρχή να σεβαστεί θεσμούς και πολίτες. Γι΄ αυτό θα είναι μηδενική η ανοχή μας σε αυτό το ‘’γερασμένο’’ προϋπολογισμό.
Ζητούμε την εγρήγορση, ενεργοποίηση και συμπόρευση φορέων και πολιτών του δήμου Κιλκίς για να συνδιαμορφώσουμε τους άξονες της ανάπτυξης, της απασχόλησης, της ποιότητας ζωής, του περιβάλλοντος, της κοινωνικής συνοχής, της παιδείας και της τεχνολογίας, του αθλητισμού και του πολιτισμού.
Ο επόμενος προϋπολογισμός θα είναι προϋπολογισμός των πολιτών που θα εκφράζει  τα θέλω τους και την αγωνία για το Κιλκίς που ονειρεύονται και τους αξίζει».